Katalog Anna Dziadek, 2018-04-09 Pogwizdów Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy piątej: Revision: unit 5 (Podręcznik „Starland 2”).Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy piątej Temat: Revision: unit 5 (Podręcznik „Starland 2”). Zgodność treści z podstawą programową: Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych w zakresie następujących tematów: o zainteresowania; o czynności życia codziennego; o formy spędzania czasu wolnego. Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka: o reaguje na polecenia; o określa główną myśl wypowiedzi. Uczeń tworzy bardzo krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: o opowiada o czynnościach i wydarzeniach z teraźniejszości; o przedstawia upodobania; o wyraża swoje opinie. Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach: wyraża swoje opinie, pyta o opinie. o wyraża swoje upodobania. Uczeń współdziała w grupie. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne. Cele nauczania ogólne: przypomnienie wiadomości z rozdziału nr 5 ; wyrażanie upodobań w zakresie spędzania czasu wolnego; rozmawianie na temat zakazów, nakazów, obowiązków szkolnych i domowych; Cele nauczania szczegółowe: Uczeń: podaje znane mu nazwy obowiązków domowych oraz form spędzania czasu wolnego; czyta wyrażenia w języku angielskim i odnosi się do nich; rozmawia z kolegą na temat form spędzania czasu wolnego oraz na temat obowiązków domowych; rozmawia o zasadach obowiązujących w szkole (nakazy, zakazy,możliwości); powtarza i utrwala poznane struktury gramatyczne; przypomina sposoby wyrażania upodobań; rozumie proste polecenia; współdziała w grupie. Formy pracy: zbiorowa; indywidualna; w parach; w grupie. Metody pacy: podające (rozmowa, objaśnianie poleceń); prezentacja; problemowa; czynnościowe (wykonywanie poleceń, wykonywanie zadań). Środki dydaktyczne: oprogramowanie do tablicy interaktywnej do podręcznika „Starland 2”; rzutnik, komputer, ekran; prezentacja Power Point, prezentacja Prezi, fiszki w Quizlet; karty pracy, kartoniki z napisami. Przebieg lekcji 1. Część wstępna lekcji: Nauczyciel wita uczniów, prosi o zajęcie miejsc. Sprawdza obecność. Zapisuje datę i temat na tablicy. Nauczyciel pyta uczniów, czy na podstawie tematu mogą odgadnąć czym będą zajmowali się na tej lekcji. Uczniowie podają swoje sugestie i przepisują temat. Warm up (rozgrzewka językowa): I spy with my eye something beginning with … (poszukiwanie w klasie rzeczy rozpoczynających się na daną literę alfabetu). 2. Część zasadnicza lekcji: Sposoby spędzania czasu wolnego, wyrażanie opinii: o Nauczyciel przyczepia do tablicy obrazki z „buźkami” i prosi uczniów o podanie zdań wyrażających upodobania, zapisuje je na tablicy, wskazuje na końcówkę „ing” w zdaniach typu: I love playing with my dog. o Nauczyciel zadaje uczniom pytanie o sposoby spędzania czasu wolnego, uczniowie podają swoje propozycje, następnie prosi uczniów o obejrzenie prezentacji Prezi i wyrażenie swojej opinii na temat danej czynności. o Uczniowie w parach rozmawiają o sposobach spędzania czasu wolnego – nauczyciel monitoruje. Gimnastyka śródlekcyjna: o „Miming” – obowiązki domowe. Uczniowie powtarzają nazwy obowiązków domowych przy użyciu oprogramowania do tablicy interaktywnej, następnie grają w „miming” (kalambury) – cała klasa, a następnie pary. Obowiązki domowe : o Nauczyciel rysuje na tablicy oś czasu (timeline) i zapisuje słowo ” never”, prosi uczniów o podanie brakujących przysłówków częstotliwości (adverbs of frequency); o Nauczyciel wskazuje na obowiązki domowe, pyta uczniów: „How of ten do you do this things?”, uczniowie układają zdania, następnie rozmawiają o tym w parach. Czasowniki modalne - zasady obowiązujące w szkole: o Uczniowie odliczają do cztery i zostają podzieleni na cztery grupy; o Nauczyciel przyczepia na tablicy czasowniki modalne tworząc cztery kolumny (we have to, we mustn’t, we can, we don’t have to). Uczniowie objaśniają znaczenie czasowników. o Grupy otrzymują zestawy zdań, ich zadaniem jest dopasować zdania do właściwej kolumny – każda grupa inny czasownik modalny. Zadanie dodatkowe: o Gra Hangman online: https://www.gamestolearnenglish.com/hangman/ Zadanie domowe: o Nauczyciel rozdaje uczniom adresy stron internetowych do powtórzenia słówek i wyrażeń: Prezentacja Prezi: http://prezi.com/ditc8_igcd36/?utm_campaign=share&utm_medium=copy Fiszki Quizlet: https://quizlet.com/279749336/chores-obowiazki-domowe-flash-cards/ 3. Zakończenie lekcji Nauczyciel prosi uczniów o ułożenie jednego zdania związanego z lekcją i wypowiedzenie go. Nauczyciel nagradza kropką lub oceną dzieci aktywnie pracujące na zajęciach i żegna się z uczniami. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |