AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Gwiżdż, 2018-04-17
Sidzina

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Poznajmy się lepiej i wzajemnie szanujmy - konspekt lekcji wychowawczej.

- n +

TEMAT: Poznajmy się lepiej i wzajemnie szanujmy.

Cele lekcji:
- zintegrowanie klasy,
- wskazanie konieczności wzajemnego szacunku,
- poprawienie relacji w klasie.

Przebieg lekcji:
1. Wypełnienie anonimowej ankiety:
a. Klasa moich marzeń ………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
b. Realna sytuacja w mojej klasie (co chciałbym/chciałabym zmienić)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2. Rozmowa z uczniami, nakreślenie problemów poruszonych w ankiecie.
3. Eksperyment – „Dwa jabłka”
Demonstrujemy uczniom dwa jabłka ( niemal identyczne). Prosimy , aby je opisali ( uczniowie muszą zwrócić uwagę na to, że są one do siebie podobne, takiej samej wielkości, zbliżone kolorystycznie, świeże, dojrzałe). Jedno jabłko odkładamy. Następnie mówimy klasie, aby wyobraziła sobie, że na jednym z tych owoców mogą wyładować swoje emocje ( krzyczeć, rzucać jabłkiem, uderzać ). Kilku uczniów prosimy, aby wykonali to zadanie. Następnie pytamy jak te owoce prezentują się z daleka ( uczniowie powinni wskazać, że „na pierwszy rzut oka” nie widać różnicy). Jednej osobie każemy obrać jabłka ze skórki. Okazuje się, że „zbite” jabłko w środku jest mocno zniszczone.

Wniosek:

Jabłka symbolizują dwoje ludzi. „Zdrowe” jabłko to człowiek cieszący się sympatią otoczenia. Wygląda na szczęśliwego i taki też jest stan jego duszy. „Zbite” jabłko to osoba lekceważona, poniżana, szykanowana. Z pozoru nie widać tego, co czuje, ale wnętrze jej jest zniszczone, zdegradowane.

4. Podsumowanie:
Słowa niekiedy ranią bardziej niż czyny. Zanim coś powiemy lub zrobimy, pomyślmy, czy naszym zachowaniem kogoś nie skrzywdzimy. Słów nie da się cofnąć.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.