Katalog

Anna Dziadek, 2018-04-09
Pogwizdów

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy piątej: Revision: unit 5 (Podręcznik „Starland 2”).

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy piątej

Temat: Revision: unit 5 (Podręcznik „Starland 2”).

Zgodność treści z podstawą programową:
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych w zakresie następujących tematów:
o zainteresowania;
o czynności życia codziennego;
o formy spędzania czasu wolnego.
Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka:
o reaguje na polecenia;
o określa główną myśl wypowiedzi.
Uczeń tworzy bardzo krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne:
o opowiada o czynnościach i wydarzeniach z teraźniejszości;
o przedstawia upodobania;
o wyraża swoje opinie.
Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach: wyraża swoje opinie, pyta o opinie.
o wyraża swoje upodobania.
Uczeń współdziała w grupie.
Uczeń stosuje strategie komunikacyjne.

Cele nauczania ogólne:
 przypomnienie wiadomości z rozdziału nr 5 ;
 wyrażanie upodobań w zakresie spędzania czasu wolnego;
 rozmawianie na temat zakazów, nakazów, obowiązków szkolnych i domowych;
Cele nauczania szczegółowe:
Uczeń:
 podaje znane mu nazwy obowiązków domowych oraz form spędzania czasu wolnego;
 czyta wyrażenia w języku angielskim i odnosi się do nich;
 rozmawia z kolegą na temat form spędzania czasu wolnego oraz na temat obowiązków domowych;
 rozmawia o zasadach obowiązujących w szkole (nakazy, zakazy,możliwości);
 powtarza i utrwala poznane struktury gramatyczne;
 przypomina sposoby wyrażania upodobań;
 rozumie proste polecenia;
 współdziała w grupie.
Formy pracy:
 zbiorowa;
 indywidualna;
 w parach;
 w grupie.
Metody pacy:
 podające (rozmowa, objaśnianie poleceń);
 prezentacja;
 problemowa;
 czynnościowe (wykonywanie poleceń, wykonywanie zadań).
Środki dydaktyczne:
 oprogramowanie do tablicy interaktywnej do podręcznika „Starland 2”;
 rzutnik, komputer, ekran;
 prezentacja Power Point, prezentacja Prezi, fiszki w Quizlet;
 karty pracy, kartoniki z napisami.

Przebieg lekcji
1. Część wstępna lekcji:
 Nauczyciel wita uczniów, prosi o zajęcie miejsc. Sprawdza obecność. Zapisuje datę i temat na tablicy.
 Nauczyciel pyta uczniów, czy na podstawie tematu mogą odgadnąć czym będą zajmowali się na tej lekcji. Uczniowie podają swoje sugestie i przepisują temat.
 Warm up (rozgrzewka językowa): I spy with my eye something beginning with … (poszukiwanie w klasie rzeczy rozpoczynających się na daną literę alfabetu).
2. Część zasadnicza lekcji:
 Sposoby spędzania czasu wolnego, wyrażanie opinii:
o Nauczyciel przyczepia do tablicy obrazki z „buźkami” i prosi uczniów o podanie zdań wyrażających upodobania, zapisuje je na tablicy, wskazuje na końcówkę „ing” w zdaniach typu: I love playing with my dog.
o Nauczyciel zadaje uczniom pytanie o sposoby spędzania czasu wolnego, uczniowie podają swoje propozycje, następnie prosi uczniów o obejrzenie prezentacji Prezi i wyrażenie swojej opinii na temat danej czynności.
o Uczniowie w parach rozmawiają o sposobach spędzania czasu wolnego – nauczyciel monitoruje.
 Gimnastyka śródlekcyjna:
o „Miming” – obowiązki domowe. Uczniowie powtarzają nazwy obowiązków domowych przy użyciu oprogramowania do tablicy interaktywnej, następnie grają w „miming” (kalambury) – cała klasa, a następnie pary.
 Obowiązki domowe :
o Nauczyciel rysuje na tablicy oś czasu (timeline) i zapisuje słowo ” never”, prosi uczniów o podanie brakujących przysłówków częstotliwości (adverbs of frequency);
o Nauczyciel wskazuje na obowiązki domowe, pyta uczniów: „How of ten do you do this things?”, uczniowie układają zdania, następnie rozmawiają o tym w parach.
 Czasowniki modalne - zasady obowiązujące w szkole:
o Uczniowie odliczają do cztery i zostają podzieleni na cztery grupy;
o Nauczyciel przyczepia na tablicy czasowniki modalne tworząc cztery kolumny (we have to, we mustn’t, we can, we don’t have to). Uczniowie objaśniają znaczenie czasowników.
o Grupy otrzymują zestawy zdań, ich zadaniem jest dopasować zdania do właściwej kolumny – każda grupa inny czasownik modalny.
 Zadanie dodatkowe:
o Gra Hangman online: https://www.gamestolearnenglish.com/hangman/
 Zadanie domowe:
o Nauczyciel rozdaje uczniom adresy stron internetowych do powtórzenia słówek i wyrażeń:
Prezentacja Prezi: http://prezi.com/ditc8_igcd36/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
Fiszki Quizlet: https://quizlet.com/279749336/chores-obowiazki-domowe-flash-cards/

3. Zakończenie lekcji
 Nauczyciel prosi uczniów o ułożenie jednego zdania związanego z lekcją i wypowiedzenie go.
 Nauczyciel nagradza kropką lub oceną dzieci aktywnie pracujące na zajęciach i żegna się z uczniami.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.