AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Żyła, 2017-06-13
Tarnówka

Ogólne, Konspekty

Zabawy. Karnawałowe maski. Konspekt na bazie ośrodków pracy dla uczniów z autyzmem

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ NA BAZIE MATODY OŚRODKÓW PRACY
KLASA 4C - ZESPÓŁ KLASOWY DLA DZIECI AUTYSTYCZNYCH

Uczniowie a autyzmem upośledzeni intelektualnie w stopniu umiarkowanym
Czas trwania: 3 jednostki lekcyjne: funkcjonowanie w środowisku, technika.
Temat tygodnia: Zabawy
Temat dnia: Karnawałowe maski
Cele główne: Rozpoznanie masek karnawałowych na obrazkach i zdjęciach. Samodzielne wykonanie maski i ozdobienie jej.
Cele szczegółowe:
dydaktyczne:
- rozpoznawanie na rysunku maski (nazywanie jej lub powtarzanie nazwy za wyjątkiem Bartka O.)
- liczenie masek w poznanym zakresie (BartekT- samodzielnie, Stasiu z pomocą nauczyciela)
- malowanie maski wg kodu: dobieranie odpowiednich kolorów identyfikowanie poznanych cyfr (Bartek T. -samodzielnie, reszta uczniów z pomocą nauczyciela)

wychowawcze:
- budzenie radości z samodzielnego wykonania estetycznej ozdoby - maski
- reagowanie na polecenia nauczyciela
- próby wyciszenia zachowań niepożądanych
- dbanie o porządek w klasie

rewalidacyjne:
- skupianie uwagi na zadaniach, uwspólnianie pola uwagi (Adaś, Bartek O.)
- ćwiczenie motoryki małej i dużej
- ćwiczenie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości
- ćwiczeni koordynacji wzrokowo - ruchowej
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi
- doskonalenie umiejętności wycinania
- stymulacja dotykowa: faktury materiałów, pióra, wycinanki

Formy pracy:
Głównie indywidualna - zróżnicowana
Zbiorowa
Metody:
- słowna - objaśnienia, instrukcje,
- oglądowa – pokaz,
-ćwiczeń praktycznych- wykonanie maski z dostępnych wybranych materiałów
Pomoce:
- maski karnawałowe
- obrazek z maską karnawałową do pokolorowania wg kodu
- zeszyty, klej, nożyczki, gumka, dziurkacz
- kolorowy brystol, szablony masek, brokat, klej pióra, cekiny, brylanciki, flamastry, nóż do tapet

Przebieg zajęć:
I .Zajęcia wstępne:
Zajęcia organizacyjno – porządkowe:
Powitanie z dziećmi
Sprawdzenie obecności – proste ćwiczenia matematyczne związane z liczeniem obecnych i nieobecnych uczniów w klasie
Ćwiczenia kalendarzowe – ustalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca, pory roku
Obserwacja zmian przyrodniczych i analiza stanu pogody
Zapis w zeszycie

II. Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie ( praca zindywidualizowana)
Przypomnienie tego, o czym mówiliśmy poprzedniego dnia. ( O balu karnawałowym, przebieraniu się, maskach karnawałowych)
Zademonstrowanie uczniom do obejrzenia masek karnawałowych. ( możliwość dotykania, przyglądania się, ubrania masek)
Pokazanie masek narysowanych na kartkach.
Liczenie masek karnawałowych na karcie pracy samodzielnie lub z pomocą nauczyciela oraz wyszukiwanie odpowiednich liczb .

III. Ekspresja - praca w grupie
Zademonstrowanie uczniom kolorowej maski wcześniej wykonanej.
Omówienie tego co będziemy robić.
Wykonanie z pomocą nauczyciela masek z wcześniej przygotowanych elementów: odrysowanie masek od szablonów, wycięcie ich.
Malowanie masek
Ozdabianie

IV. Zajęcia końcowe
Porządkowanie miejsca pracy przy udziale uczniów.
Podsumowanie zajęć. Pochwalenie uczniów indywidualnie za wykonaną pracę i zaangażowanie


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0