Katalog Emilia Lewkowicz, 2017-09-28 Białystok Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Emilia Izabela Lewkowicz Nazwa szkoły: Nauczany przedmiot: wychowanie fizyczne Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013 Planowany termin zakończenia stażu: maj 2016 Opiekun stażu: Cel główny podejmowanego stażu: • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe podejmowanego stażu: • Poszerzenie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły. • Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. • Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. • Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. • Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły • udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, • współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim: • współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. 3. Wdrażanie programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły, współpraca z pedagogiem szkolnym. 4. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, zawodów, imprez i wyjść poza szkolnych. 5. Organizacja i współorganizacja akademii i uroczystości szkolnych. 6. Kontakty z rodzicami i opiekunami uczniów. § 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu: • konferencje szkoleniowe • warsztaty metodyczne • kursy instruktorskie 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów, zgłębianie nowości dotyczących wychowania fizycznego poprzez studiowanie literatury fachowej. 3. Poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych i wykorzystanie jej w pracy z uczniami. 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów dydaktycznych: testów sprawnościowych, tabeli wyników, czasopism itp. § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. 1. Analiza i aktualizacja dokumentacji dotyczącej procedur awansu zawodowego nauczycieli: • Rozporządzenie MEN z 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. 2. Poznanie ustaw: • Karta Nauczyciela • Ustawa o systemie oświaty i rozporządzeń do nich. 3. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – opracowanie konspektów zajęć, analiza. • Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. • Opracowanie planów pracy dla poszczególnych klas w oparciu o nową podstawę programowa dla wychowania fizycznego • Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z wychowania fizycznego. • Stosowanie aktywnych metod nauczania. • Opracowanie pomocy dydaktycznych – testy sprawnościowe, tabele wyników. • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3. Publikowanie własnych prac. • Publikacja scenariuszy lekcji na stronie internetowej • (WWW.wychowanie fizyczne.pl) 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: • dzienniki lekcyjne i dzienniki pozalekcyjne. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, uzdolnieniami, oraz problemami uczniów. 2. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas, oraz innymi nauczycielami. 3. Zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi szkole: opinie i orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej 4. Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy z uczniami i ich rodzicami na rozmowach indywidualnych. oraz zebraniach klasowych. 5. Uwzględnienie w pracy specyficznych elementów środowiska lokalnego i jego potrzeb 6. Realizacja programu profilaktycznego dotyczącego przemocy, uzależnień, stresu, komunikacji w grupie, bezpieczeństwa i higieny § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, publikacje. 2. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych pomocy dydaktycznych do przeprowadzenia testów o kulturze fizycznej, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 3. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 4. Tworzenie prezentacji multimedialnych. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych: • Uczestniczenie w konferencjach i warsztatach w celu poszerzenie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. • Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu. 2. Systematyczna współpraca z rodzicami: • Regularne spotkania z rodzicami, • Kontakty telefoniczne w celu rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych 3. Realizacja zadań wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły i profilaktyki poprzez: • Propagowanie zdrowego, sportowego stylu życia m.in. przez turystykę pieszą (np. Rajd Pietrasze) • Przygotowaniu uczniów do zawodów sportowych. • Współorganizowanie i udział w przygotowaniu „ Dnia Sportu” w szkole. • Przygotowanie ściennych gazetek o tematyce sportowej. • Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów poprzez udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach i zawodach sportowych. (np. Sprawni jak żołnierze 4. Tworzenie warunków do rozwijania zainteresowań sportowych u uczniów poprzez udział w konkursach i zawodach 5. Przeciwdziałanie agresji i przemocy poprzez gry i zabawy z mocowaniem i dźwiganiem. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza i aktualizowanie przepisów prawa oświatowego w zakresie funkcjonowania szkoły. 2. Analiza i aktualizowanie podstawowych aktów prawnych, szczególnie dotyczących postępowania z sprawach nieletnich i współpracy z sądem i kuratorem do spraw nieletnich. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |