Katalog Sylwia Komoda-Mazur, 2017-07-05 Ładzin Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, STARAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Sylwia Komoda - Mazur Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany Nauczany przedmiot: Matematyka i Zajęcia komputerowe Miejsce pracy: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Świnoujściu Czas trwania stażu: 01.09.2014r. - 31.05.2017r. Podstawa prawna opracowania planu: Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 1 marca 2013 r. (Dz. U. Poz. 393). Cele stażu: • Doskonalenie swoich metod nauczania i warsztatu pracy. • Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych. • Podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły. • Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.” 1. Analiza zadań i potrzeb szkoły. • analiza dokumentacji szkolnej tj. Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Wewnątrz Szkolnego Systemu Oceniania, Planu Pracy Szkoły, Planu Pracy Zespołu Przedmiotowego. 2. Poznanie procedur awansu zawodowego. • poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli w oparciu o ustawy, rozporządzenia, czasopisma oraz śledzenie zmian dotyczących edukacji, • opracowanie planu rozwoju zawodowego, • założenie teczki – „Awans zawodowy” . 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • współpraca z rodzicami, • współpraca z pedagogiem szkolnym, • współpraca z nauczycielami, • uczestnictwo w RP, • aktywne uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego, 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, psychologicznej, • uczestnictwo w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach, • uzupełnienie i gromadzenie pomocy dydaktycznych tak, aby lekcje były bardzo ciekawe i zajmujące uczniów, • konsultacje z innymi nauczycielami. 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności oraz podejmowanie działań na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły. • udział w różnych formach doskonalenia zawodowego umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych związanych z zadaniami szkoły, • prowadzenie pomiaru przyrostu wiedzy i umiejętności –zestawienie wyników w raportach, • pomoc w organizowaniu uroczystości szkolnych np. Mikołajki, • organizacja wycieczek, • ukończenie kursu kierownika wycieczek szkolnych. 6. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu. • opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 7. Praca z uczniem zdolnym. • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych • Stosowanie metod aktywizujących • Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyką • Udział uczniów w konkursach przedmiotowych. 8. Diagnozowanie osiągnięć uczniów • Udział w programie Sesja z plusem zaproponowanym przez GWO 9. Współpraca z rodzicami • Udział rodziców w zebraniach • Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia – lepszy przepływ informacji nauczyciel - rodzic § 8 ust. 2 pkt.2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.” 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi. • opracowanie: o planów pracy i wymagań z matematyki oraz z zajęć komputerowych, o przykładowych konspektów lekcyjnych, o kartkówek, prac klasowych sprawdzających wiedzę z zajęć komputerowych/matematyki, o zagadnień i zadań do testów kompetencji, o planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, • prowadzenie lekcji z użyciem narzędzi multimedialnych 2. Zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej. • przekazanie uczniom adresów ciekawych stron internetowych o matematyce, • umieszczanie na stronie szkoły zadań między innymi przygotowujących do sprawdzianu kompetencji z matematyki, • zachęcanie uczniów do wykorzystania informacji znajdujących się w internecie w celu wykonania doświadczeń matematycznych, przygotowania się do konkursów przedmiotowych. 3. Wykorzystywanie Internetu. • wzbogacanie swoimi propozycjami szkolnej strony internetowej, • korzystanie ze stron MEN, OKE, Kuratorium Oświaty w Szczecinie itp. 4. Stworzenie własnej strony internetowej. • Przygotowanie i zamieszczanie na stronie informacji organizowanych konkursach • Zamieszczanie na stronie zadań przygotowawczych do udziału w konkursach • Zamieszczanie na stronie opracowanych wyników z konkursów § 8 ust.2 pkt. 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.” 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • aktywna praca w zespole przedmiotowym, • aktywna współpraca z zespołem wychowawczym, • konsultacje z innymi nauczycielami, • otwarte zajęcia dla zainteresowanych nauczycieli, • opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. 2. Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów, kontraktowych. • zajęcia dla zainteresowanych nauczycieli stażystów lub kontraktowych. 3. Publikacje • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej 4. Podejmowanie działań związanych z wewnątrz szkolnym doskonaleniem zawodowym. • dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach z innymi osobami. • przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z zakresu wykorzystywania tablicy interaktywnej/technologii informatycznej na lekcjach, § 8 ust. 2 pkt. 4 a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.” 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. • opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z matematyki i informatyki. • Opracowanie i wdrażanie programu pracy wyrównawczej w kl. IV – VI. 2. Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa wśród uczniów. • Pogadanki na lekcjach wychowawczych na temat bezpieczeństwa na drodze. • Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów dotyczącej wyboru przez uczniów gier komputerowych • Analiza wyników ankiety i podjęcie działań wychowawczych wśród uczniów i rodziców w celu wyeliminowania ewentualnych zagrożeń płynących z korzystania przez dzieci z niedozwolonych gier. § 8 ust. 2. pkt. 4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. • Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów • Ukończenie kursu na egzaminatora 2. Wykonywanie zadań egzaminatora. • Udział w pracach komisji egzaminacyjnej 3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. • Przygotowanie młodzieży do zewnętrznych egzaminów. § 8 ust. 2 pkt. 4 c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.” 1. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. • Prowadzenie kół zainteresowań • Prowadzenie zajęć wyrównawczych, • prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do konkursów z matematyki. 2. Organizowanie konkurów szkolnych. • organizowanie ogólnopolskich konkursów matematycznych • organizowanie szkolnych konkursów matematycznych i informatycznych, 3. Organizowanie konkurów szkolnych. • organizowanie ogólnopolskich konkursów matematycznych • organizowanie szkolnych konkursów matematycznych i informatycznych, 4. Organizowanie wycieczek. • zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek szkolnych i klasowych np. do teatru, do opery, na ognisko. 5. Organizowanie imprez klasowych i szkolnych. • Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego • Współpraca z Samorządem Uczniowskim § 8 ust. 2 pkt. 4 e „Wykonywania zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.” 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym. • spotkania z pedagogiem. 2. Praca na rzecz prezentacji szkoły „na zewnątrz” • pomoc w aktualizacji strony internetowej, • przygotowanie dekoracji np. na szkolny kiermasz, • włączanie się w działalność charytatywną szkoły. 3. Przygotowanie i wdrożenie sprawdzianów diagnozujących. • przygotowaniu sprawdzianów diagnozujących na początek klasy IV, V, VI. 4. Przygotowanie / sprawdzenie próbnych sprawdzianów kompetencji dla kl. VI • aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego: • sprawdzanie próbnych testów kompetencji i opracowanie raportu. 5. Współpraca Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną. • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno Pedagogicznej 6. Współpraca z wydawnictwami. • Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych • Pozyskiwanie nagród na szkolny konkurs matematyczny • Udział w programie Sesje z plusem będącego częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lepsza Szkoła” prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe • Udział w spotkaniach szkoleniowych. § 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Podjęcie działań umożliwiających uzyskanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności zawodowych • Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku „Plastyka i technika dla nauczycieli” • Kursy kwalifikacyjne § 8 ust. 2 pkt. 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.” 1. Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu • Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |