Katalog Paulina S-ka, 2017-12-21 Jarosław Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęć w grupie 3-4 latków - zimowe zabawyScenariusz zajęć hospitowanych w grupie 3 i 4 – latków Prowadząca: Paulina S Temat zajęć: My się zimy nie boimy i wesoło się bawimy. Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości dotyczących aktualnej pory roku – zimy, - rozwijanie inwencji twórczej, - tworzenie odpowiedniego klimatu potrzebnego do odbierania i wyrażania przeżyć artystycznych, - stwarzanie dzieciom możliwości do wyzwalania własnej spontanicznej ekspresji twórczej, - organizowanie sytuacji kształtujących otwartość wobec świata zewnętrznego i świata własnych uczuć Cele szczegółowe: Dzieci: - wypowiadają się swobodnie na dany temat, - wykonują zadania plastyczno-muzyczne, - odzwierciedlają ruchem treść opowiadania, - przestrzegają ustalone zasady bezpiecznej zabawy Metody pracy: - słowna: rozmowa, opowiadanie - ekspresyjna: improwizacja ruchowa, - praktycznego działania: działalność plastyczna - aktywizujące Formy pracy: - praca zbiorowa, praca indywidualna. Pomoce edukacyjne: - biała bibuła, biała tkanina, utwór A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Zima”, paski niebieskiej bibuły, czarno-białe gazety, arkusz papieru pakowego, dwustronna taśma samoprzylepna, niebieskie kartki papieru, białe koronki i firanki, biała farba, piosenka J. Koźbielskiego „Śniegowy bałwanek” Przebieg zajęć: 1. „Porozmawiajmy o zimie” – rozmowa wprowadzająca do zajęć: - Kto z was wie, jaką teraz mamy porę roku? - Co możecie robić zimą? - A z chmur co zimą pada? - Jak powinniśmy się ubierać zimą? - Dzisiaj pobawimy się w zabawy związane z zimą. 2. „Nasze śniegowe płatki” – zabawa plastyczna. Dzieci wydzierają dowolne kształty z białej bibuły marszczonej lub formują z niej małe kuleczki. Układają je na dużym kawałku białej tkaniny rozłożonej na podłodze. Dzieci ustawiają się dookoła tkaniny, chwytają za jej brzegi, unoszą do góry i lekko falują. Obserwują poruszające się bibułkowe śniegowe płatki. 3. „Jesteśmy płatkami śniegu” – ćwiczenie z zakresu analogii personalnej. Nauczycielka opowiada, a dzieci starają się wyobrazić sobie, jak może czuć się płatek śniegu. Próbują wyrazić to za pomocą ruchu, mimiki przy spokojnej muzyce, tańcząc ze zwiewnymi paskami bibuły. W tle utwór A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Zima”. „Wyobraźcie sobie, że jesteście płatkami śniegu. Każdy z was jest inny, piękny, niepowtarzalny. Poruszacie się lekko, delikatnie, tańczycie, wirujecie w koło. Jest wam dobrze, czujecie się wspaniale. Wokół siebie spotykacie inne płatki śniegu. Delikatnie się z nimi witacie, głaszczecie je, tańczycie delikatnie, na paluszkach. A teraz opadacie wolniutko na ziemię, zamykacie oczy i wyobrażacie sobie, jak wygląda taki śniegowy świat.” - Dzieci otwierają oczy, próbują opowiedzieć, jak się czuły, kiedy były płatkami śniegu. 4. „Bałwanek” – zabawy plastyczno-muzyczne. a) dzieci formują z czarno-białych gazet „śniegowe kule” - podrzucają je wysoko do góry, - rzucają w kolegów. (Przypominamy dzieciom o zasadach bezpiecznej zabawy, a przede wszystkim o tym, że nie wolno rzucać „śniegowych kul” w głowy kolegów). b) „Wspólne lepienie bałwana” – dzieci zbierają „śniegowe kule” i wyklejają sylwetę bałwana na dużym arkuszu papieru. Następnie nauczyciel pyta dzieci, czego bałwankowi brakuje? – Chętne dzieci naklejają we właściwym miejscu: kapelusz, oczy, nos, usta, guziki. c) „Zabawa wokół bałwanka” – śpiewanie piosenki „Śniegowy bałwanek” i taniec wokół bałwanka. 5. „A śnieżek pada i pada” – praca plastyczna. Dzieci otrzymują niebieskie kartki papieru. U góry kartki naklejają chmurki wycięte z białych koronek i firanek. Następnie wskazujący palec maczają w białej farbie i odciskają pod chmurkami jako padający śnieg. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |