AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Gerlich-Adamaszek, 2018-05-14
Pszczyna

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Bezpieczne miasteczko

- n +

Zajęcia otwarte dla rodziców
,,Bezpieczne miasteczko”


Cele ogólne:
- utrwalenie wiedzy i umiejętności z zakresu ruchu drogowego
- integracja rodziców i uczniów,
- przeżycie radości ze wspólnej zabawy

Cele szczegółowe:
Dziecko: -
- rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe;
- rozróżnia uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy),
- wie, do czego służą pasy i sygnalizacja świetlna,
- potrafi powiązać kolory sygnalizacji świetlnej ze sposobem poruszania się pieszych i pojazdów,
- zna wybrane znaki drogowe.
- właściwie zachowuje się w obecności osób zaproszonych na zajęcia,
- wykonuje prace plastyczne

Metody:
- poszukująca,
- aktywizująca

Formy pracy:
- praca indywidualna;
- praca z całą grupą.

Pomoce:
Piłka, znaki drogowe podzielone na części, kolorowe brystole,pudełka, farby, kolorowe kartki, gipsowe żołędzie, kasztany ,szyszki, wykałaczki, plastelina, zabawka dydaktyczna ,,Sekrety elektroniki, nożyczki, kleje

Przebieg zajęć:
1.Powitanie
Dzieci stają w kole wraz z rodzicami i śpiewają powitalną piosenkę.
Wszyscy są! Witam was!
Zaczynamy już czas
Jestem ja, jesteś ty!
Raz. dwa. trzy.

2. Zabawa dydaktyczna „To nie ja”.
Dzieci siedzą w kole. Nauczycielka rzuca piłkę kolejno do każdego dziecka zadając jednocześnie pytanie, np.
-Kto bawi się na terenie budowy?
- kto rozmawia za nieznajomym?
- kto biega po ulicy
- kto przeszedł na zielonym świetle?
Dziecko powinno odpowiedzieć „To nie ja” lub ,,To ja”

3. Rodzic i dziecko losują karteczkę która jest częścią znaku drogowego.
Wszyscy poruszają się w takt muzyki na dywanie. Na sygnał nauczyciela osoby mające ten sam znak dobierają się w grupy i układają z części znak. Dzieci określają co dany znak oznacza.

4. Nauczyciel proponuje aby grupy usiadły do stolików oznaczonych tym samym znakiem. Na stole znajduje się koperta z instrukcją.

Budujemy bezpieczne miasto .Zadaniem waszej grupy jest wykonać część naszego miasteczka.
W pudełkach znajdują się różne przedmioty, które mogą Wam w tym pomóc:
Grupa I – wykonuje znaki drogowe (kolorowe brystole)
Grupa II- wykonuje domy ( pudełka, farby, kolorowe kartki)
Grupa III- wykonuje samochody( gipsowe samochodziki, farby)
Grupa IV wykonuje pieszych ( żołędzie, kasztany ,szyszki, wykałaczki)
Grupa V- sygnalizację świetlną ( zabawka dydaktyczna ,,Sekrety elektroniki)

Każda grupa wykonuje swoją część zadania a następnie wspólnie tworzą ,,Bezpieczne miasto” na wcześniej przygotowanych ulicach.

5.Podziękowanie gościom za udział w zajęciu i pożegnanie piosenką:

„Wszyscy są? – żegnam Was!
Bo zakończyć już czas.
Idę ja, idziesz Ty,
Raz, dwa, trzy!”
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.