AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Kała, 2018-04-17
Częstochowa

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć - "Bezpieczne ferie"

- n +

Scenariusz zajęć

Edukacja wczesnoszkolna – szkoła specjalna

Temat: Bezpieczne ferie zimowe. Ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Utrwalenie umiejętności szeregowania liczb. Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie. Zwiększanie zasobu wiedzy ogólnej i słownictwa dotyczącego zimy i zimowych ubrań. Ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu elementów odzieży.

Cele ogólne:
 zwiększenie wiedzy ogólnej i zasobu słownictwa,
 utrwalenie poznanych ilustracji PCS związanych z zimą,
 rozwijanie zdolności myślenia logicznego,
 doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
 utrwalenie umiejętności syntezy sylabowej wyrazów,
 usprawnianie małej i dużej motoryki.

Cele operacyjne – Uczniowie:
 będą właściwie stosować poznane ilustracje PCS,
 ułożą ciąg liczb w rosnącej kolejności,
 dokonają syntezy sylabowej i odczytają hasło,
 będą uważnie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela,
 właściwie ocenią postępowanie bohatera tekstu,
 określą zachowania bezpieczne i niebezpieczne podczas zimowych zabaw na śniegu i lodzie,
 określą elementy garderoby, które zakładamy zimą,
 będą potrafili samodzielnie założyć wybrane elementy stroju,
 odpowiedzą na zagadki czytane przez nauczyciela oraz wskażą odpowiednie ilustracje.
Metody pracy: słowne (pogadanka, praca z tekstem), oglądowe (pokaz, obserwacja), praktycznego działania.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: opowiadanie „Kulig”, ilustracje PCS dotyczące zimy, rozsypanka sylabowa „Bezpieczne ferie”, lizaki z napisami „TAK” i „NIE”, ilustracje, karty pracy, zagadki, ubrania (szaliki, rękawiczki, czapki).

Przebieg zajęć:
1. Część organizacyjna:
 Powitanie uczniów. Określenie pory roku, miesiąca, dnia tygodnia oraz obecności uczniów za pomocą etykiet.
2. Wprowadzenie do tematu:
 Określenie tematu zajęć poprzez ułożenie na tablicy gwiazdek z liczbami w ciągu rosnącym oraz odczytanie hasła z sylab – „Bezpieczne ferie”.
3. Część właściwa:
 Słuchanie opowiadania „Kulig”. Odpowiadanie na pytania nauczyciela dotyczące tekstu. Pogadanka nauczyciela nt. zasad zachowania się podczas zabaw zimowych;
 Aktywna praca z tekstem – ćwiczenie (lizaki z napisem „ TAK”, „ NIE”) – ocena zdań przez uczniów – pokazanie przy zabawie bezpiecznej zielonego lizaka z napisem „TAK”, a tam gdzie dzieci narażone są na wypadek lub przeziębienie czerwonego z napisem „NIE”;
 Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zachowania dzieci podczas zabawy na śniegu i lodzie. Przyklejanie zielonych lub czerwonych buziek przy poszczególnych obrazkach;
 Kolorowanie wybranych elementów garderoby, które zakładamy w okresie zimowym.
4. Część końcowa zajęć:
 Odpowiadanie na zagadki czytane przez nauczyciela. Wskazywanie ilustracji lub przedmiotów przedstawiających rozwiązania zagadek;
 Ćwiczenia w samodzielnym zakładaniu elementów garderoby;
 Czynności porządkowe.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.