Katalog Justyna Krzemieniec, 2017-11-17 Sławno Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGONauczyciel kontraktowy mgr Justyna Krzemieniec PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2015 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2018 r. Nauczany przedmiot: logopedia Opiekun stażu: mgr Beata Wiórko Szkoła: Zespół Szkół w Postominie Dyrektor: mgr Danuta Strzelczyk Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r.: 1. §7 ust.1 pkt. 1: Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym; Termin realizacji: Zgodnie z harmonio-gramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Sposób dokumentowania: Protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej 2. Realizacja zadań logopedy ujętych w Rozporządzeniu MENiS z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: Dziennik zajęć logopedycznych 3. Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Sławnie; Termin realizacji: Według potrzeb Sposób dokumentowania: notatki 4. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym; Termin realizacji: Według potrzeb Sposób dokumentowania: 5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: - zaświadczenia, - potwierdzenia, - notatki, - wykazy itd 6. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego: - autorefleksja, - analiza planu rozwoju zawodowego, Termin realizacji: Do 30.06.2018 r. 2. §7 ust.1 pkt. 2: Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzenie i pogłębienie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu – uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej 2. Uczestniczenie w różnych formach pozaszkolnego doskonalenia zawodowego: - kursy, szkolenia, - warsztaty szkoleniowe, - konferencje metodyczne, Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: zaświadczenia, potwierdzenia, notatki, 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu: - obserwacja, - udział w zajęciach i ich omówienie, - konsultacje, - ewaluacja; Termin realizacji: Według harmonogramu Sposób dokumentowania: potwierdzenia, notatki, 4. Czytanie literatury logopedycznej; Termin realizacji: Cały okres stażu 5. Czytanie literatury pedagogicznej; Termin realizacji: Cały okres stażu 6. Śledzenie stron internetowych; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: wykaz stron www. 7. Tworzenie własnego warsztatu pracy: - budowanie bazy materiałów dydaktycznych, - testów, czasopism, literatury, - gier i zabaw logopedycznych itp. Termin realizacji: Cały okres stażu 3. §7 ust. 1 pkt. 3: Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. 1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty: - Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami, - Ustawa Karta Nauczyciela, - Ustawa o systemie oświaty, Termin realizacji: Cały okres stażu 2. Analiza przepisów wewnątrzszkolnych: - Statut szkoły, - regulaminy, Termin realizacji: Cały okres stażu 4. & 7 ust. 2 pkt. 1: Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego: - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego, - gromadzenie materiałów dotyczących wymagań egzaminacyjnych oraz publikacji związanych z awansem zawodowym; Termin realizacji: IX 2015 r. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: - omówienie zasad współpracy, - zawarcie kontraktu, - ustalenie terminów spotkań z opiekunem, - obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, Termin realizacji: IX 2015 r., wg harmonogramu 3. Planowanie pracy logopedycznej: - opracowanie planu pracy logopedy szkolnego uwzględniający zadania szkoły oraz potrzeby dzieci, Termin realizacji: Cały okres stażu 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy logopedycznej, - opracowanie diagnoz logopedycznych dla wszystkich dzieci objętych terapią, - prowadzenie dokumentacji, zakładanie kart badania mowy, kart wywiadu z rodzicem, prowadzenie ewidencji dzieci z wadą wymowy w poszczególnych klasach, prowadzenie dziennika zajęć logopedycznych. - zajęcia instruktażowe dla rodziców dzieci objętych terapią logopedyczną, - doposażenie gabinetu logopedycznego własnymi pomocami, Termin realizacji: Cały okres stażu, wg potrzeb Sposób dokumentowania: dokumentacja zajęć, dziennik zajęć logopedycznych, notatki, scenariusze zajęć, karty wywiadu, 5. Tworzenie własnej biblioteczki przedmiotowo-metodycznej i logopedycznej. Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: wykaz tytułów 6. Analiza własnej pracy: - autorefleksja, - określenie mocnych i słabych stron własnej pracy, - podsumowanie pracy. Termin realizacji: V 2018 r. Sposób dokumentowania: samoocena, wnioski i refleksje dotyczące własnej pracy, 7. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Termin realizacji: V 2018 r. Sposób dokumentowania: sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. §7 ust. 2 pkt. 2: Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznanie środowiska uczniów; diagnozowanie ich potrzeb i oczekiwań rodziców: - zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole (opinie i orzeczenia PPP), - obserwacje, rozmowy z wychowawcami, rodzicami, - współpraca z psychologiem i pedagogiem, - rozmowy indywidualne z uczniami, Termin realizacji: Na bieżąco Sposób dokumentowania: notatki, karty wywiadu, 2. Pedagogizacja rodziców: - przeprowadzenie spotkań indywidualnych z rodzicami o charakterze instruktażowym, - przygotowanie gazetek ściennych o tematyce logopedycznej, Termin realizacji: X 2015r, 2016r, 2017 r Sposób dokumentowania: ewidencja rozmów z rodzicami, gazetki ścienne, 3. Włączanie rodziców do aktywnej pracy z dzieckiem: - zachęcanie rodziców do aktywnej pracy z dzieckiem w domu celem utrwalenia zdobytych umiejętności zarówno na zajęciach logopedycznych jak i matematycznych. Termin realizacji: Na bieżąco Sposób dokumentowania: notatki 6. & 7 ust. 2 pkt. 3: Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej: - tworzenie programów, prezentacji, pokazów multimedialnych; - opracowywanie dokumentacji i pomocy dydaktycznych; Termin realizacji: Cały okres stażu: 2. Wykorzystanie komputera do pracy terapeutycznej: - wdrożenie oprogramowania logopedycznego i programów logopedycznych do korekcji wad wymowy; Termin realizacji: Cały okres stażu 3. Wykorzystanie Internetu, jako źródła informacji: - wykorzystanie w pracy z uczniami materiałów z Internetu, programów logopedycznych i edukacyjnych dla dzieci; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: scenariusze zajęć 4. Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego; Termin realizacji: X 2017 r. Sposób dokumentowania: strona www 7. §7 ust. 2 pkt. 4: Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty w pracy nauczyciela. 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki i logopedii: - korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej, pedagogicznej, publicznej, studiowanie fachowej literatury; Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: notatki 2. Poszerzenie wiedzy i wymiana doświadczeń: - aktywna praca nad samokształceniem, - udział w warsztatach, szkoleniach i innych formach doskonalenia zawodowego – wymiana spostrzeżeń, uwag i opinii z opiekunem stażu. Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: zaświadczenia 3. Wykorzystanie zasad i metod nauczania i wychowania w pracy dydaktycznej i terapeutyczno-wychowawczej: - planowanie zajęć i tworzenie scenariuszy w oparciu o wiedzę metodyczna i pedagogiczną; Termin realizacji: Na bieżąco Sposób dokumentowania: scenariusze zajęć 4. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania problemów: - diagnozowanie problemów będących przyczyną wad wymowy, - znajomość aktualnego rozwoju dzieci z uwzględnieniem charakterystyki okresu rozwojowego, Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: notatki, scenariusze, plany terapii, 8. & 7 ust. 2 pkt. 4: Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Poznawanie przepisów dotyczących prawa oświatowego: - aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa; 2. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: - Statut szkoły, - plany, - regulaminy. Termin realizacji: Cały okres stażu Sposób dokumentowania: notatki, wykaz dokumentów Opracowała mgr Justyna Krzemieniec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |