Katalog

Anna Kryk-Łysak, 2018-02-14
Lublin

Zawodowe, Sprawdziany i testy

Test - piony funkcjonalne hotelu

- n +

Test – piony funkcjonalne hotelu
Grupa I
Imię i nazwisko……………………………………………………….
1) Otoczeniem hotelu nazywa się:
a) teren obok hotelu
b) otoczenie obok hotelu
c) teren przyległy do obiektu hotelowego i należący do niego
d) teren bezpośrednio do niego przyległy i nie koniecznie będący jego własnością
2) Zapewnienie strzeżonego parkingu lub strzeżonego garażu dla wszystkich j.m. obowiązuje w hotelach:
a) 1*,2*,3*,4*,5*, c) 3*,4*,5*,
b) 2*,3*,4*,5*, d) 4*,5*.
3) Zagospodarowanie otoczenia obiektu hotelowego obejmuje:
a) utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść,
b) należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej,
c) oświetlenie terenu
d) wszystkie wyżej wymienione punkty są poprawne
4) Jeżeli otoczenie hotelu ma rozwiniętą infrastrukturę to świadczy to o tym iż:
a) uwzględnia walory krajoznawcze,
b) w pobliżu znajdują się banki, usługi telekomunikacyjne
c) jest brak lub eliminowany hałas,
d) posiada dojazd zbiorowy lub indywidualny.
5) Przedstawiony poniżej znak dotyczy:

a) obozowiska, c) schroniska młodzieżowego
b) pola biwakowego, d) hotelu.
6) Jak dawniej był nazywany pion pobytowy:
a) „ służba zakwaterowania”, c) „ służba organizowania czasu wolnego”
b) „ służba żywienia”, d) „ służba pomocnicza”
7) Usługi specjalne to określenie:
a) pionu pobytowego, c) pionu wielofunkcyjnego,
b) pionu gastronomicznego, d) pionu pomocniczo-technicznego.
8) Lobby znajduje się w pionie :
a) mieszkalnym, c) recepcyjnym,
b) rekreacyjnym, d) wielofunkcyjnym.
9) Usługa room service to:
a) podawania potraw do pokoju gościa hotelowego, c) sprzedaż potraw na zewnątrz
b) podawanie śniadań, d) sprzedaż gorących napojów całą dobę.
10) Gość typu CIP to:
a) bardzo ważna osoba biznesu, c)bardzo ważna osoba,
b) gość niepełnosprawny, d) stały gość.
11) Ustalanie organizacji wewnętrznej hotelu, określanie zasad współpracy poszczególnych działów, kierowanie polityką kadrową to m.in. zadania:
a) kadrowej, c) dyrektora,
b) sekretarki, d) specjalista ds. osobowych.
12) System rental polega na:
a) wynajmowaniu bielizny w wyspecjalizowanych zakładach pralniczych,
b) korzystaniu z usług pralni zewnętrznych,
c) sprzedaży bielizny od specjalistycznych zakładów,
d) dostarczaniu produktów oraz towarów prosto od hurtowni.
13) Odzież fasonowa to:
a) poszwy, poszewki, prześcieradła, c) odzież i bielizna gości,
b) ręczniki, płaszcze kąpielowe, d) odzież robocza personelu hotelu.
14) Remont kapitalny to:
a) wymiana zużytych części lub naprawa nie przekraczająca 30% wartości remontowanego obiektu,
b) wymiana zużytych części oraz naprawa nie przekraczająca 50% wartości remontowanego obiektu,
c) wymiana wszystkich lub prawie wszystkich części wymiennych obiektu nie przekraczająca 70% wartości remontowanego obiektu,
d) wymiana wszystkich lub prawie wszystkich części wymiennych obiektu nie przekraczająca 90% wartości remontowanego obiektu.
15) Adaptacja w hotelu polega na:
a) czyszczeniu, smarowaniu, myciu, malowaniu, oliwieniu niektórych części urządzeń,
b) sprawdzeniu stanu technicznego urządzeń,
c) remoncie nieplanowanym,
d) przebudowie pomieszczeń lub budynku i dostosowanie ich do innych niż dotychczas potrzeb.
16) Przyjmuje się w budownictwie hotelarskim, że postępujące zużycie wykładzin i materiałów wykończeniowych podlega:
a) 5-10 lat, c) 15 lat,
b) 20 lat, d) 25 lat.
17) Dźwigi i urządzenia specjalne służą do :
a) przewozu gości i personelu, c) transportu towarów w hotelowym zapleczu magazynowym
b) transportu artykułów żywnościowych, d) prezentacji nowości technicznych i motoryzacyjnych.
18) Sala konferencyjna w hotelu powinna być wyposażona w :
a) rzutnik multimedialny, c) brudownik,
b) wieszaki na ubrania, d) menu dla gości hotelowych.
19) Obsługa dokumentów finansowo-księgowych i sprawy osobowe pracowników to zadania osób z działu:
a) marketingu, c) technicznego,
b) księgowości i administracji, d) służby pięter.

20) Dźwig osobowy w obiektach powyżej 4 kondygnacji występuje w hotelach:
a) 1*,2*, c) 3*,4*,5*
b) 2*,3*, d) 4*,5*
21) Dźwigi towaroosobowe obowiązują w hotelach;
a) 1*,2*, c) 3*,4*,5*
b) 2*,3*, d) 4*,5*.
22) Udostępnianie sali konferencyjnej z drobną konsumpcją praktykuje się na rynku usług hotelarskich w segmencie:
a) grup turystycznych, c) klientów konferencji miejscowych,
b) klientów bankietowych, d) indywidualnych gości przebywających na wypoczynku.
23) Usługa pralnicza jest zagwarantowana w :
a) domach wycieczkowych, motelach, schroniskach,
b) hotelach, schroniskach młodzieżowych, pensjonatach,
c) hotelach, motelach, pensjonatach,
d) pensjonatach, domach wycieczkowych, hotelach.
24) Lokalem gastronomicznym sieci zamkniętej jest:
a) restauracja, c) bufety pracownicze,
b) jadłodajnie, d) coctail bar
25) Zlecanie wykonywania czynności pralniczych firmom zewnętrznym to:
a) overbooking, c) dumping,
b) outsourcing, d) oversummer.
26) Spa, czyli sanus per aguan oznacza:
a) zdrowie przez zimno, c) młodość i styl
b) zdrowie przez wodę, d) relaks i odpoczynek.
27) Do elementów zewnętrznej części węzła recepcyjnego zalicza się:
a) ladę recepcyjną, c) hall recepcyjny,
b) zaplecze biurowe, d) skrytkę depozytową.
28) Węzłami komunikacyjnymi w hotelu nie są:
a) windy, c) klatki schodowe,
b) kabiny telefoniczne, d)schody.
29) Świadczenie usługi prania oraz prasowania odzieży gościa obowiązuje w hotelach:
a) nie ma takiego obowiązku, c) 3*,4*,5*
b) wszystkich kategoriach, d) 4*,5*.
30) Do podanych niżej zdań dopisz „ prawda –P” lub „ fałsz –F”:
a) Bieliznę brudną należy przewozić wyłącznie w zamkniętych opakowaniach……..
b) Hotel ma zapewnić komfort akustyczny przez eliminacje hałasu ……..
c) Skrót w.h.s oznacza toalety……..
d) Instruktaż ogólny dokonywany przez dział kadr i szkoleń dotyczy nowo przyjętych pracowników ….
e) Radca prawny odpowiada za instruowanie i egzekwowanie przepisów bhp……..
f) W strukturze organizacyjnej większości hoteli nie ma już działu zaopatrzenia …….



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.