Katalog ANNA PAKOS, 2017-07-05 Lipnica Mała Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Informacje personalne 1. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Anna P 2. Nazwa placówki: ZS 3. Nauczany przedmiot: język angielski, język niemiecki 4. Okres trwania stażu: 01.09.2014 - 31.05.2017 5. Kompetencje przedmiotowo – metodyczne: - STUDIA LICENCJACKIE - AKADEMIA PEDAGOGICZNA IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE - WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY – FILOLOGIA- JĘZYK NIEMIECKI - STUDIA MAGISTERSKIE – UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI W KRAKOWIE – WYDZIAŁ FILOLOGICZNY – FILOLOGIA GERMAŃSKA - STUDIA LICENCJACKIE – UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI W KRAKOWIE – WYDZIAŁ FILOLOGICZNY – FILOLOGIA ANGIELSKA - KURS DLA EGZAMINATORÓW MATURALNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Cele podejmowania stażu: 1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego i niemieckiego; 2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez aktywny udział w życiu szkoły i społeczności lokalnej; 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy; 4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. ORGANIZACJA STAŻU ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Poznanie procedury awansu zawodowego - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - Udział w szkoleniach na temat awansu zawodowego - Analiza artykułów w czasopismach fachowych - Śledzenie stron internetowych MEN IX 2014 Przedłożenie w ręce dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego - Prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - Opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - Znajomość przepisów prawa oświatowego Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Zapoznanie z dokumentami szkoły i ich analiza: -Statut Zespołu Szkół w Lipnicy Małej, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Szkolny Zestaw Programów Nauczania, Program Wychowawczy Szkoły, Szkolny Program Profilaktyczny, Plan Pracy Szkoły Protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej, Regulaminy szkolne: Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulamin Rady Rodziców, Regulamin Samorządu Uczniowskiego, Regulamin Organizacji Wycieczek Szkolnych, Plan Rozwoju Szkoły, Plan Mierzenia Jakości Pracy Szkoły, Plan hospitacji i tygodniowy plan pracy nauczycieli i uczniów IX,X 2014 Notatki - Zintegrowanie planu rozwoju zawodowego z dokumentacją szkoły - Dobre funkcjonowanie w szkole wynikające ze znajomości przepisów prawa oświatowego - Sprawne funkcjonowanie w różnych sytuacjach pedagogicznych Wstępna ocena własnych umiejętności Autorefleksja IX 2014 Arkusz samooceny Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Zbieranie informacji o realizacji zadań W ciągu odbywania stażu Gromadzone dokumenty Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, sprawozdań Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Analiza dokumentacji, autorefleksja, opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego V 2017 Sprawozdanie Sporządzenie sprawozdania §8 ust 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrz szkolnym doskonaleniu nauczycieli - Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, konferencjach i warsztatach metodycznych - Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji. - Udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli - Spotkania z konsultantami wydawnictw niemiecko,- i anglojęzycznych W ciągu odbywania stażu Zaświadczenia ukończenia kursów, warsztatów, szkoleń - Zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów pedagogicznych -Doskonalenie umiejętności zawodowych - Wdrożenie do pracy pedagogicznej wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkoleń i podniesienie efektywności nauczania Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej - Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z Języka Angielskiego oraz Przedmiotowego Systemu Oceniania z Języka Niemieckiego oraz zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania - Wdrażanie zmian na podstawie bieżącej analiza własnej pracy - Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć - Na początku każdego roku szkolnego - Kopia Przedmiotowego Systemu Oceniania - Poznanie wymagań edukacyjnych przez uczniów i rodziców - Podniesienie jakości pracy szkoły - Motywowanie uczniów do nauki Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu nauczycieli języków obcych - Udział w spotkaniach zespołu, wymiana wiedzy i doświadczeń z innymi nauczycielami: dzielenie się wiedzą i materiałami - Rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych W ciągu odbywania stażu Plan pracy zespołu wraz ze sprawozdaniem z działalności, potwierdzenia przewodniczącego zespołu nauczycieli języków obcych - Podniesienie i doskonalenie umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej, dzielenie się wiedzą, doskonalenie umiejętności zawodowych - Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez zwiększenie korelacji międzyprzedmiotowej Udział w przeprowadzeniu sprawdzianów zewnętrznych organizowanych przez OKE oraz próbnych sprawdzianach szóstoklasisty Praca w komisji egzaminacyjnej W ciągu odbywania stażu Protokoły, sprawozdania, potwierdzenia dyrektora Doskonalenie umiejętności organizatorskich Prowadzenie pomiaru dydaktycznego; diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów - Przeprowadzenie próbnych sprawdzianów kompetencji po klasie szóstej oraz analiza wyników tych sprawdzianów, formułowanie wniosków - Konstruowanie testów kompetencji ucznia, przeprowadzenie badań, analiza i wnioski do dalszej pracy - Przeprowadzenie testów diagnozujących z języka angielskiego w klasie IV W ciągu odbywania stażu Protokoły, testy, analiza wyników, wnioski - Badanie wyników nauczania języka angielskiego, wdrażanie wniosków z analiz, lepsze wyniki uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej - Doskonalenie umiejętności oceny skuteczności własnych działań Praca z uczniami w ramach zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje językowe - wspomaganie ucznia zdolnego Prowadzenie zajęć mających na celu przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach językowych W ciągu odbywania stażu Zapisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych, potwierdzenie przez dyrektora - Poszerzenie umiejętności i wiadomości uczniów - Wspieranie uczniów w rozwoju ich talentów i zainteresowań, rozwijanie umiejętności interpersonalnych i organizatorskich - Zainteresowanie uczniów językiem angielskim i niemieckim - Rozwijanie kompetencji i umiejętności językowych - Rozwijanie zainteresowań językowych uczniów, praktyczne wykorzystanie języka Wspomaganie ucznia mającego trudności w nauce Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z języka angielskiego dla uczniów mających trudności w nauce oraz uczniów z opiniami PPP W ciągu odbywania stażu Notatki, potwierdzenia dyrektora, dziennik zajęć pozalekcyjnych Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych; wyrównywanie braków Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych oraz przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad językowych - Organizacja Międzyszkolnego Konkursu z Języka Angielskiego – "Spelling Champion"; przygotowywanie uczniów do tego konkursu oraz nadzór nad jego przebiegiem, praca w komisji - Współorganizacja Szkolnego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych oraz nadzór nad jego przebiegiem - Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad językowych W ciągu odbywania stażu, według ustalonych terminów Regulamin konkursu, sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora - Wspieranie uczniów w rozwoju ich talentów i zainteresowań, rozwijanie umiejętności interpersonalnych i organizatorskich, - Motywacja uczniów do nauki języka obcego - Zainteresowanie uczniów językami obcymi - Promocja szkoły w środowisku lokalnym Współudział i organizowanie uroczystości szkolnych, wycieczek - Przygotowywanie akademii szkolnych - Organizacja Dnia Języków Obcych - Organizacja wycieczek klasowych i szkolnych Zgodnie z ustalonymi terminami Opis z przeprowadzonych przedsięwzięć, potwierdzenia dyrektora, kopie kart wycieczek, zdjęcia - Czynny udział uczniów w życiu szkoły - Promowanie kultury i zwyczajów państw anglo,- i niemieckojęzycznych - Rozwijanie kontaktów interpersonalnych poza szkołą, bliższe poznanie uczniów, - Integracja klasowa - Ukształtowanie postawy współodpowiedzialności za wizerunek szkoły - Promowanie idei europejskiego wymiaru kształcenia - Doskonalenie umiejętności organizatorskich oraz interpersonalnych w kierunku aktywnego i korzystnego dla ogółu udziału w życiu szkoły Promowanie działalności szkoły w środowisku lokalnym - Umieszczanie informacji m.in. na stronie internetowej szkoły -Współpraca z przedstawicielami władz lokalnych -Organizacja Międzyszkolnego Konkursu z Języka Angielskiego - "Spelling Champion" W ciągu odbywania stażu - Wydruk przykładowego artykułu ze strony internetowej szkoły - Przykładowe testy konkursowe, zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, - Zwiększenie oferty edukacyjnej szkoły - Zwiększenie wśród społeczności lokalnej poziomu informacji na temat działalności i sukcesów szkoły m.in. dzięki publikowaniu informacji na stronach internetowych - Zwiększenie aktywności uczniów w życie szkoły - Promocja szkoły w środowisku lokalnym, motywacja uczniów do nauki języków obcych - Zwiększenie zainteresowania nauką języków obcych Rozwijanie i doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej - Stosowanie nowoczesnych metod nauczania – metody aktywne: burza mózgów, praca w parach - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli - Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych - Wzbogacenie własnego księgozbioru z zakresu literatury pedagogicznej - Prenumerata czasopism przedmiotowych - Samodzielne wykonanie pomocy dydaktycznych - Korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej W ciągu odbywania stażu - Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń - Przykładowe pomoce dydaktyczne - Materiały opracowane komputerowo - Rejestr przeczytanych pozycji, notatki własne - Osiąganie wyższych wyników nauczania dzięki wzbogaconemu warsztatowi pracy - Zainteresowanie i zaangażowanie uczniów w uczenie się języka angielskiego i niemieckiego - Aktualizacja form i metod w nauczaniu języków obcych -Wzbogacanie własnych kompetencji pedagogicznych i stosowanie w praktyce szkolnej wg potrzeb Sprawowanie opieki nad pracownią językową Aktualizacja gazetek , pomocy dydaktycznych z języka angielskiego i niemieckiego W ciągu odbywania stażu Zdjęcia gazetek i pomocy dydaktycznych Stworzenie przyjaznej atmosfery dla uczniów podczas zajęć Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela - Realizacja planów pracy wychowawcy -Współpraca z wychowawcami klas -Współpraca z rodzicami (indywidualne spotkania, spotkania w trakcie wywiadówek, a w razie potrzeby korespondencja) - Systematyczna i rzetelna informacja o postępach i efektach kształcenia: instruowanie i dawanie wskazówek w przezwyciężaniu trudności w nauce języka angielskiego i niemieckiego W ciągu odbywania stażu - Plan pracy wychowawcy - Opis realizacji i efektów pracy - Potwierdzenie dyrektora - Zapisywanie adnotacji na temat zachowania uczniów w dzienniku lekcyjnym - Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami (zapis w dzienniku, notatki własne) - Pełna informacja i wiedza o uczniu - Rozwijanie kontaktów interpersonalnych - Nawiązanie bliższych kontaktów z rodzicami, wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów wychowawczych i edukacyjnych §8 ust 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Organizacja warsztatu pracy przy użyciu narzędzi technologii informacyjnej - Korzystanie z komputera i drukarki - Opracowywanie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjnej np. prezentacja multimedialna, testy, gry językowe, krzyżówki, piosenki, scenariusze zajęć - Przygotowanie dyplomów, zaproszeń, podziękowań techniką komputerową - Systematyczne uzupełnianie dziennika elektronicznego W ciągu odbywania stażu Np. plan rozwoju zawodowego: materiały, pomoce dydaktyczne - Doskonalenie warsztatu własnej pracy -Uatrakcyjnienie zajęć z języka angielskiego i niemieckiego - Uatrakcyjnienie konkursów - Rodzice są informowani na bieżąco o osiągnięciach edukacyjnych swoich dzieci Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego i prowadzeniu dokumentacji szkolnej - Dokumentacja awansu zawodowego - Tworzenie materiałów wchodzących w skład szkolnej dokumentacji W ciągu odbywania stażu Plan rozwoju zawodowego, załączniki, sprawozdanie, opracowane dokumenty Zgromadzone i opracowane dokumenty Wykorzystywanie narzędzi technologii informacyjnej do prowadzenia zajęć edukacyjnych - Prowadzone zajęć z języka angielskiego i języka niemieckiego z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjnej (internet, rzutnik, DVD, magnetofon, ) - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych na lekcjach języka angielskiego i niemieckiego W ciągu odbywania stażu Scenariusze lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjnej - Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych, motywacja uczniów do aktywnego udziału w zajęciach Wykorzystywanie technologii komputerowej i Internetu do wyszukiwania materiałów potrzebnych do pracy pedagogicznej - Wykorzystanie zasobów internetowych do opracowania własnych zajęć - Gromadzenie materiałów opracowanych na komputerze W ciągu odbywania stażu Materiały, zestaw adresów internetowych - Doskonalenie warsztatu własnej pracy i pracy ucznia poprzez wykorzystanie programów komputerowych w przygotowaniu środków i pomocy do zajęć edukacyjnych - Unowocześnienie i urozmaicenie procesu nauczania; - Śledzenie zmian dotyczących procedur awansu zawodowego, prawa oświatowego Zdobywanie nowych umiejętności w posługiwaniu się technologią komputerową i informacyjną Uczestniczenie w formach dokształcania w zakresie technologii komputerowej i informacyjnej W ciągu odbywania stażu Materiały, zaświadczenia Podnoszenie swoich umiejętności w zakresie wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej Publikowanie swoich materiałów w Internecie Publikacja na stronach portali edukacyjnych własnych scenariuszy, testów, ćwiczeń W ciągu odbywania stażu Adresy stron i teksty materiałów Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami Praktyczne zastosowanie technologii komputerowej i informacyjnej - Korzystanie z komunikatora internetowego GG, poczty emailowej, - Czynny udział w forach dyskusyjnych - Korzystanie z platformy Moodle dla egzaminatorów OKE - Monitorowanie i kontrolowanie Treningu Online na platformie wsipnet.pl, która umożliwia gimnazjalistom dodatkowy dostęp do zeszytu ćwiczeń w formie elektronicznej W ciągu odbywania stażu Wydruk strony internetowej z forum dyskusyjnym Wymiana doświadczeń, szybki przepływ informacji §8 ust 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Upowszechnienie i promocja własnych kompetencji zawodowych metod i form pracy z uczniami Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli W ciągu odbywania stażu Karta hospitacji, notatki, przykładowe scenariusze lekcji Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego Udoskonalenie Przedmiotowego Systemu Oceniania; opracowanie kryteriów oceniania na poszczególne oceny z języka angielskiego i niemieckiego W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie przewodniczącego zespołu nauczycieli języków obcych i wychowawców - Wymiana doświadczeń - Zwiększenie korelacji międzyprzedmiotowej Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom W ciągu odbywania stażu - Poświadczenie dyrektora - Poświadczenie nauczycieli współpracujących Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Publikowanie materiałów na stronach internetowych Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej Rok szkolny 2014/2015 Adres strony internetowej - Wymiana doświadczeń - Promocja szkoły w środowisku lokalnym § 8ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Opracowanie autorskiego programu artystycznego z okazji pożegnania klasy szóstej Akademia z okazji pożegnania klasy szóstej Rok szkolny 2014/2015 Program artystyczny z okazji pożegnania klasy szóstej - Dobra organizacja akademii - Doskonalenie umiejętności organizatorskich Opracowanie i wdrożenie programu międzyszkolnego konkursu z języka angielskiego - "Spelling Champion" Opracowanie i przeprowadzenie konkursu wg. opracowanego programu Rok szkolny 2014/2015, 2015/2016, 2016/ 2017 Program konkursu języka angielskiego Sprawna organizacja konkursu, rzetelna informacja o zasadach przeprowadzenia konkursu Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego koła języka angielskiego Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych Podczas trwania stażu Program szkolnego koła języka angielskiego Motywacja uczniów do nauki języka angielskiego; rozwijanie sprawności językowych u uczniów §8ust.2 pkt. 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Pełnienie funkcji egzaminatora OKE - Sprawdzanie pisemnych prac maturalnych - Pełnienie funkcji egzaminatora na ustnym egzaminie maturalnym - Aktywny i systematyczny udział w szkoleniach dla egzaminatorów w systemie Moodle V 2014,2015,2016 Zaświadczenie -Doskonalenie własnych umiejętności -Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami pracującymi dla OKE -Podniesienie jakości pracy szkoły § 8ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów Rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami W ciągu odbywania stażu Notatki w dzienniki Pełna informacja i wiedza o uczniu Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów - Systematyczna lektura literatury pedagogicznej -Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami W ciągu odbywania stażu Notatki , wykaz lektur Poszerzenie i wzbogacenie wiedzy dydaktycznej i psychologiczno-pedagogicznej, mającej na celu lepsze rozumienie dzieci i młodzieży oraz pomoc przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych Organizowanie wycieczek Organizacja wycieczek, opracowanie programu wycieczek W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia, kopie kart wycieczek Rozwijanie kontaktów interpersonalnych poza szkołą, bliższe poznanie uczniów, ich zainteresowań, umiejętności pozaszkolnych, wspieranie uczniów w rozwoju ich talentów i zainteresowań, zachęcanie do czynnego wypoczynku Organizowanie imprez klasowych i szkolnych Współpraca z Samorządem Uczniowskim, organizacja Dnia Języków Obcych, organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia z uroczystości Doskonalenie umiejętności organizatorskich oraz interpersonalnych w kierunku aktywnego i korzystnego dla ogółu udziału w życiu szkoły Praca w zespole przedmiotowym- ewaluacja wewnętrzna Opracowywanie narzędzi badawczych do mierzenia jakości pracy, wyciąganie wniosków do dalszej pracy W ciągu odbywania stażu - Ankiety, arkusze ewaluacyjne Podniesienie jakości pracy szkoły Organizowanie dodatkowych zajęć Prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z j. angielskiego dla uczniów mających trudności w nauce oraz kółka z języka angielskiego dla uczniów, pragnących poszerzać swoje kompetencje językowe W ciągu odbywania stażu Dziennik zajęć pozalekcyjnych, potwierdzenie dyrektora Lepsze wyniki uczniów na sprawdzianie po klasie szóstej, rozwijanie zainteresowań ucznia, motywowanie ucznia do zwiększonego wysiłku, promocja szkoły Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych Organizacja Międzyszkolnego Konkursu z Języka Angielskiego - "Spelling Champion" oraz "Szkolnego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych" W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia, przykład testu konkursowego Stworzenie warunków do współzawodnictwa z uczniami z innych szkół, wzbudzenie zainteresowania wśród uczniów nauką języka obcego promocja szkoły Współpraca z rodzicami uczniów Udział w zebraniach ogólnych, prowadzenie indywidualnych W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie dyrektora, -Zapisywanie adnotacji na temat rozmów z rodzicami w dzienniku lekcyjnym -Rozwijanie kontaktów interpersonalnych -Nawiązanie bliższych kontaktów z rodzicami -Pozyskanie informacji o uczniach -Bliższe poznanie rodziców -Zdobycie wzajemnego zaufania -Wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów wychowawczych i edukacyjnych & 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Rabce - Diagnozowanie środowiska uczniów - Obserwacja uczniów - Kierowanie do poradni uczniów z trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję - Przygotowanie opinii wychowawcy o uczniu - Analiza wskazań poradni odnośnie uczniów z deficytami oraz realizacja zaleceń PPP - Korzystanie z porad pracowników PPP w sprawach dotyczących uczniów W ciągu odbywania stażu Przedmiotowy system oceniania, w którym zostały uwzględnione metody pracy z uczniem posiadającym opinie PPP - Zapobieganie trudnościom dydaktycznym - Rozeznanie w problemach i potrzebach uczniów Współpraca z pedagogiem szkolnym Spotkania i rozmowy z pedagogiem W ciągu odbywania stażu Poświadczenie pedagoga -Wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów wychowawczych i edukacyjnych - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem Współpraca z wydawnictwami - Współpraca z wydawnictwami Oxford University Press , Pearson Longman, WSiP oraz Nowa Era - Pozyskiwanie gratisowych podręczników dla uczniów z rodzin, będących w trudnej sytuacji materialnej - Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych i metodycznych oraz nagród dla uczniów -Udział w konferencjach, warsztatach zorganizowanych przez wydawnictwa - Zapoznanie z nowymi ofertami na rynku - Konsultacje z przedstawicielami wydawnictw W ciągu odbywania stażu Zaświadczenia -Wszyscy uczniowie posiadają niezbędne podręczniki i pomoce do nauki języka angielskiego i niemieckiego - Rozszerzenie własnych kompetencji pedagogicznych i stosowanie w praktyce szkolnej wg potrzeb. - Ciekawsze prowadzenie zajęć dzięki różnym pomocom dydaktycznym Udział w imprezach i akcjach ogólnopolskich Udział w akcjach charytatywnych np. Góra Grosza W ciągu odbywania stażu Zaświadczenia Kształtowanie u uczniów postawy otwartości i chęci niesienia pomocy innym Współpraca z uczelniami wyższymi Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi § 8ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY Opis i analiza dwóch problemów edukacyjnych lub wychowawczych Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych – studium przypadku: - wnikliwa obserwacja sytuacji wychowawczej, dydaktycznej - wyodrębnienie konkretnych problemów i ich analiza - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych W ciągu odbywania stażu Opis i analiza dwóch przypadków Pomoc uczniom o szczególnych potrzebach edukacyjnych Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów i potrzeb ucznia Pełnienie dyżurów na konsultacjach dla uczniów i rodziców; stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania W ciągu odbywania stażu Potwierdzenie dyrektora - Pełna informacja i wiedza o uczniu - Rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi - Indywidualne konsultacje z rodzicami -Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego - Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań - Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych W ciągu odbywania stażu Adnotacje o rozmowach w dzienniku lekcyjnym - Rozwijanie kontaktów interpersonalnych - Nawiązanie bliższych kontaktów z rodzicami, wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów wychowawczych i edukacyjnych Planu rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może ulec zmianom wynikającym z potrzeb szkoły. ......................... ......................... data złożenia data zatwierdzenia Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |