AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Klimek, 2017-09-08
Nowy Wiśnicz

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji z języka angielskiego

- n +

Scenariusz zajęć


Temat: Do the British teenagers go to "gimnazjum"? - British school system.


Klasa: III C gimnazjum


Wymagania szczegółowe: Uczeń:

• posługuje się podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu " elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego"
• posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie tematu "szkoła"
• rozumie proste, krótkie, typowe wypowiedzi nauczyciela i reaguje na polecenia
• rozumie proste wypowiedzi pisemne ( znajduje w tekście określone informacje na temat brytyjskiego systemu edukacji)
• przetwarza tekst ustnie ( przekazuje w języku obcym informacje zawarte w filmie)
• tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi na temat podobieństw i różnic pomiędzy brytyjskim a polskim systemem szkolnym.




Środki dydaktyczne:

• mapa "Basic facts about Great Britain"
• film "Culture View" - część I
• karty ze schematem brytyjskiego systemu szkolnego
• kserokopie quizu z czasopisma "Crown"
• karty pracy z ćwiczeniami do obejrzanego filmu

Tok lekcji:

1.Uczniowie sprawdzają poprawność wykonania zadania domowego, polegającego na przeczytaniu artykułu na temat brytyjskiego systemu edukacji oraz dopasowaniu definicji do typów szkół, a w drugim ćwiczeniu na wybraniu właściwego słowa.
Przeczytany w domu tekst jest wprowadzeniem do tematu lekcji, który po sprawdzeniu zadania nauczyciel zapisuje na tablicy wraz z datą podaną przez ucznia.
2. Nauczyciel, wykorzystując mapę wiszącą w klasie "Basic facts about Great Britain", objaśnia funkcjonowanie systemu szkolnego w Wielkiej Brytanii, a następnie prosi uczniów o przyczepienie na tablicy poszczególnych elementów schematu.
Uczniowie przepisują schemat do zeszytów.

3. Uczniowie otrzymują karty pracy dotyczące filmu "School" z I części "Culture View", nauczyciel objaśnia polecenia i niezrozumiałe słowa. W czasie oglądania 5-minutowego filmu o King's Alfred Secondary School, uczniowie indywidualnie uzupełniają trzy ćwiczenia: układają podane słowa we właściwej kolejności, określają czy podane zdania są zgodne z treścią filmu czy nie, zakreślają poprawną informację we fragmencie planu lekcji.
Po zakończeniu projekcji, sprawdzają poprawność wykonanych zadań. Nauczyciel nagradza plusami prawidłowe odpowiedzi.
4. Uczniowie zostają podzieleni na dwie grupy, które, bazując na wiadomościach uzyskanych podczas lekcji, opracowują podobieństwa i różnice pomiędzy brytyjskim a polskim systemem edukacji. Następnie każda grupa przedstawia wyciągnięte wnioski.
5. Nauczyciel objaśnia zadanie domowe polegające na rozwiązaniu quizu pt. "Can you survive school in Britain?", pochodzącego z anglojęzycznego czasopisma dla nastolatków "Crown".
Zadanie dodatkowe polega natomiast na wykonaniu plakatu na temat "British and Polish school system - similarities and differences".




Opracowała:
Dorota Klimek
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0