AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

PAULINA OCHAL, 2017-12-05
Świdwin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

SCENARIUSZ DNIA PLUSZOWEGO MISIA W PRZEDSZKOLU

- n +

SCENARIUSZ DNIA PLUSZOWEGO MISIA W PRZEDSZKOLU „KAŻDY MIŚ CI POWIE, ŻE SPORT TO ZDROWIE”
WSPÓLNE ZABAWY Z MISIAMI


24.11.2017 r.
Prowadząca: Paulina Ochal, Małgorzata Grygorcewicz
Miejsce: Publiczne Przedszkole nr 2 „Pod Topolą” w Świdwinie

CELE OGÓLNE:
- poznanie historii powstania pluszowego misia,
- kształtowanie wrażliwości,
- rozbudzanie aktywności twórczej,
- rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą,
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek,
- integrowanie społeczności przedszkolnej,
- wdrażanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na oddany temat,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
- zna historię powstania pluszowego misia,
- uważnie słucha wypowiedzi kolegów i koleżanek,
- zna podstawowe wiadomości o niedźwiedziu,
- interesuje się dziecięcą literaturą,
- tańczy w układzie ruchowym i rytmicznie się porusza,
- podejmuje zadanie proponowane przez prowadzących,
- uważnie ogląda przedstawienie,
- chętnie śpiewa piosenki wspólnie z innymi dziećmi,
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tańcach.

METODY PRACY:
- słowna (piosenka, pogadanka, opowiadanie)
- oglądowa (ilustracje)
- praktyczna (zadania stawiane do wykonania).

FORMY PRACY:
- zbiorowa,
- indywidualna.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- plakat z napisem „Każdy miś Ci powie, że sport to zdrowie”,
- stroje misiów (pani Paulina i Gosia),
- dekoracja sali,
- zagadki (6),
- muzyka do zabawy „Misiowy pociąg”,
- miód,
- talerzyki papierowe (6sztuk),
- obrazki z misiami,
- tekst do zabawy pantomimicznej.

PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

1. POWITANIE DZIECI przez panią Paulinę Ochal i Małgorzatę Grygorcewicz oraz przedstawienie Pani Elżbiety Niechwiadowicz. Przedstawienie dzieciom celu w jakim przybyła do nas pani Ela, a mianowicie poznamy historię powstania pluszowego misia.

Dzień dobry! Czy wiecie jaki dziś dzień? Dziś obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tak, tak. Dziwicie się? 1 czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka. Każdy z Was obchodzi swoje urodziny. Dzisiaj swój dzień mają pluszowe misie. Pluszowy miś to zabaweczka, która towarzyszy dzieciom zarówno w chwilach radości, jak i smutku. Są powiernikami dziecięcych tajemnic, rozśmieszają i pocieszają w smutku, ocierają łzy, pomagają zasypiać. 25 listopada to dzień, kiedy wszystkie misie mają swój dzień
i obchodzą swoje urodziny. My też pragniemy świętować z naszymi pluszakami, które tak licznie przybyły na to spotkanie. Witam na dzisiejszej uroczystości Was kochane dzieci,
a szczególnie naszych najmłodszych gości i głównych bohaterów, czyli wasze pluszowe misie. Z tej właśnie okazji prosiłam, aby każde z was przyniosło dziś do przedszkola swojego ulubionego pluszowego misia.

2. „Udajemy Misia” zabawa pantomimiczna:

Nauczycielka przebrana za misia czyta tekst, a druga osoba jako miś przedstawiają go za pomocą gestów:

Jesteśmy grubymi misiami. Mamy zimne noski i mięciutkie uszy. Gdy jest ciepłe lato, lubimy wędrować po lesie, słuchać świergotu ptaków. Czasem wąchamy kwiaty, czasem zbieramy poziomki. Od czasu do czasu po cichu na paluszkach zakradamy się do leśnych uli i wyjadamy pszczołom miodek, ale zdarza się, że pszczoły nas zauważają i wtedy musimy bardzo szybko uciekać i chować się za jakieś krzaki. Niestety czasem pszczółki nas dogonią i pokłują, wtedy nam puchną noski i bolą pogryzione łapki. Gdy lato się kończy
i nadchodzi zimna jesień, szukamy jakiejś groty skalnej i układamy się do zimowego snu.

3. „Trochę miodu na osłodę” konkurencja z miodem:
Z każdej z 6 grup zaprosimy po jednej chętnej osobie. Konkurencja polega na spróbowaniu słodkiego przysmaku misiów.

4. Zabawa do muzyki „Taniec ze swoim misiem”.
Dzieci razem z misiem poruszają się w rytm muzyki.
5. KONKURS POD TYTUŁEM: „Co wiem o misiach?”:


I. Jakiego koloru jest futerko misia?
Odpowiedź dziecka:
Futerko jest brązowe.

II. Jak duży jest niedźwiadek?
Odpowiedź dziecka:
Taaaaaki duży, wielki, ogromny.

III. Jak nazywa się legowisko misia?
Odpowiedź dziecka:
Niedźwiadek śpi w norce
(nauczyciel podpowiada: gawra).

IV. Jakiego koloru jest miś panda?
Odpowiedź dziecka:
Panda jest biała i czarna.

V. Jaki jest przysmak misia?
Odpowiedź dziecka:
Miodek

VI. Gdzie żyje miś panda?
Odpowiedź dziecka:
Panda żyje w lesie
(nauczyciel podpowiada: w lasach bambusowych)

6. Taniec „misiowe pociągi”.

7. KONKURENCJA matematyczna „latawce”:

W zadaniu bierze udział jedno chętne dziecko z każdej grupy. Dzieci dostają koperty z latawcami i ich zadaniem jest policzyć ile latawców jest
w otrzymanej kopercie.
8. NA ZAKOŃCZENIE PANIE PROWADZĄCE WRĘCZAJĄ DZIECIOM DYPLOMY Z MISIAMI.


DZIĘKUJEMY ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ 
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.