Katalog Barbara Cyrzyk, 2018-03-26 Kończyce Wielkie Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Zabytki KrakowaScenariusz zajęć zintegrowanych dla kl.2 Temat dnia: Zabytki Krakowa Autor: Barbara Cyrzyk Czas trwania: 1 lekcja Cele ogólne: 1.Poznanie zabytków Krakowa. 2.Doskonalenie czytania ze zrozumieniem. 3.Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. 4.Rozwijanie kompetencji językowych. Metody: pokaz, praktycznego działania Formy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita TEMAT DNIA: Zabytki Krakowa Przebieg zajęć: 1.Rozwiązanie krzyżówki z hasłem:Zabytek Cele operacyjne: - rozwiązuje krzyżówkę - odczytuje hasło - szuka wyjaśnienia hasła w słowniku - zapisuje wyjaśnienie (stara i cenna rzecz lub budowla o dużej wartości historycznej i naukowej) do zeszytu Środki dydaktyczne: Aktywna Tablica - krzyżówka, Słownik Języka polskiego,zeszyt 2.Zapoznanie z treścią wiersza Tadeusza Śliwiaka: Jakie to miasto? Cele operacyjne: - słucha wiersza - wymienia zabytki Krakowa Środki dydaktyczne: Wiersz Tadeusza Śliwiaka 3.Poznanie zabytków Krakowa Cele operacyjne: - poznaje zabytki Krakowa - zapisuje nazwy zabytków do zeszytu Środki dydaktyczne: Aktywna Tablica – prezentacja multimedialna,zeszyt 4.Uzupełnienie tekstu o Krakowie Cele operacyjne: - czyta tekst po cichu - uzupełnia tekst brakującymi wyrazami - głośno czyta uzupełniony tekst Kraków to dawna ( stolica) Polski. Można tu zobaczyć m.in.: Rynek Główny, (Barbakan), Sukiennice, Wawel. Na Wawelu znajduje się największy w Polsce ( dzwon) –Zygmunt. Z (wieży) Kościoła Mariackiego grany jest ( hejnał). Planty codziennie zapraszają na (spacer). Środki dydaktyczne: Aktywna Tablica – tekst z lukami 5.Słuchanie hejnału Cele operacyjne: - słucha hejnału Środki dydaktyczne: Aktywna Tablica – hejnał - nagranie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |