Katalog Anna Kryk-Łysak, 2018-02-14 Lublin Zawodowe, Sprawdziany i testy Test - piony funkcjonalne hoteluTest – piony funkcjonalne hotelu Grupa I Imię i nazwisko………………………………………………………. 1) Otoczeniem hotelu nazywa się: a) teren obok hotelu b) otoczenie obok hotelu c) teren przyległy do obiektu hotelowego i należący do niego d) teren bezpośrednio do niego przyległy i nie koniecznie będący jego własnością 2) Zapewnienie strzeżonego parkingu lub strzeżonego garażu dla wszystkich j.m. obowiązuje w hotelach: a) 1*,2*,3*,4*,5*, c) 3*,4*,5*, b) 2*,3*,4*,5*, d) 4*,5*. 3) Zagospodarowanie otoczenia obiektu hotelowego obejmuje: a) utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, b) należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, c) oświetlenie terenu d) wszystkie wyżej wymienione punkty są poprawne 4) Jeżeli otoczenie hotelu ma rozwiniętą infrastrukturę to świadczy to o tym iż: a) uwzględnia walory krajoznawcze, b) w pobliżu znajdują się banki, usługi telekomunikacyjne c) jest brak lub eliminowany hałas, d) posiada dojazd zbiorowy lub indywidualny. 5) Przedstawiony poniżej znak dotyczy: a) obozowiska, c) schroniska młodzieżowego b) pola biwakowego, d) hotelu. 6) Jak dawniej był nazywany pion pobytowy: a) „ służba zakwaterowania”, c) „ służba organizowania czasu wolnego” b) „ służba żywienia”, d) „ służba pomocnicza” 7) Usługi specjalne to określenie: a) pionu pobytowego, c) pionu wielofunkcyjnego, b) pionu gastronomicznego, d) pionu pomocniczo-technicznego. 8) Lobby znajduje się w pionie : a) mieszkalnym, c) recepcyjnym, b) rekreacyjnym, d) wielofunkcyjnym. 9) Usługa room service to: a) podawania potraw do pokoju gościa hotelowego, c) sprzedaż potraw na zewnątrz b) podawanie śniadań, d) sprzedaż gorących napojów całą dobę. 10) Gość typu CIP to: a) bardzo ważna osoba biznesu, c)bardzo ważna osoba, b) gość niepełnosprawny, d) stały gość. 11) Ustalanie organizacji wewnętrznej hotelu, określanie zasad współpracy poszczególnych działów, kierowanie polityką kadrową to m.in. zadania: a) kadrowej, c) dyrektora, b) sekretarki, d) specjalista ds. osobowych. 12) System rental polega na: a) wynajmowaniu bielizny w wyspecjalizowanych zakładach pralniczych, b) korzystaniu z usług pralni zewnętrznych, c) sprzedaży bielizny od specjalistycznych zakładów, d) dostarczaniu produktów oraz towarów prosto od hurtowni. 13) Odzież fasonowa to: a) poszwy, poszewki, prześcieradła, c) odzież i bielizna gości, b) ręczniki, płaszcze kąpielowe, d) odzież robocza personelu hotelu. 14) Remont kapitalny to: a) wymiana zużytych części lub naprawa nie przekraczająca 30% wartości remontowanego obiektu, b) wymiana zużytych części oraz naprawa nie przekraczająca 50% wartości remontowanego obiektu, c) wymiana wszystkich lub prawie wszystkich części wymiennych obiektu nie przekraczająca 70% wartości remontowanego obiektu, d) wymiana wszystkich lub prawie wszystkich części wymiennych obiektu nie przekraczająca 90% wartości remontowanego obiektu. 15) Adaptacja w hotelu polega na: a) czyszczeniu, smarowaniu, myciu, malowaniu, oliwieniu niektórych części urządzeń, b) sprawdzeniu stanu technicznego urządzeń, c) remoncie nieplanowanym, d) przebudowie pomieszczeń lub budynku i dostosowanie ich do innych niż dotychczas potrzeb. 16) Przyjmuje się w budownictwie hotelarskim, że postępujące zużycie wykładzin i materiałów wykończeniowych podlega: a) 5-10 lat, c) 15 lat, b) 20 lat, d) 25 lat. 17) Dźwigi i urządzenia specjalne służą do : a) przewozu gości i personelu, c) transportu towarów w hotelowym zapleczu magazynowym b) transportu artykułów żywnościowych, d) prezentacji nowości technicznych i motoryzacyjnych. 18) Sala konferencyjna w hotelu powinna być wyposażona w : a) rzutnik multimedialny, c) brudownik, b) wieszaki na ubrania, d) menu dla gości hotelowych. 19) Obsługa dokumentów finansowo-księgowych i sprawy osobowe pracowników to zadania osób z działu: a) marketingu, c) technicznego, b) księgowości i administracji, d) służby pięter. 20) Dźwig osobowy w obiektach powyżej 4 kondygnacji występuje w hotelach: a) 1*,2*, c) 3*,4*,5* b) 2*,3*, d) 4*,5* 21) Dźwigi towaroosobowe obowiązują w hotelach; a) 1*,2*, c) 3*,4*,5* b) 2*,3*, d) 4*,5*. 22) Udostępnianie sali konferencyjnej z drobną konsumpcją praktykuje się na rynku usług hotelarskich w segmencie: a) grup turystycznych, c) klientów konferencji miejscowych, b) klientów bankietowych, d) indywidualnych gości przebywających na wypoczynku. 23) Usługa pralnicza jest zagwarantowana w : a) domach wycieczkowych, motelach, schroniskach, b) hotelach, schroniskach młodzieżowych, pensjonatach, c) hotelach, motelach, pensjonatach, d) pensjonatach, domach wycieczkowych, hotelach. 24) Lokalem gastronomicznym sieci zamkniętej jest: a) restauracja, c) bufety pracownicze, b) jadłodajnie, d) coctail bar 25) Zlecanie wykonywania czynności pralniczych firmom zewnętrznym to: a) overbooking, c) dumping, b) outsourcing, d) oversummer. 26) Spa, czyli sanus per aguan oznacza: a) zdrowie przez zimno, c) młodość i styl b) zdrowie przez wodę, d) relaks i odpoczynek. 27) Do elementów zewnętrznej części węzła recepcyjnego zalicza się: a) ladę recepcyjną, c) hall recepcyjny, b) zaplecze biurowe, d) skrytkę depozytową. 28) Węzłami komunikacyjnymi w hotelu nie są: a) windy, c) klatki schodowe, b) kabiny telefoniczne, d)schody. 29) Świadczenie usługi prania oraz prasowania odzieży gościa obowiązuje w hotelach: a) nie ma takiego obowiązku, c) 3*,4*,5* b) wszystkich kategoriach, d) 4*,5*. 30) Do podanych niżej zdań dopisz „ prawda –P” lub „ fałsz –F”: a) Bieliznę brudną należy przewozić wyłącznie w zamkniętych opakowaniach…….. b) Hotel ma zapewnić komfort akustyczny przez eliminacje hałasu …….. c) Skrót w.h.s oznacza toalety…….. d) Instruktaż ogólny dokonywany przez dział kadr i szkoleń dotyczy nowo przyjętych pracowników …. e) Radca prawny odpowiada za instruowanie i egzekwowanie przepisów bhp…….. f) W strukturze organizacyjnej większości hoteli nie ma już działu zaopatrzenia ……. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |