Katalog Natalia Stuchlik, 2018-03-14 Hażlach Informatyka, Scenariusze Dobra praktyka, informatykaPOMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI 1. Autor/ szkoła / miejscowość: Natalia Stuchlik/ SP Hażlach/ 2. Tytuł dobrej praktyki: Programujemy ze Scratchem 3. Przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa): informatyka, klasa V 4. Cele (Czego uczniowie się nauczą? Odwołaj się do podstawy programowej (wymagania szczegółowe): - zapoznanie się uczniów z interfejsem oraz funkcjonalnością aplikacji Scratch, -dziecko dowiaduje się co to jest duszek,skrypt, kostium, scena, -zapoznaje się z podstawowymi bloczkami, -uczeń porusza się wśród programów na platformie. 5. Pomoce dydaktyczne (Jakie pomoce i narzędzia TIK są potrzebne do przeprowadzenia dobrej praktyki (programy, aplikacje, strony WWW itp.): komputer,laptop, tablica interaktywna, film/kurs dla początkujących, który można znaleźć na Youtube.pl 6. Krótki opis pomysłu (Przedstaw zwięźle swój pomysł tak, aby inni nauczyciele i nauczycielki mogli go wykorzystać w swojej pracy): Nauczyciel przedstawia uczniom film z podstaw programowaniu, programem Scratch, a następnie poprzez tablice interaktywną pokazuje każde narzędzie oraz podstawowy ruch. Daje możliwość dzieciom do swobodnej zabawy programem, w celu pobudzenia kreatywności. 7. Efekty pracy (Czego uczniowie się nauczyli? Co się sprawdziło? Dlaczego warto w tym przypadku zastosować TIK?): Na lekcji uczniowie nauczyli się podstawowych funkcji w programie Scratch. Sami stworzyli, własne historyjki. 8. Załączniki (Materiały przygotowane przez nauczyciela (np. karty pracy, krzyżówki, quizy) oraz strona WWW, na której znajduje się dobra praktyka (prace uczniów stworzone w jej ramach Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |