Katalog Agnieszka Bombała, 2017-09-08 skierniewice Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania Omówienie diagnozy końcowejOMÓWIENIE DIAGNOZY KOŃCOWEJ ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY GRUPA 0B ROK SZKOLNY 2014/2015 Oddział przedszkolny grupa 0b liczy 20 dzieci. 7 dziewczynek i 13 chłopców. Badanie diagnozy końcowej przeprowadziłam w miesiącu kwietniu. Na podstawie uzyskanych wyników nasuwają się następujące wnioski do projektowania pracy wychowawczo – dydaktycznej. WSKAŹNIKI GOTOWOŚCI SZKOLNEJ W ASPEKCIE ROZWOJU SPOŁECZNO - EMOCJONALNEGO 1. Samodzielność ; wskaźniki 75% dzieci samodzielnie ubiera się i rozbiera; 75% dzieci samodzielnie organizuje sobie zabawy dowolne; 60% dzieci samodzielnie przygotowuje i porządkuje swoje miejsce pracy; 50% dzieci samodzielnie wykonuje zadania; 50% dzieci doprowadza rozpoczęte czynności do końca. 2. Funkcjonowanie w grupie; wskaźniki 100% dzieci nawiązuje pozytywne kontakty z dorosłymi; 75% dzieci łatwo odnajduje się w nowych sytuacjach; 45% dzieci inicjuje pozytywne kontakty z rówieśnikami; 50% dzieci przestrzega wszystkich zasad i norm ustalonych w grupie, podejmuje różne role. 3. Sprawność ruchowa; wskaźniki 100% dzieci rzuca piłką w określonym kierunku; 70% dzieci chwyta rzuconą piłkę; 65% dzieci poprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne (np. przejście po ławeczce, stanie na jednej nodze); 55% dzieci ustawia się w rzędzie, w parach, w szeregu; 60% dzieci prawidłowo wykonuje ruchy naprzemienne (np. podskoki z nogi na nogę, czworakowanie) 4. Sprawność manualna/grafomotoryczna; wskaźniki 50% dzieci prawidłowo trzyma przybory piśmienne (ołówek, mazak); 45% dzieci wykonuje rysunki bogate w szczegóły; 45% dzieci mieści się w wyznaczonej płaszczyźnie; 40% dzieci dokładnie wycina elementy wzdłuż linii prostej. 5. Mowa; wskaźniki 25% dzieci poprawnie wymawia głoski; 35% dzieci operuje bogatym słownictwem w różnorodnych sytuacjach; 40% dzieci buduje wypowiedzi poprawne pod względem fleksyjnym, gramatycznym i składniowym. 6. Percepcja wzrokowa; wskaźniki 50% dzieci dokładnie odwzorowuje kształty, układy przedmiotów; 45% dzieci składa obrazek z części bez wzoru (przynajmniej z 6 elementów); 10% dzieci wyszukuje wszystkie podobieństwa na obrazkach; 55% dzieci wyszukuje wszystkie różnice na obrazkach. 7. Percepcja słuchowa; wskaźniki 45% dzieci odtwarza rytm składający się z kilku elementów; 15% dzieci wyróżnia głoski w nagłosie; 45% dzieci dokonuje analizy sylabowej słów 2-3 sylabowych; 20% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych; 10% dzieci wyróżnia głoski w wygłosie; 40% dzieci dokonuje analizy głoskowej słów 3-4 głoskowych; 15% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych. 8. Pamięć i uwaga; wskaźniki 30% dzieci poprawnie wykonuje zadania na podstawie wysłuchanego tekstu literackiego lub instrukcji (np. wskazuje, koloruje) 50% dzieci recytuje krótkie teksty, odtwarzając wiernie ich treść; 30% dzieci odtwarza z pamięci elementy obrazka, położenie obrazka, układy przestrzenne; 9. Myślenie; wskaźniki 90% dzieci łączy przyczynę ze skutkiem; 75% dzieci odczytuje informacje przekazane za pomocą symboli; 15% dzieci rozwiązuje zadania logiczne (np. zagadki, rebusy, łamigłówki). 10. Rozumowanie matematyczne; wskaźniki 5% dzieci rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt); 55% dzieci poprawnie liczy obiekty na materiale konkretnym; 55% dzieci ustala poprawny wynik dodawania, posługując się materiałem konkretnym; 50% dzieci ustala poprawny wynik odejmowania, posługując się materiałem konkretnym; 50% dzieci porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia „więcej”. „mniej”, „tyle samo”; 20% dzieci porządkuje obiekty wg podanego kryterium (np. od najmniejszego do największego); 40% dzieci stosuje liczebniki porządkowe; 50% dzieci klasyfikuje obiekty wg przynajmniej 2 cech (wielkość, kolor, kształt, przeznaczenie); 40% dzieci układa rytmy, kontynuując podany wzór. 11. Wiedza ogólna; wskaźniki 95% dzieci potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem; 80% dzieci potrafi określić ile ma lat; 75% dzieci potrafi podać adresu zamieszkania; 30% dzieci potrafi podać nazwy miasta, w którym mieszka; 45% dzieci potrafi podać nazwy kraju, w którym mieszka. 60% dzieci potrafi wymienić w prawidłowej kolejności dni tygodnia; 55% dzieci potrafi wymienić w poprawnej kolejności pór roku; Opracowała wychowawca: mgr Agnieszka Bombała Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |