AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Piotr Kosowicz, 2017-08-25
Zdzieszowice

Matematyka, Artykuły

Matematyka w odwróconej klasie

- n +

Matematyka od wieków nazywana jest 'królową nauk'. Choć nie zawsze w pełni koresponduje z innymi treściami nauczania, jest jednocześnie dziedziną wiedzy najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym.
Rozwój cywilizacji oraz odkrycia naukowe powodują, że wzrasta zainteresowanie matematyką, która bywa niezastąpiona w opisywaniu konkretnego problemu oraz dochodzeniu do jego rozwiązania.
Współczesny świat wymaga od pedagogów kreowania ludzi twórczych, zdolnych do szybkiego podejmowania decyzji, umiejących współpracować w zespole i wykorzystujących zbiorowe doświadczenie w dochodzeniu do celu. Taki typ kształcenia wymaga nowych, nieszablonowych metod kształcenia, ćwiczących wytrwałość w poszukiwaniu dróg dochodzenia do rozwiązania konkretnego problemu.
Program edukacyjny Matematyka w odwróconej klasie wpisuje się doskonale w opisane powyżej wymagania. Został on przygotowany do realizacji w trakcie zajęć szkolnego koła matematycznego, a jest adresowany do uczniów Szkoły Podstawowej.
Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki ma służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności i samodzielności matematycznej uczniów oraz jak największemu zaangażowaniu ich w proces dydaktyczny. Pozwala kształtować zdolność uczniów do skupienia uwagi, koncentracji oraz wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia celu. Rozwiązywanie zadań tekstowych uczy matematycznej dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii, ale także ostrożności w działaniu.
U podstaw wdrożenia innowacji leży idea odwróconej klasy – założenie, że samo przyswojenie informacji nie wymaga wielkiego wysiłku. Dopiero jej przetworzenie (skonstruowanie zależności budujących wiedzę) oraz powtarzanie i utrwalanie – wymaga wzmożonej aktywności umysłowej. Dzięki temu, że uczeń ma możliwość zapoznania się z wiarygodnym, przygotowanym przez nauczyciela w formie multimedialnej materiałem przed zajęciami – można w dużej mierze zrezygnować z metod podawczych i oszczędzając czas - przeznaczyć go na rozwiązywanie problemów, merytoryczne dyskusje i utrwalające ćwiczenia.
Celem projektu jest kształcenie umysłu, rozwijanie i umacnianie zamiłowania do prawdy, obiektywizmu i dostrzeganie piękna matematyki. Dziecko, które polubi matematykę oraz pozna rządzące nią zasady nie będzie bezbronne we współczesnym świecie.
Na realizację całego programu należy przeznaczyć 36 godzin lekcyjnych (1 godzina w tygodniu).
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0