Katalog Michał Wręczycki, 2017-11-03 Blachownia Wychowanie fizyczne, Konspekty Konspekt lekcji wychowania fizycznego z pilki siatkowejSCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Z PIŁKI SIATKOWEJ Temat: Doskonalenie wystawiania piłki do ataku Cele lekcji: -umiejętności : uczeń poprawnie wystawia piłkę do ataku -sprawność motoryczna: uczeń kształtuje koordynacje wzrokowo ruchową, zręczność i zwinność -wiadomości: zapoznanie się z różnymi rodzajami wystawy -postawy i motywacje: uczeń potrafi współdziałać w grupie, stosuje się do poleceń Środki dydaktyczne: piłki, siatka, drabinki Liczba uczniów: 20 Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Klasa: II gimnazjum Tok lekcji (zadania ogólne) Treść (zadania szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne I. Część wstępna 1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć 2.Poinformowanie uczniów o celach lekcji, wzbudzenie motywacji do ćwiczeń 3. Rozgrzewka a)bieżna b)kształtująca c)specjalistyczna II. Część główna. 4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności. 1a. Zbiórka 1b. Sprawdzenie obecności 1c. Sprawdzenie gotowości do zajęć, kontrola ubioru 2a. Podanie tematu lekcji 2b. Zwrócenie uwagi na role dokładnego wystawienia piłki do ataku. 3. Trucht: - piłka trzymana na wysokości twarzy, krok odstawno- dostawny przodem do środka koła, następnie tyłem. -piłka trzymana na wysokości twarzy , przeplatanka przodem do środka kola, następnie tyłem -piłka trzymana jedna lewa ręką, druga krążenia w przód, zmiana ręki - piłka trzymana lewa ręka, druga krążenia w tył, zmiana reki -krążenia piłki wokół tułowia Marsz: -ramiona wyprostowane , co trzeci krok wymach nogi w górę - co trzeci krok skłon w przód - odbicia piłki oburącz góra nad sobą , na sygnał wysokie odbicie i obrót wokół własnej osi. Ćwiczenia w miejscu: -podrzut piłki do góry, skłon, chwyt piłki -w rozkroku toczenie piłki miedzy nogami tzw. ósemka -w klęku trzymając piłkę na wysokości twarzy przeniesienie ciężaru ciała raz na lewa raz na prawa stronę. - w siadzie rozkrocznym skłony tułowia, trzymając piłkę w rękach. - leżenie przewrotne, piłka trzymana stopami 4. Doskonalenie elementu technicznego. 4a. -Ćwiczenia w trójkach- ćwiczący(A) podaje piłkę oburącz góra do ćwiczącego (B). Ćwiczący (B) odbija oburącz górą za siebie do ćwiczącego(C), po czym obraca się do ćwiczącego (C). Ćw.(C) podaje oburącz góra z powrotem do ćw.(B), który znów odbija piłke oburącz za siebie do ćw.(A) -zmiana ćwiczących -zmiana ćwiczacych . 4b. - Zawodnik(A) ze strefy 3 otrzymuje piłke nagrana ze strefy 6 od zawodnika(B) i wystawia ja do zawodnika(C)znajdującego się w strefie 4. Zawodnik(C) ze strefy4 chwyta piłkę w wyskoku i przemieszcza się na koniec kolejki do strefy 6, natomiast zawodnik(B) ze strefy 6 przechodzi do strefy 3, a zawodnik(A) idzie na koniec kolejki do strefy 4 4c. -Powtórka poprzedniego ćwiczenia ze zwiększonymi odległościami. Zawodnik ze strefy3 przemieszcza się do strefy 4. 4d. - Zawodnik(A) stoi pod siatka, Zawodnik będący w rzędzie(B)znajdujący się w strefie 5 nagrywa piłkę do zawodnika (A). Zawodnik(A) wystawia otrzymana piłkę tyłem na drugie skrzydło do zawodnika stojącego w rzędzie (C) . Zawodnik stara się atakować w 6 strefę. Zawodnik(B) następnie zajmuje miejsce pod siatka, zawodnik(A) idzie na koniec rzędu(C), a zawodnik, który atakował przemieszcza się do rzędu(B). 4e. Powtórka poprzedniego ćw. Ze zmiana kierunku wystawy tyłem. Przygotowanie organizmu do wysiłku PiM, Sm U, SM, PiM 1a. Zbiórka w dwuszeregu. 1c. Sprawdzenie strojów, obuwia. 3a. -Trucht po obwodzie sali -jedna piłka na osobę (nauczyciel rozdaje piłki) - na gwizdek krok odstawno dostawny tyłem do koła sali -na gwizdek przeplatanka tyłem do koła sali -na gwizdek zmiana reki - uczniowie staja na obwodzie sali 4a. jedna piłka na 3 ćwiczących, reszta na drabinki. 4b. zawodnicy nie atakują, lecz łapią piłkę. III. Część główna 5.Uspokojenie organizmu 6 .Czynności organizacyjno-porządkowe, podsumowanie lekcji 7.Nastawienie uczniów do aktywności ruchowej w czasie wolnym 5a. Zwis na drabinkach – wykonanie wahadła całym ciałem 5b. Uczniowie siadają twarzą do drabinek w szerokim rozkroku, chwytają za ostatni szczebel i przyciągają tułów do drabinek 5c. Uczniowie stoją przed drabinkami w odległości 1m., prostą nogę zakładają na 5-6 szczebel i wykonują do niej skłon, następnie druga nogą robią to samo 6a. Zebranie piłek i sprzętu wykorzystanego na lekcji 6b. Zbiórka 6c. Omówienie lekcji (wskazanie błędów, wyróżnienie najlepszych ćwiczących) 7a.Wskazanie ćwiczeń do samodzielnego wykonywania w domu. PiM 6a. Dwie wyznaczone osoby zbierają sprzęt 6b. Zbiórka w dwuszeregu. 7a. Zachęcenie do aktywności pozaszkolnej i doskonalenie nauczonego elementu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |