AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bartosz Szuber, 2017-06-22
Lubin

Język angielski, Konspekty

Przyimki miejsca oraz konstrukcja there is/are - powtórzenie.

- n +

Lekcja przeznaczona dla klasy V Szkoły Podstawowej.

Cele lekcji :
Uczniowie powtarzają słownictwo związane z przyimkami miejsca:
in, on, under, behind, between, in front of, next to, oraz tworzą zdania twierdzące, przeczące oraz pytające z użyciem konstrukcji there is/there are.


Materiały wykorzystane na lekcji:
Tablica
Kserokopie z materiałami ćwiczeniowymi.
Flashcardy przedstawiające przyimki miejsca oraz kontrukcję there is/there are.

Przebieg lekcji:

1) Nauczyciel wita się z uczniami. Prowadząc rozgrzewkę językową.
2) Nauczyciel prosi uczniów aby każdy w zeszycie zapisał jak największą ilość wyrazów określających przyimki miejsca.
3) Nauczyciel przykleja do tablicy obrazy przedstawiające przyimki miejsca i prosi uczniów aby podchodząc do tablicy odpowiednio podpisali każdy obrazek.
4) Nauczyciel przypomina uczniom konstrukcję there is/there are rozpisując na tablicy schematy zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających. WYraźnie zaznaczając kiedy używana jest forma IS a kiedy ARE, oraz jaka jest kolejność wyrazów w zdaniu. Najpierw co jest a następnie gdzie jest.

5)Nauczyciel rozdaje uczniom materiały związane z konstrukcją there is/there are i prosi aby wycięli wyrazy i ułożyli je w odpowiedniej kolejności.
przykład
A / UNDER / DOG / THERE / THE / TABLE / IS

ARE / BOYS / THERE / THREE / CLASSROOM / THE / IN

ANY / BOOKS / BEHIND / WARDROBE / ARE / THERE / THE ?

ISN'T / A / CAT / MY / CAR / ON / THERE

FRIDGE/BIG/TABLE/ NEXT TO / FRIDGE / THE / IS / THERE / A

SOFA / ISN'T / THERE / A / IN FRONT OF / TV / THE

LAMP/THE /COMPUTER / AND/AREN'T/ANY /PENS /BETWEEN/THERE/THE

6) Nauczyciel sprawdza zadanie z uczniami.
7) Nauczyciel prosi uczniów aby usiedli w parach i rozdaje im materiały ze zdaniami w języku polskim do przetłumaczenia na język angielski:

a) Pod moim łóżkiem jest czarne pudełko.
b) W moim plecaku jest duża kanapka.
c) Za moim domem jest mały basen.
d) Na jego szafie są ciekawe książki.
e) Obok naszego biurka jest roślina.
f) Przed jej biurkiem jest stare krzesło.
g) W salonie pomiędzy TV a ścianą jest akwarium.

8) Nauczyciel prosi aby uczniowie zapisali zdania na tablicy.
9) Nauczyciel prosi aby każdy z uczniów napisal 5 zdań na temat swojego pokoju, używając konstrukcji there is/are oraz przyimków miejsca.
10) Nauczyciel prosi uczniów aby zapisali po 1 zdaniu na tablicy.
11) Nauczyciel podsumowuje lekcję i zadaje zadanie domowe. Prosi uczniów o stworzenie na kartce A4 obrazu swojego pokoju i ponowne opisanie go.
12)Nauczyciel żegna się z uczniami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0