Katalog Agnieszka Strzała, 2018-04-17 Klonowa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Dinozaury - Scenariusz zajęcia w grupie 3 - latkówScenariusz zajęć otwartych w grupie 3 - latków w Przedszkolu Publicznym w Klonowej w dniu 28.02.2018r. Temat kompleksowy: "Dawno, dawno temu" Temat dnia: "Dinozaury" Cele główne: - poznanie wiadomości na temat dinozaurów, - stwarzanie warunków do rozwijania własnej inwencji twórczej, - wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania. Cele operacyjne: dziecko - używa zwrotów grzecznościowych, - potrafi ozdobić dinozaura według własnego pomysłu, - wie czym jest dinozaur, - zna nowe pojęcia dotyczące życia dinozaurów, - potrafi ruchem i gestem naśladować dinozaury, - umie ocenić swoje zachowanie. Metody pracy: -podające : pogadanka, -burza mózgów, -ekspresyjna, - m. działań polisensorycznych, - wystawa (ekspozycja). Formy pracy: -z całą grupą, - indywidualna. Środki dydaktyczne: ilustracje dinozaurów, duży odkrywany rysunek z dinozaurem, figurki dinozaurów, "Dinozaury - encyklopedia dla dzieci", "W świecie dinozaurów - brachiozaur", "Paleontologia", "Archeologia", kontur dinozaura, włóczki, błyszczący papier, kolorowe papierowe kółka i kwadraty, dinomedale. Przebieg zajęć: 1.Powitanie dzieci i rodziców. Przypomnienie zasad zachowania się podczas zajęć. 2. Pytania wprowadzające do zajęć połączone z odkrywaniem ilustracji dinozaura. Co to za zwierzęta, które żyły bardzo dawno temu, były duże, silne i wylęgały się z jaj? Miały ostre zęby i pazury. Dziś można je spotkać tylko w muzeach. 3. Rozmowa na temat dinozaurów. - czym jest dinozaur? (zwierzę prehistoryczne, gad) - jakie mamy nazwy dinozaurów? (diplodok, tyranozaur, triceratops, stegozaur) - czym żywiły się dinozaury? - skąd się brały małe dinozaury? 4. „Skąd wiadomo, że dinozaury w ogóle żyły na ziemi”- burza mózgów (pomoc nauczyciela) Bo w muzeach możemy zobaczyć ich szczątki i skamieliny odkryte przez archeologów. Dlaczego teraz nie ma już dinozaurów? Niektórzy badacze twierdzą, że doszło do potężnych wybuchów wulkanów, które wraz z lawą uwolniły ogromną chmurę popiołów i pyłów, która przesłoniła słońce, czego nie mogłyby przeżyć dinozaury. Niektórzy uważają, że dinozaury otruły się wraz z pojawieniem się pierwszych roślin trujących. 5. Zabawy: „Dinozaur” – dzieci biegają po sali, na hasło „dinozaur” staja nieruchomo. "Spacer dinozaurów" – zabawa ruchowo-naśladowcza: wylęganie się z jajka, przeciąganie się, chodzenie "ciężkimi" krokami, wyciąganie szyi do liści drzew, ucieczka przed większym dinozaurem na piętach, zasypianie. 6. Prezentacja przyniesionych przez dzieci materiałów na temat dinozaurów - książki i figurki. 7 „Mój dinozaur”- nauczyciel rozdaje dzieciom kontury dinozaurów na kartkach papieru i prosi o ozdobienie ich według własnych pomysłów. Nadawanie imion dinozaurom. 8. Podsumowanie zajęć: powrót na dywan i ocena zachowania dzieci. Nadanie medalu. 9. Ewaluacja: nauczyciel prosi aby podskoczyło to dziecko, któremu zajęcia się podobały. 10. Podziękowanie i pożegnanie rodziców. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |