AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Hudzińska, 2017-08-25
Szczecin

Język angielski, Konspekty

Zastosowanie języka angielskiego w zajęciach matematycznych – wprowadzenie słownictwa.

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Temat : Zastosowanie języka angielskiego w zajęciach matematycznych – wprowadzenie słownictwa.

1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa
2. Poziom nauczania: IV klasa (3 godziny tygodniowo)
3. Czas trwania lekcji: 45 minut
4. Cele ogólne jednostki lekcyjnej:
• Wprowadzenie, ćwiczenie i utrwalenie słownictwa związanego z matematyką – figury geometryczne.
5. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej:
• Uczeń rozumie poznane słownictwo.
• Uczeń potrafi wymawiać nowe wyrazy.
• Uczeń potrafi zastosować poznane słownictwo w praktyce.

6 Materiały, środki dydaktyczne:
• figury geometryczne
• Kolorowe sznurki, kolorowe samoprzylepne kartki
• Ilustracje i podpisy

7. Metody pracy
• metody aktywizujące
• Wykonywanie ćwiczeń

8. Formy pracy
• Praca indywidualna
• Praca zbiorowa




PRZEBIEG LEKCJI

Wstęp:
Czynności organizacyjne. Zapisanie tematu lekcji na tablicy. Powtórzenie słownictwa z poprzedniej lekcji oraz zapoznanie klasy z celami dzisiejszych zajęć.
Rozgrzewka językowa
Spidergram:
Nauczyciel kładzie na podłodze dużą kartkę papieru z rozrysowanymi figurami geometrycznymi podpisanymi zarówno w języku polskim jak i angielskim. Następnie prosi klasę by zapisali przynajmniej siedem przykładów rzeczy, w których występują dane figury w języku angielskim np. : circle- a clock , an apple, a bottle cap.

Prezentacja
a) Nauczyciel przypomina klasie w języku angielskim wszystkie najważniejsze informacje z poprzednich zajęć dotyczące figur geometrycznych jednocześnie prosi uczniów by sami zaprezentowali użycie figur geometrycznych w praktyce – trójkąt – wachlarz.
b) Nauczyciel rozwiesza na tablicy kolorowe ilustracje przedstawiające podstawowe słownictwo związane z figurami geometrycznymi wraz z ich tłumaczeniem:
point , segment, ray, line , angle, circle, square, oval ,triangle.
Następnie dzieli klasę na cztery grupy – grupa pierwsza nazywając każdą grupę figurą geometryczną. Nauczyciel wręcza klasie kolorowe sznurki, pomponiki i prosi by każda z grup wykonała za ich pomocą polygon zaznaczając przy tym wszystkie katy pomponikami.
c) Grupa otrzymuje kolorowe nitki o długości kolejno : zielona – 2 cm, czerwona 4 cm, niebieska 5 cm. Nauczyciel kładzie na ławce każdej z grup wcześniej przygotowane kawałki materiału w kształcie trójkąta. Zadanie każdej z grup to obliczenie wysokości trójkąta, znając jedynie pole trójkąta 32cm2.
d) Nauczyciel wręcza każdemu uczniowi rysunek zegara z godziną 15.00 . Uczniowie mają za zadanie narysować na zegarze kat półpełny wykonany przez wskazówkę godzinową – i zapisać godzinę, kąt półpełny wykonany przez wskazówkę minutową i podać godzinę.
Zakończenie lekcji :
Nauczyciel podsumowuje informacje związane z zagadnieniami matematycznymi, jako zadanie domowe zaleca powtórzenie poznanego słownictwa.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0