Katalog Wioletta Słowik, 2018-04-17 Sanok Zawodowe, Konspekty Linie wykorzystywane we fryzurach.TEMAT: Linie wykorzystywane we fryzurach. PRZEDMIOT: Kreowanie wizerunku. DZIAŁ PROGRAMOWY: Kształtowanie linii fryzur. CZAS TRWANIA: 45 minut TYP SZKOŁY: Technikum KWALIFIKACJA: A.23 KLASA: ………………………………….. ILOŚĆ UCZNIÓW: …………………….. PROWADZĄCY: …………………………. CEL GŁÓWNY: Kształtowanie umiejętności rozróżniania i dobierania podstawowych linii we fryzurach. CELE OPERACYJNE: Uczeń potrafi: • zdefiniować pojęcie linii, • wymienić podstawowe rodzaje linii wykorzystywanych we fryzurach, • odróżnić od siebie podstawowe linie fryzur, • wskazać poszczególne linie we fryzurach, • zidentyfikować linie fryzur na podstawie zdjęć i rysunków fryzur, • naszkicować linie fryzur na szablonach fryzur, • dobrać linie fryzur do typu urody klienta, • uzasadnić dobór określonej linii we fryzurze, FORMY ORGANIZACYJNE: • praca indywidualna jednolita, • praca w parach, • praca zbiorowa METODY: • ćwiczenia indywidualne, • ćwiczenia w parach, • metody oglądowe (prezentacja multimedialna), • elementy wykładu, • rozmowa kierowana, • burza mózgów, ŚRODKI DYDAKTYCZNE / POMOCE: • prezentacja multimedialna, • ćwiczenia opracowane przez nauczyciela, • podręcznik: „Nowoczesna stylizacja- kolor, forma, styl.”, praca zbiorowa pod redakcją Z. Sumirskiej, Wydawnictwo P.P.H.U. ,,SUZI’’, Warszawa 2011 PRZEBIEG LEKCJI : Faza wstępna 1. Powitanie uczniów. 2. Czynności organizacyjne i porządkowe ( sprawdzenie listy obecności ). 3. Podanie tematu lekcji. 4. Przedstawienie uczniom celów lekcji. 5. Powiązanie wiadomości wcześniej zdobytych na lekcjach kreowania z wiadomościami z bieżącej lekcji. Faza główna 1. Omówienie przez nauczyciela zagadnień związanych z bieżącą lekcją oraz zaprezentowanie materiałów z prezentacji multimedialnej. 2. Podanie notatki w postaci kilku punktów. 3. Wykonywanie przez uczniów ćwiczeń aktywizujących. • Ćwiczenie indywidualne - na zamieszczonych w ćwiczeniu przykładach fryzur uczeń ma za zadanie zaznaczyć( narysować) linie występujące w tych fryzurach, następnie w parach uczniowie porównują swoje prace i wymieniają się uwagami na temat rozróżnionych przez siebie linii fryzur, • Ćwiczenie w parach- każda z par dobiera linie fryzur do typu urody klienta (klientka z twarzą okrągłą, podłużną i kwadratową). • Ćwiczenie w parach – uczniowie wymyślają pytanie egzaminacyjne z zakresu wiadomości o liniach fryzur. • Ćwiczenia w grupie- uczniowie uzupełniają zaprezentowane przez nauczyciela zdania brakującym wyrazem. Faza końcowa 1. Ocena pracy uczniów na lekcji przez nauczyciela. 2. Podanie tematyki zadania domowego: Zaproponuj zmianę linii fryzury dobrowolnie wybranej, znanej osoby. Wykorzystaj zdjęcie z prasy, na którym wykonasz szkic nowej fryzury(linii) oraz krótkie uzasadnienie swojego wyboru. Pracę wykonaj w zeszycie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |