Katalog

Dorota Klimek, 2017-09-08
Nowy Wiśnicz

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji z języka angielskiego

- n +



Temat: Let's go to the theatre. - Shakespeare forever.


Klasa: III C gimnazjum


Wymagania szczegółowe: Uczeń:

• posługuje się podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu " elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka"
• rozumie proste, krótkie, typowe wypowiedzi nauczyciela i reaguje na polecenia
• rozumie proste wypowiedzi pisemne ( znajduje w tekście określone informacje i odpowiada na pytania)
• tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ( potrafi zaproponować za pomocą różnych wyrażeń sposoby spędzenia wolnego czasu i zareagować na taką propozycję)
• przetwarza tekst ustnie ( przekazuje w języku obcym informacje zawarte w materiałach wizualnych - film)



Środki dydaktyczne:

• mapa Wielkiej Brytanii
• portret Williama Szekspira
• film "The Real Shakespeare"
• karty ze zwrotami służącymi do wyrażania sugestii
• kserokopie tekstu o Szekspirze
• karty pracy z ćwiczeniami do obejrzanego filmu

Tok lekcji:

1. Nauczyciel wiesza na tablicy portret Williama Szekspira i zadaje pytania z nim związane: Who is that man? Why is he famous?, What do you know about him? Nagradza plusami poprawne odpowiedzi, następnie zapisuje temat lekcji oraz datę podaną przez ucznia.
2. Nauczyciel rozdaje uczniom kserokopie krótkiego życiorysu Szekspira, a uczniowie pracując w parach, czytają tekst i szukają odpowiedzi na pytania do ćwiczenia trzeciego i czwartego. Po wykonaniu zadania, przedstawiają poprawne odpowiedzi, uzasadniając swój wybór fragmentami przeczytanego tekstu. Wskazują na mapie miejsca związane z życiem Szekspira: Stratford-upon-Avon i Londyn.
3. Uczniowie otrzymują karty pracy dotyczące fragmentu filmu "The Real Shakespeare", zapoznają się ze znajdującymi się na niej ćwiczeniami, które uzupełniają indywidualnie w trakcie oglądania epizodu poświęconego twórczości Szekspira. Po zakończeniu projekcji, sprawdzają poprawność wykonanych zadań. Ci, którzy najlepiej wykonali pracę, otrzymują plusy.
4. Uczniowie przypominają sobie zwroty służące do wyrażania propozycji i sugestii oraz sposoby reagowania na tego typu wypowiedzi. Nauczyciel przyczepia na tablicy karty z pomocniczymi zwrotami:
Let's... Shall we...?
How about..? Would you like...?
Why don't you...? Do you fancy...?
oraz z przykładowymi reakcjami na te wyrażenia:
With pleasure. Thank you, but...
Yes, why not? I'd like to, but...
That's a good idea. I'd rather not.
Wykorzystując powyższe określenia, prezentują dialogi, w których zapraszają koleżankę lub kolegę do teatru na jedną ze sztuk Szekspira. Następnie zapisują swoje dialogi w zeszytach
( na lekcji lub jako część zadania domowego). Nauczyciel nagradza najlepsze wypowiedzi.
5. Uczniowie zapisują w zeszytach temat zadania domowego:
Ex.5 - karta pracy
*Prezentacja multimedialna o życiu i twórczości W. Szekspira.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.