Katalog Anna Wosiak, 2017-07-05 Ostrołęka Różne, Plany rozwoju zawodowego Awans - Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr ANNA WOSIAK NAUCZYCIEL MIANOWANY Amelin, 1.09.2014 r. I. Podstawowe dane personalne: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 Cały okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2017 Zajmowane stanowisko: nauczyciel Nauczany przedmiot: język angielski i język rosyjski Miejsce odbywania stażu: Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Amelinie II. Zagadnienia organizacyjne: 1. Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego : • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami • sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • sierpień/wrzesień 2014 - wniosek o rozpoczęcie stażu • zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • zbieranie informacji o realizacji zadań • gromadzenie materiałów, zaświadczeń, sprawozdań i innych dokumentów • kolekcjonowanie zaświadczeń, programów, scenariuszy, zdjęć, nagrań, opracowanych materiałów, kserokopii, załączników do planu itp. 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju: • opracowanie zgromadzonej dokumentacji • przygotowanie sprawozdania • autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków • ewaluacja - maj 2017 - sprawozdanie 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne: • poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne • uzyskanie oceny dorobku zawodowego maj 2017 • wniosek o postępowanie kwalifikacyjne III. Zadania wynikające z rozporządzenia § 8. ust. 2. pkt. 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. • aktywny udział w różnych pozaszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły • udział w warsztatach metodycznych cały okres stażu - zaświadczenia i certyfikaty o udziale w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego. 2. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, rady szkoleniowe, warsztaty zgodnie z planem pracy szkoły • aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach zorganizowanych w ramach WDN (cały okres stażu - zgodnie z terminami rad szkoleniowych, warsztatów i szkoleń) • poświadczenie Dyrektora szkoły o udziale w szkoleniach • dokumentacja z zebrań Rady Pedagogicznej (księga protokołów) 3. Doskonalenie warsztatu pracy. • systematyczne wzbogacanie biblioteczki i wideoteki anglisty i rusycysty • opracowanie plansz, tablic gramatycznych, ankiet • gromadzenie obrazków i plakatów do nauki języka angielskiego (cały okres stażu) • stworzenie wykazu literatury i spisu pomocy audiowizualnych, książek, płyt, plansz itp. 4. Zorganizowanie pracowni językowej. • zaadaptowanie sali lekcyjnej na pracownię językową poprzez wyposażenie jej w pomoce metodyczne: plakaty, słowniki i inną literaturę językową, gry planszowe, filmy na DVD, itd. • zakup oprogramowania do tablicy interaktywnej z języka angielskiego oraz odbycie szkolenia z zakresu posługiwania się nią, • dbałość o sprzęt, wystrój i estetykę utworzonej pracowni językowej na bieżąco przez cały okres stażu 5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych: • studiowanie literatury metodycznej • wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębienia i aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów • współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictwa: Pearson Longman, OXFORD, Macmillan • pobieranie darmowych lekcji z Internetu oraz uczestnictwo w wideo-szkoleniach • zapoznawanie się na bieżąco z nowościami edukacyjnymi z angielskiego 6. Tworzenie lub współtworzenie dokumentów regulujących prawne podstawy funkcjonowania szkoły: Praca w ramach zespołów przedmiotowych: a) klas I - III b) klas IV - VI c) programem profilaktycznym (na bieżąco przez cały okres stażu- wypracowanie niezbędnych materiałów) 7. Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć: • podnoszenie atrakcyjności zajęć poprzez prezentowanie materiałów, zdjęć i wiadomości nabytych podczas wyjazdów edukacyjno-językowych (na bieżąco przez cały okres stażu) • wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach • przykłady wykorzystania nabytej wiedzy w nauczaniu języka 8. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów • aktywny udział we wdrażaniu PSO • opracowanie wymagań z języka angielskiego i języka rosyjskiego • opracowanie i przeprowadzanie sprawdzianów poziomu wiadomości i umiejętności językowych we wszystkich klasach (cały okres stażu) • opracowanie wymagań z języka angielskiego i języka rosyjskiego z uwzględnieniem zaleceń z opinii PPP dla poszczególnych uczniów • systematyczne zestawianie wyników sprawdzianów i ich analiza § 8. ust. 2. pkt. 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w szkoleniach z zakresu stosowania technologii informacyjnej: • uczestnictwo w metodycznym kursie on-line doskonalenia nauczycieli - językowców • podnoszenie poziomu umiejętności obsługi komputera 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej: • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera i Internetu • wykorzystanie technik komputerowych w projektach zagranicznych eTwinning • korzystanie z zasobów Internetu w pracy nauczyciela • opracowywanie testów i sprawdzianów oraz scenariuszy lekcji • dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy użyciu technik komputerowych • przygotowywanie pomocy i materiałów dydaktycznych na zajęcia, spotkania z rodzicami, • przygotowywanie dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń • komputerowe opracowanie wyników testów kompetencji z języka angielskiego w klasie IV, V i VI, • wykorzystanie drukarki i skanera w codziennej pracy 3. Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej: • praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi • wyszukiwanie informacji w Internecie (angielskie i rosyjskie wyszukiwarki) • nawiązywanie kontaktów z innymi szkołami za granicą, za pośrednictwem poczty elektronicznej w programie eTwinning (wykaz przeprowadzonych lekcji, przykładowe scenariusze lekcji, adresy www) 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła aktualnej informacji: • udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich • bieżące zapoznawanie się z przepisami prawa oświatowego • wykorzystanie serwisów edukacyjnych z zakresu języka angielskiego i rosyjskiego oraz wyszukiwanie informacji o krajach anglojęzycznych i Rosji 5. Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, dostępnych programów edukacyjnych: • udział w warsztatach szkoleniowych mających na celu wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych • przygotowywanie i pokazy prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem projektora • wspomaganie uczniów w przygotowaniu prezentacji multimedialnych 6. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. • opracowywanie materiałów informacyjnych i przekazywanie ich administratorowi strony do umieszczenia na stronie szkoły • przygotowanie do umieszczenia na stronie informacji o szkolnych wydarzeniach związanych z językami obcymi i kulturami oraz zagranicznymi świętami 7. Dokumentacja życia szkoły w postaci zdjęć. • obsługa fotograficzna imprez, wycieczek i uroczystości szkolnych • przekazywanie zdjęć do umieszczenia na szkolnej stronie internetowej • umieszczanie zdjęć na gazetkach ściennych § 8. ust. 2. pkt. 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom: • pełnienie funkcji kierownika wycieczek • prowadzenie otwartych lekcji dla nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych • funkcja opiekuna praktyki studenckiej 2. Prowadzenie i organizacja szkoleń dla grona pedagogicznego w ramach WDN: • przygotowywanie referatów szkoleniowych o tematyce metodycznej i wychowawczej (cały okres stażu, referaty szkoleniowe, protokoły zebrań RP) 3. Udostępnianie własnych materiałów do wykorzystania w bibliotece szkolnej: • opracowanie materiałów (scenariusze zajęć, scenariusze uroczystości szkolnych, konkursów, testów, referatów, itd.) i przekazanie ich bibliotece szkolnej 4. Współpraca z innymi nauczycielami: • udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń • współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych • konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z innych szkół, wymiana poglądów • współpraca z innymi nauczycielami przy realizacji projektu eTwinning • współpraca z nauczycielami z innych krajów w programie eTwinning • współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych (scenariusze lekcji, scenariusze imprez) 5. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy: • publikacja artykułów dotyczących efektów pracy na łamach prasy • opublikowanie na edukacyjnych portalach internetowych swoich planów rozwoju oraz sprawozdań z ich realizacji • zamieszczanie w Internecie własnych opracowań i materiałów • dzielenie się swoją wiedzą poprzez nauczycielskie fora internetowe (cały okres stażu) § 8. ust. 2. pkt. 4. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie, wdrożenie i realizacja tematyki zajęć dla „Koła Językowego” • opracowanie planu pracy dla „Koła Językowego” • przygotowanie pomocy dydaktycznych i prowadzenia lekcji § 8. ust. 2. pkt 4. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach i olimpiadach językowych: • udział w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach z języka angielskiego: TEST OXFORD PLUS, OLIMPUS i inne • organizowanie językowego konkursu Mini Playback Show, Festiwalu piosenki angielskiej • przygotowywanie uczniów i zorganizowanie Językowego Konkursów • przygotowanie regulaminów konkursów, testów językowych, zdjęć itp. 2. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych: • przygotowywanie Dnia Edukacji Narodowej, Pierwszego Dnia Wiosny i innych (cały okres stażu) • przygotowanie scenariuszy imprez, zdjęć, podziękowań, artykułów prasowych) 3. Organizacja i współorganizacja wycieczek szkolnych: • sprawowanie funkcji opiekuna wycieczek edukacyjno-rekreacyjnych • wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc (cały okres stażu) • organizacja wyjazdów na basen 4. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych: • działania na rzecz integracji zespołów klasowych (rozmowy, imprezy szkolne, wycieczki) • współpraca z PPP i pielęgniarką • rozwiązywanie bieżących problemów • zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej • rozwijanie współpracy z rodzicami uczniów 5. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języków obcych: • prowadzenie zajęć i wyrównawczych dla uczniów klas I-VI szkoły podstawowej mających trudności w nauce języka obcego (program zajęć, lista uczestników zajęć 6. Pozyskiwanie sponsorów: • pozyskiwanie nagród w konkursach językowych przy współpracy z różnymi wydawnictwami • pozyskiwanie zniżek na podręczniki do nauki języka angielskiego dla uczniów mających trudna sytuację materialną (spis nagród i otrzymanych funduszy) 7. Nawiązanie kontaktu i współpracy zagranicznej ze szkołami w programie eTwinning (koordynowanie projektów zagranicznych): • prowadzenie zajęć rozwijających umiejętność nawiązania kontaktów z rówieśnikami z zagranicy • korespondencja uczniów z rówieśnikami zza granicy § 8. ust. 2. pkt 4. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z wydawnictwem językowym ‘Pearson Longman’, OXFORD , ‘Macmillan”, WSiP: • stały kontakt z konsultantami wydawnictw anglojęzycznych i języka rosyjskiego • organizowanie nagród dla uczniów • pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych • zorganizowanie lekcji pokazowej z ciekawym lektorem/metodykiem języka angielskiego, rosyjskiego lub przedstawicielem wydawnictwa cały okres stażu 2. Współpraca z Native Speakerem: • zorganizowanie warsztatów językowych w szkole lub wyjazdu na takie warsztaty • nawiązanie kontaktu z Native Speakerem języka angielskiego • zorganizowanie spotkania i zajęć językowych 3. Współpraca z biblioteką szkolną: • rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji wychowawczych , • przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego rankingu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów szkolnej biblioteczki językowej • utworzenie biblioteczki językowej dla uczniów • gromadzenie angielskich czasopism i literatury rosyjskiej § 8. ust. 2. pkt 4. f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Inne osiągnięcia zawodowe: • dokumentowanie i gromadzenie innych osiągnięć zawodowych (cały okres stażu; nagrody, podziękowania, poświadczenia, certyfikaty) § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza przypadku: • analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi • opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |