Katalog

Magdalena Głowacka, 2017-06-22
Kielce

Fizyka, Projekty edukacyjne

Projekt gimnazjalny z fizyki

- n +

Temat projektu :

Telefon komórkowy – wróg czy przyjaciel?

Imię i nazwisko nauczyciela opiekuna:

mgr *********************

Skład zespołu: 1. lider – ******

2. ******************

3. *******************


Czas realizacji : grudzień 2015r. – marzec 2016r.
Cele projektu (rozwiązanie konkretnego problemu):
- Zdobycie wiadomości nt. budowy telefonu komórkowego oraz zasady jego działania
- zdobycie informacji nt. zagrożeń związanych z nadużywaniem telefonu komórkowego
- zdobycie umiejętności pracy w grupie i współodpowiedzialności


Metody realizacji projektu :
- wyszukiwanie i selekcja informacji z różnych źródeł
- przeprowadzenie badań za pomocą ankiety
- przygotowanie prezentacji multimedialnej
- opracowanie ulotki w formie elektronicznej i w wydruku


Planowane efekty :

–dla uczniów:
- nabycie umiejętności współpracy w grupie
- kształtowanie poczucia współodpowiedzialności
- zdobycie przez uczniów umiejętności selekcjonowania informacji
z różnych źródeł
- zdobycie wiadomości nt. działania telefonii komórkowej
- nabycie umiejętności przeprowadzania badań, wyciągania wniosków
- nabycie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy przed
publicznością

– dla szkoły:
- uświadomienie społeczności szkolnej jaki wpływ na zdrowie, zachowanie
i bezpieczeństwo człowieka ma nadużywanie telefonów komórkowych


– dla środowiska lokalnego:
- zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z nadużywaniem telefonów
- zwrócenie uwagi na kulturalne posługiwanie się telefonem w miejscach
publicznych


Sposób prezentacji :

Wystąpienie przed społecznością szkolną. Prezentacja multimedialna, scenki, ulotki.


Opinia opiekuna o realizacji projektu (przed publiczną prezentacją)

Projekt edukacyjny Telefon komórkowy – wróg czy przyjaciel? obejmował w swym zakresie zagadnienia związane z fizyką oraz w większym stopniu dotyczył bezpieczeństwa.
Uczniowie realizujący projekt zdobyli nowe dla nich wiadomości dotyczące telefonii komórkowej. Sięgnęli do historii wynalezienia telefonu oraz sposobów jakimi ludzie porozumiewali się dawniej na duże odległości. Chłopcy zapoznali się również z budową
i sposobem działania popularnych „komórek”. Dowiedzieli się jakie zagrożenia niesie ze sobą nadużywanie telefonów komórkowych oraz mieli możliwość sprawdzenia w jakim stopniu uczniowie z ich szkoły są na takie niebezpieczeństwa narażeni. Podzielili się także swoją wiedzą ze społecznością lokalną sporządzając specjalną ulotkę.
Realizacja projektu miała również być dla uczniów okazją do spotkań i podejmowania wspólnych działań. Ich zaplanowane zadania były zawsze wykonane na czas. Choć nie obyło się bez niewielkich niedomówień, mogę uznać, że w efekcie wywiązali się ze swojej pracy w całości.


Opiekun projektu

.............................
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.