![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog PAULINA OCHAL , 2017-11-22 Świdwin Zajęcia przedszkolne, Scenariusze WIEM JAK WYGLĄDAM! - POZNANIE CZĘŚCI CIAŁA.SCENARIUSZ ZAJĘĆ PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE „POD TOPOLĄ” NR 2 W ŚWIDWINIE GRUPA: 3-LATKI DATA: 19.09.2017 R. TEMAT: WIEM JAK WYGLĄDAM! – POZNANIE CZĘŚCI CIAŁA. Cele ogólne – dziecko: - uważnie słucha, ogląda i wykonuje polecenia, - zgodnie współpracuje z innymi, - nazywa oraz wskazuje podstawowe części twarzy i ciała u siebie tak jak i u innej osoby (głowa, uszy, oczy, nos, usta, szyja, ręce, palec, brzuch, plecy, nogi, stopy), - wie jak wygląda, zna kolor swoich włosów, oczu i wie czy jego włosy są krótkie czy długie, proste czy kręcone, - kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała, - rozumie proste polecenia. Cele szczegółowe – dziecko: - wita się z całą grupą, - pokazuje części ciała, - nazywa części ciała, - postępuje zgodnie i poprawnie z prostymi poleceniami. Formy pracy: - grupowa, - indywidualna, - w parach. Metody: - czynna, - oglądowa, - słowna. Środki dydaktyczne: - piosenka na powitanie, - karty z częściami ciała, - piosenka „Głowa, ramiona”, - tamburyno. Przebieg zajęć: 1. Nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci do koła i wspólnego powitania się piosenką „Witam Was”. 2. Następnie ustawiamy się w kole. Wszystkie dzieci naśladują nauczyciela, który pokazuje i nazywa części ciała. Zadaniem dzieci jest pokazywać odpowiednie części ciała i je nazywać tak jak nauczyciel. 3. Pokazanie części ciała wskazanych przez nauczyciela – nauczyciel wypowiada nazwy części ciała, a zadaniem dzieci jest je wskazać na swoim ciele. Następnie nauczyciel pokazuje obrazki z poszczególnymi częściami ciała, a chętne dziecko nazywa wskazaną cześć ciała i ją pokazuje. 4. Zabawa ruchowa „Moja ręka”. Na umówiony wcześniej sygnał dzieci biegają po sali, natomiast gdy muzyka ucichnie zadaniem dzieci jest wskazanie odpowiedniej części ciała i jej nazwanie przez chętne dziecko. 5. Powtarzanie nazw części ciała oraz ich utrwalania. 6. Zabawa muzyczna do piosenki „Głowa, ramiona” – zadaniem dzieci jest naśladowanie tekstu piosenki i pokazywanie odpowiednich części ciała. 7. Wszystkie dzieci siadają w kole na dywanie, po czym pokazujemy palce i je liczymy używając poprawnych cyfr. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |