AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

AGNIESZKA KNYSAK, 2017-09-28
Radom

Różne, Scenariusze

Poznaję świat za pomocą zmysłów.

- n +

Scenariusz lekcji otwartej z funkcjonowania
w środowisku

Data:
Klasa:
Godz.:
Temat: Poznaję świat za pomocą zmysłów.
Nauczyciel:
Cele szczegółowe:
• wyodrębnianie i nazywanie poszczególnych części ciała ze szczególnym
uwzględnieniem narządów zmysłu,
• odbieranie, rozumienie i wyrażanie treści przekazywanych przez niewerbalne
środki wyrazu ( ruchy ciała, gest, mimika).

Cele operacyjne:
• nazywa i eksponuje poszczególne części ciała,
• potrafi wybrać spośród wielu zgromadzonych przedmiotów te, które można
poznać za pomocą poszczególnych zmysłów,
• odbiera i przekazuje za pomocą gestów i mimiki różnorodne treści,
• czyta globalnie krótkie wyrazy związane z tematem,
• dobiera krótkie podpisy do ilustracji,
• dobiera ilustracje zmysłów do narządów,
• wypowiada się na temat ilustracji i własnych odczuć,
• rozpoznaje cyfry w zakresie 15, wykonuje działania dodawania i odejmowania
w tym zakresie.


Środki dydaktyczne

• emblematy z narządami zmysłów ( dla każdego dziecka ) oraz różne produkty
i przedmioty, które można poznać za ich pomocą, ilustracje, karty pracy,

Metody pracy:
podające, problemowe, praktyczne, aktywizujące.
Formy pracy:
zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana.


Przebieg zajęć:

1. Powitanie gości.
Przedstawienie oceniania, rozdanie kubeczków na punkty.
Za każdą poprawną odpowiedz, czy aktywność uczeń otrzymuje punkt, pod koniec lekcji każdy sam zlicza punkty.

2. Wprowadzenie do tematu zajęć.
Układanie poprawnej kolejności cyfr zakresie 15.
Chętny uczeń układa w poprawnej kolejności cyfry, po ułożeniu odwraca i czyta temat „MOJE ZMYSŁY”. 1-10
Następnie kolejni uczniowie układaj 11, 12, 13, 14, 15 odwracają je , ukazują się ilustracje narządów zmysłów człowieka; oko, ucho, nos, język, ręka.
Dobieranie napisów do obrazków.

3. Rozpoznawanie ilustracji, nazywanie, dobieranie kolejno napisów do ilustracji zmysłów , głośne czytanie globalne lub za pomocą głoskowania. Wykonanie karty pracy w zeszycie 1

4. Odgadywanie nazw pięciu głównych zmysłów człowieka. Dobieranie zmysłu do narządu zmysłu. Wykonanie karty pracy w zeszycie 2

5. Zabawa dydaktyczna „Przyporządkuj przedmioty”

Każde dziecko dostaje emblemat przedstawiający narząd zmysłu : ucho, oko, nos, język, ręce. Musi wybrać spośród wielu zgromadzonych rzeczy jedną lub 2, którą można poznać za pomocą wybranego zmysłu:
ucho: instrumenty perkusyjne (grzechotka, tamburyno)
język: produkty spożywcze (sól, cukier)
nos: dezodorant, świeże kwiaty, odświeżacz powietrza, perfumy,
ręce: miękka maskotka, ostry zmywak
oko: kolorowe piłeczki, klocki
Dzieci układają wybrane przez siebie produkty i przedmioty na 5 tackach oznaczonych takimi samymi emblematami. Wspólnie sprawdzamy poprawność wykonania zadania.
6. Samodzielna praca uczniów – uzupełnienie karty pracy 3

7. Zabawy dydaktyczne sprawdzające poszczególne zmysły: „Zgadnij jaki to zapach”,
„Co słyszysz?”, „Ułóż tak samo”, „Rozpoznaj smak”, „Co się znajduje w worku”.

8. Zagadki utrwalające.
Nos - wąchamy nim?
Oczy- służą nam do patrzenia, oglądania telewizji?…..
Uszy- słyszymy nimi muzykę, inne osoby?
Ręce - Dwie małe pomocnice służą ci przez całe życie. Pracowite są, a przy tym, bardzo lubią częste mycie?
Dodatkowe karty jak zostanie czas 4, 5

9. Ocena pracy uczniów, nagrodzenie. Zadanie pracy domowej.

10. Podziękowanie i pożegnanie gości.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.