AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Michal Wręczycki, 2017-11-17
Cisie

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt lekcji wychowania fizycznego z pilki koszykowej

- n +

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego

Temat: Doskonalenie podania piłki oburącz .
Prowadzący:
Cele lekcji:

Umiejętności: (U)
Uczeń:
- umie współpracować w grupie i z partnerem,
- w czasie wyścigów potrafi wykonywać poszczególne zadania w sposób określony przez nauczyciela
- umie wykonywać podania i chwyty

Sprawność Motoryczna: (SM)
Uczeń:
- zwiększy koordynacje ruchową (k)
- rozwinie szybkość (sz)
- kształtuje celność ruchu (cr)
- rozwinie zwinność (z)
- rozwinie koordynacje wzrokową (kw)
- zwiększy dokładność podań (dp)

Wiadomości: (W)
Uczeń:
- zna komendy startowe
- zna przeprowadzone zabawy w scenariuszu
- zna zasady przyznawania punktów
- zna zasady bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

Postawy i Motywacje: (PM)
Uczeń :
- jest zdyscyplinowany
- umie współpracować w parach i grupie
- przestrzega zasad BHP
- zna i przestrzega zasadę „fair play”

Środki dydaktyczne: piłki do koszykówki, szarfy, woreczki, pachołki,

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Klasa: VI

Liczba uczniów : ok. 8







Tok lekcji Treści Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne
CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.
2. Poinformowanie uczniów o celach lekcji, wzbudzenie motywacji do ćwiczeń.
3. Rozgrzewka

1. Zbiórka w dwuszeregu, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

2. Podanie tematów i celów lekcji



ZABAWA BIEZNA,
- „Berek zatrzymywany”: Nauczyciel wyznacza berka, zawodnik złapany przez niego staje w rozkroku, partnerzy uwalniając zatrzymanego przechodzą między nogami.

- ĆWICZENIA Z PIŁKĄ:
– w marszu przerzucanie piłki w dłoniach
- toczenie piłki raz jedną, raz drugą ręką
- w marszu podrzucanie i chwyt piłki
- w stanie krążenie piłki wokół ciała na wysokości kolan, bioder i głowy
- krążenie tułowia z piłką
- toczenie piłki wokół jednej i następnie drugiej nogi
- toczenie piłki ósemka pomiędzy nogami
- podania piłki do partnera z równoczesnym skrętem w prawą i lewą stronę
- w siadzie rozkrocznym przodem do partnera podania piłki z równoczesnym skłonem do przodu i przejściem do pozycji leżącej



PM –d







SM – z, sz, kw,
W



U
SM- k, sz, z, kw
PM

1. Dwuszereg







- Berek nie może przystawać przy zatrzymanym



- Nauczyciel rozdaje piłki, każdy uczeń ma piłkę.


CZĘŚĆ GŁÓWNA:
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, kształtowanie postaw wobec kultury fizycznej. - PODANIA I CHWYTY
– uczniowie stoją w parach naprzeciwko siebie w odległości ok.3m. Na sygnał nauczyciela wykonują dokładne podania i chwyty zwracając uwagę na technikę i pracę nóg

- „Wyścig piłek w rzędach z półobrotami”
Dzielimy grupę na dwa zespoły, które ustawiają się w rzędzie. Każda osoba w rzędzie staje w rozkroku. Pierwszy z każdego rzędu wykonuj pół obrotu w tył i podaje szybko piłkę następnemu, ten odwracając się, podaje ja następnemu, aż piłka dostanie się na konie rzędu. Ostatni gracz natychmiast zwraca ją swemu poprzednikowi, ten następnemu, aż piłka wróci do pierwszego. Rząd, który pierwszy ukończy podawanie wygrywa.

- „Celowanie do toczonej piłki”
Dzieci dzielimy na dwie drużyny, które stają naprzeciw siebie. Każde dziecko otrzymuje piłkę, którą na dany znak nauczyciela rzuca do toczącej się piłki między drużynami. Zwycięża ta drużyna, przetoczy „ruchomą” piłkę w stronę przeciwnego zespołu.


-„ Zbij tarcze”
Grupę dzielimy na dwa zespoły. Jedną z drużyn oznaczamy szafami. Uczestnicy mają za zadanie podać sobie pięć razy piłkę, miedzy swoja drużyną i rzucić w tarczę. Jeżeli im się uda zdobywają punkt. Zadanie drugiego zespołu jest przeszkodzenie w podawaniu piłki drużynie przeciwnej jak i również podanie miedzy sobą piłki 5 razy i rzucenie do tarczy. Wygrywa ta drużyna, która trafi do tarczy 5 razy.





- „Kolory”
Dzieci dzielimy na 3 grupy. W każdej drużynie wyznacza się osobę która będzie podawać kolory a reszta ustawia się w szeregu. Podający rzuca każdej osobie piłkę równocześnie wymawiając jakiś kolor. Jeżeli wymówi czary lub czerwony, a dziecko złapie piłkę to wtedy uczestnik , który złapał piłkę klęka na jedno kolano jeżeli znów sytuacja się powtórzy to klęka na drugie kolano również w sytuacji gdy dziecko nie złapie piłki a będzie to inny kolor niż czerwony i czary to także musi klęczeć.

- „Toczenie piłki”
Dzielimy grupę na dwa zespoły, które ustawiają się w rzędzie, przy czym wszyscy gracze stoją w szerokim rozkroku, dokładnie siebie kryjąc, jeden od drugiego na szerokość ramion. Pierwszy z każdego rzędu uderza w leżącą przed nim piłkę tak, aby toczyła się przez tunel powstały z nóg wszystkich graczy stających w rzędzie. Toczącą się piłkę popychają rękami inni, przyśpieszając jej dojście do ostatniego gracza. Ten biegnie z piłką na czoło, staje w rozkroku i jak najszybciej wtacza piłkę do tunelu. W ten sposób piłka odbywa wielokrotnie drogę w tunelu, aż dojdzie do gracza, który rozpoczął wyścig a obecnie znalazł się na końcu rzędu. Wówczas podnosi ja do góry, wołając „gotów”. Wygrywa rząd, którego piłka szybciej odbędzie swoja drogę.


PM-w, - Staramy się poprawnie wykonywać zadania.
- Nauczyciel koordynuje błędy


- Dzieci posługują się podaniem, które było pokazane na początku zajęć.
Piłkę podaje się oburącz



- Dzieci tylko raz mogą rzucić piłkę oraz nie mogę przekroczyć wyznaczonej linii,
- Dzieci posługują się rzutem, które było pokazane na początku zajęć

- Dzieci nie mogę się popychać, uderzać oraz przewracać innych uczestników gry.
- Jeżeli piłka spadnie na ziemię podczas podań zaczyna się liczenie od nowa.
- Dzieci posługują się podaniem, które było pokazane na początku zajęć



- Dzieci posługują się podaniem, które było pokazane na początku zajęć

.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
5.Uspokojenie organizmu

6. Czynności organizacyjno-porządkowe i podsumowanie lekcji.



7. Nastawienie uczniów do aktywności ruchowej w czasie wolnym
ZABAWA USPOKAJAJĄCA
- „Kto zmienił miejsce”
Dzieci siadają w kole. Wybieramy jedną osobę ,która odchodzi na bok i zamyka oczy, tym czasie nauczyciel pokazuje osoby które zamieniają się miejscami równolegle dzieci tupią nogami o podłogę oby zagłuszyć przemieniające się osoby. Osoba wytypowana musi powiedzieć kto zamieni się miejscami jeżeli się pomyli to zgaduje drugi raz, jeżeli nie to wyznaczana jest następna osoba.


Zebranie przyborów wykorzystanych na lekcji
Zbiórka
Wskazanie zwycięzców gier, nagrodzenie, pochwały.


Wskazanie zabaw, które uczniowie mogą wykorzystać na podwórku i ćwiczeń, które mogą wykonywać domu.





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.