AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Szejok, 2017-12-05
Lubliniec

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęcia otwartego

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO Z RODZICAMI W GRUPIE I

Prowadząca zajęcie:mgr Renata Chodzyńska
mgr Joanna Szejok

Data: 28.11.2017r.

Temat: Wyprawa do wiewiórki – rodzinne zabawy ruchowe.

Cele ogólne:
- wzmacnianie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem poprzez ćwiczenia ruchowe,
- wspomaganie rozwoju dziecka przez ruch oraz kontakt emocjonalny,
- wdrażanie do aktywnego i ruchowego spędzania czasu wolnego w gronie rodzinnym,
- aktywne włączanie rodziców w życie przedszkola: udział w zajęciach otwartych
- wdrażanie do czekania na swoją kolej

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozwija sprawność ruchową, poczucie wiary w swoje siły i możliwości,
- zdobywa poczucie bezpieczeństwa w obecności rodzica,
- czerpie radość z zabawy z rodzicem,
- współdziała z rodzicem w ćwiczeniach i zabawach ruchowych na zasadzie wzajemnej współodpowiedzialności,
- przyjmuje prawidłową postawę ciała podczas wykonywanych ćwiczeń
- czeka na swoją kolej podczas ćwiczeń,

Środki dydaktyczne:
- płyta CD z piosenką „Witaj nam”, „Koła autobusu”,
- magnetofon,
- mapa,
- drzewo z dziuplą wiewiórki i skarbem – medalami dla uczestników zajęcia,
- sylweta wiewiórki - Rudej Kitki,
- pień drzewa,
- orzechy,
- żołędzie,
- kasztany,
- grzyby,
- koszyk,
- piłki z uszami,
- kamienie,
- deskorolka,
- wałek z otworem,
- deska balansowa,
- trampolina

Metody:
- czynna,
-oglądowa,
-zadań stawianych do wykonania,

Formy pracy:
- opowieść ruchowa

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Przywitanie z dziećmi piosenką „Witaj…”z użyciem gestów makatonu.
2. Rozmowa wprowadzająca:
Jaką mamy porę roku?, Jakie zwierzęta można spotkać w lesie? Co można robić
w lesie?
I my dziś wybierzemy się do lasu w odwiedziny do wiewiórki Rudej Kitki, która ma
w dziupli ukryty skarb. Ruda Kitka przysłała nam mapę jak do niej dotrzeć. Wiec wyruszamy, aby pomóc jej zebrać zapasy na zimę – za każde dobrze wykonane ćwiczenie dziecko z rodzicem wrzuca do koszyka orzecha lub żołędzia.
3. Podróż autobusem do lasu przy piosence „Koła autobusu” – ćwiczenie ramion podczas zakładania plecaka, unoszenie kolan przy wsiadaniu i wysiadaniu z autobusu. Podczas piosenki dzieci z rodzicami biegają swobodnie po sali.
Spójrzcie las! Ciekawe, co w nim czeka nas? – ćwiczenia oddechowe.
4. Spacer po lesie:
Dzieci z rodzicami swobodnie spacerują, na słowa hop, hop – przechodzą po kamieniach – Idą dzieci drogą, po wodzie iść nie mogą, a więc skaczą – hop hop, hop na kamyczek skok. A za rzeką góra czeka, z której trzeba stoczyć się – rodzic turla wałek rehabilitacyjny, do którego weszło dziecko. Biegają po lesie biegają – rodzice i dzieci swobodnie biegają po sali, i przeszkody omijają – wielki wiatr połamał drzewa, pod którymi przejść nam trzeba – dzieci i rodzice leżąc na deskorolce na brzuchu przejeżdżają pod przeszkodą. Kolejna przeszkoda przed nami – mnóstwo kasztanów mamy pod nogami. Posprzątać je trzeba, by dojść do wiewiórki drzewa. – Dziecko i rodzic rzucają do celu – koszyka kasztanami. Nie łatwa droga do celu, bo pokonać musimy strumyk. Całe szczęście leży kładka, która w przejściu nam pomoże. – dziecko i rodzic przechodzą po desce balansowej. Już z daleka widać drzewo, w którym jest wiewiórki dom, ale cóż to? Grzybów mnóstwo. Rozdeptać ich nie możemy,…jak więc do wiewiórki dotrzemy? – ominiemy! – dziecko prowadzi rodzica, który ma zamknięte oczy tak, aby rodzic nie uszkodził grzyba. Skarb wiewiórka w dziupli ma. Jesteśmy blisko tralala. Wysoko podskoczymy, do dziupli Rudej Kitki zajrzymy. – Dzieci i rodzice podskakują na piłkach z uszami wokół drzewa wiewiórki.
Wszyscy razem powtarzają:
Wiewiórko, wiewiórko zapasy dla ciebie mamy i w zamian na nagrodę czekamy.
Nauczycielka wyciąga z dziupli kopertę z medalami i rozdaje je dzieciom i rodzicom.
Już do domu wracać czas i pożegnać las. Pięknie ci dziękujemy i z radości skaczemy. – dzieci skaczą na trampolinie.
5. Dzieci i rodzice wsiadają do autobusu i ruszają w drogę powrotną do domu przy piosence „Koła autobusu”.
6. Zakończenie zajęcia, pochwała dzieci i rodziców za aktywność i podziękowanie za przybycie oraz udział w zajęciach.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.