Katalog Marta Wija, 2018-02-01 Wodzisław Śląski Język angielski, Konspekty What do Americans eat? American cuisine: part 1. O kuchni amerykańskiej: część 1.P L A N M E T O D Y C Z N Y / KONSPEKT LEKCJI/ Podstawowe informacje: Klasa/ grupa: grupa innowacyjna klas II Ilość uczniów: 13 Data zajęć: 11.01.2017r. Prowadzący: Marta Wija Nazwa programu nauczania/ podstawa programowa: Program oparty na podstawie programowej dla języka obcego dla III etapu edukacyjnego, poziom III.1 - na podbudowie wymagań dla II etapu edukacyjnego. Program zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Podręcznik: lekcja bez podręcznika kursowego z wykorzystaniem elementów technologii informacyjnej Temat lekcji: What do Americans eat? American cuisine: part 1. O kuchni amerykańskiej: część 1. Cele kształcenia – wymagania ogólne: I. Znajomość środków językowych. II. Rozumienie wypowiedzi. III. Tworzenie wypowiedzi. IV. Reagowanie na wypowiedzi. V. Przetwarzanie wypowiedzi. Treści nauczania- wymagania szczegółowe: 1,2,3,4,6,8,11.12,13 1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych. 2. Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka) -reaguje na polecenia -określa główną myśl tekstu -określa intencje autora/nadawcy tekstu -określa kontekst wypowiedzi (np. czas, miejsce, sytuacje, uczestników) 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne). 4. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne. 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach. 8. Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie. 11.Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów, instrukcji obsługi) również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) i strategie kompensacyjne (np. opis, zastąpienie innym wyrazem) w przypadku, gdy nie zna lub nie pamięta jakiegoś wyrazu. 13.Uczeń posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami) Główny cel lekcji: Rozwijanie ciekawości językowej i zaangażowania uczniów w naukę języka poprzez wprowadzenie treści nauczania wzbogaconych o elementy kulturowe i obyczajowe z wykorzystaniem technologii multimedialnych. Cele operacyjne: 1. Wiadomości – uczeń potrafi: przetłumaczyć nowe słownictwo i wyrażenia operować słownictwem z zakresu działu żywność wymienić różnice w słownictwie pomiędzy BrE i AmE korzystać z wyrażeń idiomatycznych związanych z jedzeniem wymienić typowe potrawy amerykańskie 2. Umiejętności – uczeń potrafi: stosować słownictwo dotyczące żywności odpowiadać na pytania związane z tematem lekcji wypowiadać się na temat żywności wykonać zadania praktyczne zawierające nowe słownictwo wymienić typowe potrawy amerykańskie wymienić typowe święta amerykańskie związane z serwowaniem potraw słuchać ze zrozumieniem czytać ze zrozumieniem porządkować informacje uzasadnić wybór informacji odszukiwać w tekście określone informacje przytoczyć fragmenty tekstu uzasadniające wybór informacji wyjaśnić znaczenie wyrazu poprzez jego użycie, wnioskować o znaczeniu z kontekstu rozpoznać różnice pomiędzy brytyjską a amerykańską wersją języka angielskiego 3. Postawy – uczeń potrafi: pracować indywidualnie wykonywać zadania przy użyciu tablicy interaktywnej Formy pracy: − praca samodzielna ucznia na lekcji; − praca nauczyciela z całą grupą; − samodzielna praca ucznia w domu (po zakończeniu cyklu lekcji o kuchni amerykańskiej): zadania domowe, przygotowanie projektu z wykorzystaniem technik multimedialnych Metody: 1. Problemowe – dyskusja dydaktyczna 2. Eksponujące: prezentacja materiału audiowizualnego (pokaz połączony z przeżyciem) 3. Aktywizujące: gry dydaktyczne 4. Programowe: z użyciem komputera 5. Praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe 6. Podające: pogadanka objaśnianie/ instruktaż wyjaśnianie Materiały: Materiał audiowizualny wprowadzający w temat Materiał audiowizualny o kuchni amerykańskiej strony internetowe z zadaniami przedmiotowymi prezentacja dotycząca kuchni amerykańskiej tablica interaktywna rzutnik wskaźniki oprogramowanie do tablicy interaktywnej zestaw głośników karty pracy ucznia (ćwiczenia przedmiotowe) P R Z E B I E G L E K C J I I. Wstęp - około 15 minut Czynności nauczyciela: Przywitanie z uczniami/gośćmi. Zapisanie i wprowadzenie do tematu lekcji. Czynności ucznia: przywitanie z nauczycielem/gośćmi. N: Krótko podsumowuje poprzednie cykle tematyczne w innowacji a następnie wprowadza uczniów w temat lekcji. Celowo nie podaje jego tematu. Prosi uczniów by spojrzeli na tablicę interaktywną. Włącza nagranie audiowizualne. U: Patrzą na tablicę i słuchają materiału audiowizualnego. N i U: Krótka dyskusja na temat materiału audiowizualnego, z której uczniowie wnioskują temat lekcji otwartej. N: Prosi uczniów o zapisanie tematu lekcji. Informuje uczniów o celu zajęć. U: Zapisują temat. N: Wyjaśnia kolejny etap lekcji. Informuje uczniów, iż w krótki sposób będzie chciał sprawdzić ich znajomość słownictwa z zakresu żywienia. Następuje krótka powtórka słówek dodanych uprzednio w programie do nauki słówek Insta.Ling. Wyświetlenie postępów uczniów. U: Uczniowie wykonują krótkie zadanie online. N: Nominuje uczniów i nadzoruje pracę. N i U: Wspólna analiza idiomów związanych z jedzeniem. Krótkie zadanie sprawdzające zrozumienie zagadnienia. Czynności nauczyciela: Umiejętnie wprowadza temat i cel lekcji. Sprawdza opanowanie słownictwa poprzez krótką powtórkę. Sprawdza postępy uczniów w programie Insta. Ling. Wspólnie z uczniami analizuje idiomy związane z jedzeniem. Sprawdza zrozumienie poprzez krótkie zadanie online. II. Rozwinięcie : Praca ze słownictwem z zakresu potraw amerykańskich- około 25 min. Czynności nauczyciela: Wyświetlenie materiału wizualnego dotyczącego typowych potraw w różnych stanach amerykańskich, analiza różnic miedzy brytyjską a amerykańską wersją języka angielskiego w temacie żywienia, wyświetlenie materiału audiowizualnego o typowej kuchni amerykańskiej, analiza potraw amerykańskich i głównych świąt związanych z serwowaniem jedzenia. Nauczyciel ciągle prowadzi z uczniami dyskusję. Czynności uczniów: uczniowie biorą udział w głównej części lekcji, wspólnie z nauczycielem analizują potrawy amerykańskie, dostrzegają różnice pomiędzy amerykańską a brytyjską wersją słownictwa, uzupełniają notatkę z lekcji, biorą udział w dyskusji z nauczycielem. IV. Krótkie utrwalenie materiału i podsumowanie lekcji - 5 minut. Czynności nauczyciela: przypomnienie najważniejszych słów i wyrażeń z lekcji. pytanie o znaczenie słów i wyrażeń, różnić językowych. Nauczyciel zapowiada, że na następnej lekcji tego samego dnia będą oglądali film dokumentalny o kuchni amerykańskiej. Czynności uczniów: uczniowie biorą udział w utrwalaniu materiału (powtarzają słownictwo, odpowiadają na pytania nauczyciela). Uczniowie wysłuchują objaśnień związanych z kolejną lekcją i zadaniem domowym, które zapowiedziane zostanie po cyklu lekcji o "Kuchni Amerykańskiej." Krótka ewaluacja: Czego nowego nauczyliście się na dzisiejszej lekcji? Co sprawiło wam problemy? Która część lekcji najbardziej się wam podobała/ nie podobała? Ocena aktywności i pracy na lekcji (plusy) Podziękowanie uczniom za udział w lekcji oraz pożegnanie z grupą. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |