![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Płoskonka - Olszewska, 2018-03-13 Żywiec Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego na dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO I. DANE OSOBOWE NAUCZYCIELA Imię i nazwisko: Wykształcenie: Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Staż pracy: Miejsce pracy: Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015r. II. PLAN DZIAŁANIA Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Zakres działania: - zadania wynikające z organizacji stażu - zadania dotyczące osobistego rozwoju nauczyciela - zadania dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze - zadania podejmowane dla lepszego funkcjonowania szkoły L.p. Wymagania kwalifikacyjne zgodne z MENiS z dnia 1 grudnia 2004r., Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 & 8 UST. 2 pkt 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły 1. Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli, z późniejszymi zmianami- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r. 2. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach, konferencjach dotyczących doskonalenia zawodowego 3. Udział w przygotowaniu i realizacji imprez klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza 4. Stosowanie różnorodnych metod pracy. Uatrakcyjnienie i wzbogacenie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy 5. Samodzielne studiowanie literatury oraz interesujących artykułów w czasopismach, poszukiwanie nowości wydawniczych, przeglądanie stron internetowych 6. Pedagogizacja rodziców 7. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego - Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - Opracowanie planu rozwoju zawodowego Kursy, warsztaty, szkolenia, konferencje, spotkania WDN, udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych - Organizowanie i pomoc w organizowaniu konkursów, imprez i akademii na terenie szkoły - Promocja szkoły w środowisku lokalnym Gromadzenie dokumentów w teczce Czytanie literatury, czasopism pedagogicznych, stron internetowych Indywidualne rozmowy z rodzicami/ opiekunami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów, problemy wieku dorastania oraz na tematy rodzinne Opis realizacji planu rozwoju, autorefleksja, autoanaliza, wnioski do dalszej pracy IX 2015r. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Na bieżąco, cały okres stażu Cały okres stażu V 2018 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego Zaświadczenia, materiały metodyczne Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie dyrektora Dziennik lektur, recenzja książek Prowadzenie zapisów w dzienniku Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Zaświadczenie 2 & 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Posługiwanie się technologią komputerową i informacyjną 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej 3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych Przygotowanie scenariuszy zajęć, planów pracy, pomocy dydaktycznych, referatów, ankiet, ogłoszeń, dyplomów i podziękowań przy użyciu komputera i Internetu Korzystanie z Internetu, encyklopedii multimedialnej, telefonu, DVD, mp3, itp. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu Wykorzystanie komputera i Internetu jako pomocy dydaktycznej Cały okres stażu Pomoce dydaktyczne, wymienione materiały Adresy stron internetowych Pomoce dydaktyczne 3 & 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli 2. Opracowanie i udostępnianie materiałów dla innych nauczycieli 3. Aktywny udział w Radach szkoleniowych, WDN, przygotowanie referatów, materiałów 4. Przygotowywanie publikacji, referatów, scenariuszy związanych z wykonywaną pracą 5. Pomoc w przygotowaniu dzieci do konkursów, imprez 6. Współpraca z innymi nauczycielami Opracowanie scenariuszy zajęć Opracowanie materiałów, scenariuszy zajęć dla innych nauczycieli Udział w szkoleniach Gromadzenie w bibliotece szkolnej Opracowanie konkursów, imprez Opracowywanie nowych i udostępnianie posiadanych konspektów zajęć, planów, scenariuszy Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości i szkoleń Wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych Przeprowadzanie wspólnych imprez, konkursów, zabaw Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze zajęć Materiały Protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej, referaty, materiały Potwierdzenie Potwierdzenie Konspekty, scenariusze, plany Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie dyrektora 4 & 8 ust.2 pkt 4 A Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie programu z zakresu charakterystyki, edukacji i wychowania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej ogólnodostępnej 2. Opracowanie programu z zakresu terapii pedagogicznej Wdrożenie programu do realizacji Wdrożenie programu do realizacji W okresie stażu W okresie stażu Program Program 5 & 8 ust.2 pkt 4 C Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie imprez i uroczystości 2. Prowadzenie spotkań z rodzicami 3. Rozwijanie zdolności i zainteresowań Współorganizo- wanie i organizowanie imprez i uroczystości Organizowanie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej, przekazywanie bieżących informacji) Organizacja pomocy rodzinom podopiecznych Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach i uroczystościach Systematyczne prowadzenie i współprowadze -nie zajęć dydaktycznych Według kalendarza imprez Cały okres stażu Cały okres stażu Zajęcia, scenariusze Prowadzenie zapisów w dzienniku Dyplomy, zaświadczenia Dziennik zajęć 6 & 8 ust.2 pkt 4 E Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Udział w akcjach charytatywnych 2. Dom Pomocy Społecznej 3. Gminny Ośrodek Kultury w Świnnej 4. Miejskie Centrum Kultury w Żywcu 5. Policja, Straż Pożarna, itp Sprawozdania i potwierdzenia Współorganizo- wanie spotkań i przedstawień okolicznościo- wych Przygotowywanie uczniów do konkursów Współorganizo- wanie wyjazdów, wystaw prac uczniów Współorganizo- wani wyjazdów Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Okres stażu Okres stażu Potwierdzenia, podziękowania Potwierdzenia, podziękowania Potwierdzenia Potwierdzenia Potwierdzenia 7 & 8 ust.2 pkt. 4 F Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu Rozwoju Zawodowego” 2. Opracowanie, przekazanie do biblioteki szkolnej i udostępnianie nauczycielom uroczystości i programów Przygotowanie planu oraz przesłanie go na stronę internetową Przygotowanie materiałów W okresie stażu Okres stażu Publikacja na stronie internetowej Wydrukowane programy, scenariusze, konspekty 8 & 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych, ustalenie metod pracy z uczniami i oddziaływań edukacyjno – wychowawczych Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemu Okres stażu Opracowane materiały Niniejszy plan rozwoju ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Opracowała: mgr Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |