AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Emilia Pawlina, 2018-01-08
Olsztyn

Biologia, Konspekty

"Skutki niewłaściwego odżywiania się" Scenariusz zajęć z Biologii w klasie VII

- n +

Nauczyciel: Emilia Pawlina Szkoła: Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego w Klebarku Wielkim Klasa: VII
Lekcja (przedmiot): Biologia Data: 17.11.2017
Temat: Skutki niewłaściwego odżywiania się
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
„zasady prawidłowego żywienia się”
Cele lekcji:
1. Poznanie skutków niewłaściwego/nieprawidłowego odżywiania się
2. Znajomość zjawiska niedożywienia i otyłości
3. Poznanie podstawowych chorób związanych z odżywianiem: anoreksji i bulimii
4. Znajomość pojęcia cukrzycy
Cele sformułowane w języku ucznia:
Na lekcji dowiesz się
 Jakie są skutki niedożywienia
 Jakie są skutki otyłości
 Jakie choroby związane są z nieprawidłowym odżywianiem (o skutkach i przyczynach anoreksji i bulimii)
 Co to jest cukrzyca
„NaCoBeZu” (co uczniowie będą potrafili po lekcji?):
Po lekcji będziesz potrafił:
 Wymienić główne skutki niedożywienia
 Wymienić skutki otyłości
 Wymienić i przedstawić choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem
 Wskazać przyczyny anoreksji i bulimii
 Wskazać sposoby uniknięcia tych chorób
 Przedstawić definicję cukrzycy
Kluczowe pytanie dla uczniów: Jakie są skutki niewłaściwego odżywiania się?
Metody i formy lekcji:
Pogadanka, ćwiczeniowa, poszukująca, „burza mózgów”
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Laptop, projektor, rzutnik multimedialny, prezentacja multimedialna (quiz do rozwiązania w ramach prezentacji), podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy


Przebieg zajęć (metody i aktywności):
Faza wstępna:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe: powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności
2. Sprawdzenie pracy domowej z lekcji poprzedniej
3. Podanie tematu lekcji
4. Przedstawienie celów lekcji
Faza realizacyjna:
1. Pogadanka wstępna do tematu
2. Omówienie zagadnień związanych z bieżącym tematem lekcji – prezentacja multimedialna
3. Uczniowie słuchają aktywnie zadając pytania
4. Poszukiwanie na nie odpowiedzi: n-l, uczniowie
5. Polecenie uczniom na zakończenie prezentacji udzielić odpowiedź na zadane pytania – quiz do prezentacji
6. Chętni uczniowie udzielają na nie odpowiedzi
7. Nauczyciel weryfikuje odpowiedzi uczniów
8. Postawienie pytania kluczowego: Jakie są skutki niewłaściwego odżywiania się?
9. Wszyscy chętni uczniowie odpowiadają
10. Nauczyciel na bieżąco weryfikuje odpowiedzi uczniów
11. Ocena aktywności uczniów na lekcji – plusy za aktywność i wpisanie ich do zeszytu
Faza podsumowująca:
1. Podsumowanie zajęć – „zdania podsumowujące” – do wyboru ucznia (np. „Z dzisiejszej lekcji
chcę zapamiętać…, Zaskoczyło mnie, że…, Na dzisiejszej lekcji podobało mi się …”)
2. Zadanie uczniom pracy domowej: Odpowiedz na pytania:
1. Wymień główne skutki niedożywienia
2. Wymień skutki otyłości
3. Przedstaw choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem się
4. Przedstaw pojęcie cukrzycy.

3. Czynności organizacyjno-porządkowe (wyłączenie prezentacji, odłączenie i schowanie laptopa) uporządkowanie stanowiska pracy.

Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty?
W pracy domowej

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.