Katalog

Małgorzata Jaworska, 2017-06-13
Ksawerów

Wychowanie fizyczne, Sprawozdania

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO-WYCHOWANIE FIZYCZNE.

- n +

Jestem nauczycielem wychowania fizycznego z trzydziestoletnim stażem pracy. Mój staż na stopień nauczyciela dyplomowanego trwał 2 lata i 9 miesięcy i był to czas intensywny oraz obfitujący w bogate doświadczenia zawodowe. Zaplanowałam przedsięwzięcia i podjęłam się wielu zadań, które udało mi się w trakcie trwania stażu zrealizować. Ponadto wykonałam zadania, które wykraczały poza plan rozwoju zawodowego.


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Poszerzałam swoja wiedzę i umiejętności poprzez analizowanie przepisów prawa oświatowego oraz uczestniczenie w szkoleniach organizowanych w szkole oraz w różnorodnych ośrodkach doskonalenia nauczycieli. Skorzystałam z następujących szkoleń:
„Opiekun stażu - jak dobrze spełniać swoją rolę i realizować zadania ?”- 2014 r.
„Ekologiczne odżywianie i zdrowy tryb życia, a kondycja człowieka” - 2014 r.
„ Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna a rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny uczniów” - 2015 r.
Nowe technologie ICT w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych” - 2015 r.
„Stretching na lekcjach wychowania fizycznego” - 2015 r.
„Fitness dance” - 2015 r.
„Poloneza czas zacząć-czyli jak zaprojektować piękny układ choreograficzny” - 2015 r.
„ Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole ponadgimnazjalnej” - 2015 r.
Jak rozmawiać z rodzicami dzieci trudnych” - 2016 r.
„Lekcja z internetem w zakresie wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnej” - 2017 r.
Efekty podjętych działań:
- podniesienie swoich kwalifikacji zawodowych;
- wzbogacenie warsztatu pracy o nowe metody i formy;
- urozmaicenie i podniesienie atrakcyjności lekcji.

2. W trakcie trwania stażu organizowałam dla chętnych uczniów sportowe zajęcia pozalekcyjne w ramach SKS-u oraz przygotowywałam ich do udziału w różnorodnych zawodach sportowych. Prowadziłam zajęcia sportowe z: koszykówki dziewcząt i chłopców, siatkówki dziewcząt i chłopców, tenisa stołowego oraz fitnessu.

Efekty podjętych działań:
- rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów;
- rozwijanie aktywności sportowej;
- wypełnianie czasu wolnego w sposób korzystny dla zdrowia;
- budowanie reprezentacji szkoły w różnych dyscyplinach sportu.

3. W okresie stażu starałam się, by młodzież jak najliczniej uczestniczyła w zajęciach, które promują zdrowy tryb życia i powodują masowe zainteresowanie sportowym życiem szkoły. W tym celu wraz z innymi nauczycielami wf podjęłam się opracowania i wdrożenia poniższych przedsięwzięć:
Mistrzostw Szkoły w różnych dyscyplinach sportu;
Konkursu na najlepszego sportowca szkoły;
Dnia Sportu;
Powołałam Zespół redakcyjny gabloty sportowej;
Nauka studniówkowego Poloneza.
Dzięki tym działaniom zaangażowałam znaczną część uczniów naszej szkoły nie tylko w uczestnictwo w zawodach sportowych ale również w organizację i ich przebieg oraz przekaz informacji dotyczących sportu w szkole, w Polsce i na świecie.

Efekty podjętych działań:
- urozmaicenie sportowego życia szkoły;
- promowanie różnych form aktywności fizycznej w szkole;
- przekazywanie treści patriotycznych;
- przekazywanie zasad zdrowej rywalizacji.

4. Współorganizowałam na terenie szkoły i poza nią imprezy sportowe promujące szkołę. Były to imprezy o charakterze sportowo-rekreacyjnym i promocyjnym:
Integracyjny turniej piłkarski;
Turniej piłkarski podczas Pikniku Zawodów z udziałem gimnazjalistów;
Turniej piłki siatkowej dziewcząt z pobliskich gimnazjów.

Efekty podjętych działań:
- promocja szkoły poprzez sport;
- integracja społeczności uczniowskiej;
- aktywizacja uczniów nieuzdolnionych sportowo w organizację przedsięwzięć sportowych;
- popularyzacja rywalizacji sportowej oparta na zasadzie fair-play.

5. W trakcie trwania stażu ale nie tylko ściśle współpracowałam z rodzicami moich uczniów na rzecz podniesienia efektywności oddziaływań wychowawczych. W tym celu:
cyklicznie przeprowadzałam zebrania rodziców, by na bieżąco dokonywać analizy postępów w nauce oraz zapobiegać trudnościom dydaktyczno-wychowawczym;
przeprowadziłam szkolenia na temat korzystania z systemu frekwencji i postępów w nauce „Librus” oraz jego możliwości;
spotykałam się na bieżąco z rodzicami, gdy pojawiały się niepokojące symptomy dotyczące zachowania lub nauki;
prowadziłam pogadanki na temat profilaktyki uzależnień, zagrożenia sektami, problemów nadużywania alkoholu przez młodzież.

Efekty podjętych działań:
- rozpoznawanie i rozwiązywanie ważnych problemów uczniów;
- udzielanie wsparcia rodzicom w trudnych sytuacjach życiowych;
- budowanie pozytywnego wizerunku szkoły;
- podniesienie efektywności działań wychowawczych.

6. Opracowałam we współpracy Plany wynikowe i Przedmiotowy system oceniania, które umożliwiają nam podejmowanie działań świadomych i odpowiedzialnych. Spójne działania wszystkich nauczycieli wf w szkole pod kątem oceniania i wymagań powoduje sprawiedliwe i równe traktowanie każdego ucznia. Dokonując oceny ucznia priorytetem jest uwzględnienie jego starań oraz postępów, jakie poczynił w analizowanym okresie. Na bieżąco analizujemy normy sprawnościowe, kryteria oceniania i poddajemy te czynniki koniecznym modyfikacjom tak, aby zachęcać a nie zniechęcać do lekcji wf.

Efekty podjętych działań:
- wzbogacenie warsztatu pracy;
- współtworzenie dokumentów niezbędnych do funkcjonowania szkoły;


§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Przez cały okres stażu doskonaliłam i wykorzystywałam umiejętności stosowania techniki komputerowej do organizowania własnego warsztatu pracy, w postaci:
opracowania scenariuszy lekcji, sprawozdań, aktualizowania współzawodnictwa klasowego i indywidualnego;
tworzenia dokumentów szkolnych;
tworzenia materiałów do gablotki sportowej;
graficznego projektowania i wykonywania dyplomów, podziękowań, listów gratulacyjnych;
kart osiągnięć uczniów i zestawień semestralnych dla rodziców;
przygotowania ankiet dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
tworzenia regulaminów zawodów, zaproszeń i powiadomień.

2. W pracy swojej stosowałam System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce „Librus”, który obecnie nosi nazwę Librus Synergia. Program ten wykorzystuję w pracy codziennej do aktualizowania wyników postępów w nauce, kontroli frekwencji uczniów, korzystam ze statystyk ogólnych-klasowych oraz dotyczących indywidualnego ucznia, komunikuję się z uczniami i ich rodzicami, korzystam z programu e-świadectwa przy aktualizowaniu arkuszy ocen ucznia oraz wypełnianiu świadectw szkolnych. Przez cały czas aktualizuję swoją wiedzę i umiejętności poprzez zapoznawanie się z nowymi możliwościami systemu.

3. Wykorzystywałam zasoby internetu do organizowania procesu dydaktycznego i wzbogacania warsztatu pracy poprzez:
zdobywanie wiadomości zawartych na stronach internetowych dotyczących oświaty i specjalistycznych stronach poświęconych wychowaniu fizycznemu.;
uaktualnianie wiedzy na temat procedur przeprowadzania egzaminów oraz wykazu materiałów i przyborów pomocniczych dozwolonych na egzaminach;
uzyskiwanie potrzebnych informacji ułatwiających pracę wychowawczą, szczególnie w zakresie przygotowywania materiałów do pracy na zajęciach;
zdobywanie materiałów potrzebnych do prowadzenia zajęć z Edukacji zdrowotnej;
zgłoszenia on-line na zawody sportowe, konkursy i szkolenia;
komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej systemu Librus z uczniami, ich rodzicami i innymi nauczycielami;

4. Przez cały okres stażu redagowałam i sukcesywnie zamieszczałam informacje o wydarzeniach i sukcesach sportowych na stronie internetowej szkoły.

5. Całą dokumentację związaną z moim awansem zawodowym stworzyłam z pomocą komputera oraz wykorzystując zawarte w internecie informacje. Przeanalizowałam przepisy prawa dotyczące uzyskiwania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego, publikowałam też na łamach portali oświatowych stworzone dokumenty.

Efekty podjętych działań:
zdobywanie nowych umiejętności pracy z komputerem;
promocja sportowych przedsięwzięć szkoły;
stymulowanie własnego rozwoju;
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem;
podnoszenie jakości pracy szkoły.


§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Dzieliłam się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami poprzez publikacje wszelkich materiałów opracowanych dla potrzeb awansu zawodowego: plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie ze stażu, prezentacja dorobku zawodowego, program wychowania fizycznego „Ruch to zdrowie” dla szkół ponadgimnazjalnych, projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
Publikacje w na portalach edukacyjnych są bardzo skuteczną formą przekazywania swojej wiedzy nauczycielom młodszym oraz tym, którzy poszukują nowych inspiracji w bardzo szerokim zakresie.

2. W trakcie odbywania stażu przeprowadziłam następujące lekcje otwarte dla młodszych stażem koleżanek, które rozpoczynały pracę w szkole:
„Technika chwytów i podań w koszykówce”- 10.10.2014 r.
„ Zumba! To jest to!”- 14.01.2015 r.
„ Ćwiczenia w obwodzie stacyjnym”- 20.05.2015 r.
„Złap mnie, jeśli potrafisz”- 17.10.2016 r.
„Wpływ stereotypów na postrzeganie innych” - 13.01.2017 r.
„Atak dla początkujących”- 20.03.2017 r.
„ Powiedz nie, czyli sztuka odmawiania. Asertywność” - 28.04.2017 r.

3. Dzieliłam się swoją wiedzą w zespole przedmiotowym, z innymi nauczycielami w szkole oraz koordynowałam przedsięwzięcia, które realizowaliśmy:
zainspirowałam stworzenie Programu wychowania fizycznego „ Ruch to zdrowie”, przedmiotowego systemu oceniania, planu wynikowego;
podzieliłam się swoją wiedzą na temat realizacji Edukacji zdrowotnej na lekcjach wychowania fizycznego;
podzieliłam się swoją wiedzą na temat konieczności uaktualnienia regulaminów korzystania z obiektów sportowych;
byłam pomysłodawcą i realizatorką Konkursu na najlepszego sportowca szkoły;
wdrożyłam i współorganizuję Mistrzostwa szkoły w różnych dyscyplinach sportu;
opracowałam i wdrożyłam Kartę postępu sprawności ucznia;
koordynuję działania promocyjne szkoły.

Efekty podjętych działań:
usprawnienia procesu dydaktycznego i podniesienia jakości pracy szkoły poprzez wzbogacenie wiedzy innych nauczycieli;
opracowanie programu autorskiego, planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania i regulaminów obiektów sportowych;
zaktywizowanie uczniów do udziału w przedsięwzięciach sportowych;
promocja szkoły w środowisku lokalnym.


§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Na początku stażu opracowałam wspólnie z innymi nauczycielami wychowania fizycznego autorski Program nauczania „Ruch to zdrowie”, który dostosowaliśmy do możliwości i potrzeb naszych uczniów oraz warunków szkoły. Wdrożenie programu do szkolnego zestawu programów nauczania nastąpiło po uzyskaniu pozytywnej opinii metodyka wychowania fizycznego, pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej oraz za zgodą Dyrektora Szkoły. Realizację programu rozpoczęliśmy od dnia 1 września 2014 r.

Efekty podjętych działań:
opracowanie i wdrożenie programu własnego dostosowanego do warunków szkoły i potrzeb uczniów;
podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez tworzenie dokumentów własnych.
§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Bardzo intensywnie pracowałam na rzecz promocji szkoły w środowisku lokalnym jako lider zespołu. Brałam udział w planowaniu, przygotowaniach oraz realizacji następujących przedsięwzięć promocyjnych:
lekcjach otwartych z przedmiotów zawodowych, proponowanych przez cały rok szkolny;
wyjazdach z ofertą promocyjną do uczniów gimnazjów;
wyjazdach na spotkania z rodzicami uczniów klas trzecich;
w Targach Edukacyjnych;
Drzwiach Otwartych na terenie szkoły;
Pikniku zawodów z turniejem piłki nożnej dla uczniów gimnazjów;
zadaniach wynikających z bieżących potrzeb.
Współtworzyłam materiały promocyjne, przygotowywałam i analizowałam ankiety przeprowadzane wśród uczniów klas pierwszych, analizowałam coroczny nabór do szkoły, redagowałam sprawozdania z prac zespołu oraz formułowałam wnioski do pracy w kolejnych latach.

Efekty podjętych działań:
- umacnianie dobrego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym;
- zapewnienie ciągłości pracy szkoły poprzez utrzymywanie naboru na stałym poziomie;
- współpraca z innymi podmiotami wspierającymi promowanie szkoły.

2. W okresie stażu pracowałam nad rozwijaniem zdolności i zainteresowań uczniów poprzez:
organizowanie kolejnych szkolnych edycji „Mam talent”;
udział w treningu prowadzonym przez Mistrzynię Świata w karate tradycyjnym Annę Lewandowską w Atlas Arenie.
Efekty podjętych działań:
- rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów;
- rozbudzanie zainteresowania uczniów innymi dyscyplinami sportu;
- aktywne spędzanie czasu wolnego;
- przybliżanie młodzieży sylwetek polskich sportowców.
3. Sprawowałam opiekę nad uczestnikami eliminacji Centralnych Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych w Olsztynie.

Efekty podjętych działań:
- zapewnienie opieki podczas ważnego ogólnopolskiego konkursu;
- prestiż i promocja szkoły poprzez udział w olimpiadzie przedmiotowej.

4. Co roku brałam udział w pracach komisji nadzorujących przebieg egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, jako przewodnicząca Zespołów Nadzorujących. Podczas egzaminów dbałam o to, by przebiegały one zgodnie z procedurami.

Efekty podjętych działań:
- przebieg egzaminów maturalnych i potwierdzających kwalifikacje zawodowe zgodnie z procedurami opisanymi przez CKE;

5. W celu zaktywizowania ruchowego, podniesienia sprawności i dobrego samopoczucia nauczycieli i innych pracowników szkoły prowadziłam dla nich zajęcia sportowe. Zajęcia odbywały się 1-2 razy w tygodniu w formie gier zespołowych, zajęć aerobiku, fitnessu, stretchingu.

Efekty podjętych działań:
- organizowanie zajęć prozdrowotnych;
- dbałość o własną sprawność i kondycję fizyczną;
- integracja grona nauczycielskiego;
- rozpowszechnianie kultury fizycznej.


§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich podejmowałam działania zmierzające do przygotowania studentów wyższych uczelni do pełnienia roli przyszłego nauczyciela w szkole ponadgimnazjalnej. W okresie stażu opiekowałam się jednym studentem Uniwersytetu Łódzkiego kierunek Wychowanie fizyczne i zdrowotne. W ten sposób nawiązałam współpracę z uczelnią wyższą w zakresie kształcenia metodycznego nauczycieli.

Efekty podjętych działań:
- dzielenie się swoją wiedzą;
- doskonalenie swojego warsztatu pracy;
- współpraca z uczelniami wyższymi w zakresie kształcenia metodycznego.

2. Wielokrotnie podejmowałam działania wychowawczo-resocjalizacyjne w stosunku do swoich wychowanków objętych nadzorem kuratora sądowego. W okresie stażu objętych nadzorem kuratora było 7 uczniów uczęszczających do klas nad którymi sprawowałam opiekę wychowawczą. W stosunku do nich wdrażałam działania naprawcze i w szczególny sposób analizowałam ich sytuację rodziną.

Efekty podjętych działań:
- rozwiązywanie problemów wychowawczych;
- poprawa bezpieczeństwa na terenie szkoły;
- monitorowanie postępów w nauce uczniów sprawiających trudności wychowawcze w celu zapobieżenia trudnościom w nauce;
- podniesienie jakości pracy szkoły i zakresu jej działań.

3. W okresie stażu uczestniczyłam w dożynkach Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi organizując stoisko dożynkowe we współpracy z Lokalną Grupą Działania Bud-uj Razem. Dożynki odbywały się na terenach zabytkowego Zamku w Pułtusku w dniach 11-13.10.2014 r. Nadrzędną myślą było opracowanie spójnego wizualnie projektu charakteryzującego region i specyfikę naszej szkoły. W uroczystościach dożynkowych w Pułtusku uczestniczyłam wspólnie z uczniami oraz dwoma przedstawicielami LGD „Bud-uj Razem”. Zbudowaliśmy stoisko, eksponujące najciekawsze projekty naszych uczniów Architektury Krajobrazu w aranżacji leśno-kwiatowej z wiejskim stołem obficie zaopatrzonym w produkty regionalne. Zbudowaliśmy wieniec dożynkowy z logo szkoły oraz chleb wiejski z logo PROW.
Efekty podjętych działań:
- współpraca z innymi instytucjami w celu integracji regionalnej;
- promocja szkoły w regionie i wśród innych szkół rolniczych;
- ścisła współpraca z organem prowadzącym szkołę.
4. Uczestniczyłam w akcjach charytatywnych we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem poprzez udział w sportowej części Wampiriady. Co roku - jesienią uczestniczyłam w przygotowaniach imprezy, której głównym celem jest propagowanie honorowego krwiodawstwa wśród młodzieży. Jest to akcja oddawania krwi połączona z zabawą i sportem. Przygotowałam grupę „sportową” oraz grupę projektującą logo „Wampiriady”,w formie graficznej, transparenty oraz hasła promujące szkołę. Nakłaniam honorowych dawców spośród uczniów do kibicowania naszej drużynie i oddawania krwi w trakcie Wampiriady.

Efekty podjętych działań:
- popularyzacja ważnych akcji humanitarnych;
- przekazywanie ważnych treści wychowawczych;
- współpraca z PCK, Starostwem Powiatowym w Pabianicach;
- popularyzacja honorowego krwiodawstwa.

5. W okresie stażu systematycznie współpracowałam z MDK Pabianice na rzecz podnoszenia sprawności fizycznej i świadomości sportowej moich uczniów. Wraz z uczniami pomagałam w przygotowywaniu konkretnych zawodów sportowych, obsłudze technicznej oraz sędziowskiej. Uczniowie brali udział w zmaganiach sportowych:
indywidualnych biegach przełajowych;
sztafetowych biegach przełajowych;
pływaniu;
koszykówce dziewcząt i chłopców;
piłce siatkowej dziewcząt i chłopców;
piłce ręcznej dziewcząt i chłopców;
piłce nożnej dziewcząt i chłopców;
lekkoatletycznej lidze szkolnej dziewcząt i chłopców.

Efekty podjętych działań:
- współpraca z MDK Pabianice na rzecz podniesienia sprawności fizycznej młodzieży;
- promocja szkoły poprzez sport;
- możliwość rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów;
- wypełnianie czasu wolnego poprzez aktywizację młodzieży.

6. Promowałam zachowania prozdrowotne wśród młodzieży szkolnej poprzez:
współpracę z lekarzem dentystą – diagnostyczne badania stomatologiczne;
współpracę z Centrum dietetycznym „Naturhouse” w Pabianicach – Prelekcja „Uwaga Nadwaga”;
współpracę z Centrum Odżywiania i Odchudzania „Dietosfera” w Łodzi – analiza składu ciała.
Efekty podjętych działań:
- przekazywanie treści prozdrowotnych;
- poszerzanie zakresu wychowania fizycznego o działania na rzecz ochrony zdrowia;
- realizowanie podstawowych założeń Szkolnego Programu Profilaktyki.


§ 8 ust. 2 pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

1. Osiągnięcia uczniów nad którymi sprawowałam opiekę podczas zawodów sportowych:
II miejsce - Mistrzostwa Powiatu w sztafetowych biegach przełajowych /wrzesień 2013 r.
Finał wojewódzki w biegach przełajowych w Uniejowie /październik 2014 r. - Joanna Sadowska
IV miejsce - Mistrzostwa Powiatu w koszykówce dziewcząt /marzec 2014 r.
II miejsce - Mistrzostwa Powiatu w lekkiej atletyce/2014 r. - sztafeta dziewcząt 4x100 metrów
III miejsce - Mistrzostwa Powiatu w lekkiej atletyce/2014 r. - sztafeta chłopców 4x100 metrów
II miejsce - Mistrzostwa Powiatu w lekkiej atletyce/2014 r. - pchnięcie kulą 4 kg. - Katarzyna Nowaczyk
I miejsce - Mistrzostwa Powiatu w lekkiej atletyce /2014 r.- bieg na 100 metrów – Mariusz Pisera
I miejsce - Mistrzostwa Powiatu w indywidualnych biegach przełajowych /wrzesień 2015 Joaana Sadowska
IV miejsce - Mistrzostwa Powiatu w indywidualnych biegach przełajowych/ wrzesień 2015 r. -Paulina Szczepańska
Finał Wojewódzki w biegach przełajowych w Uniejowie /październik 2015 r.- Joanna Sadowska, Paulina Szczepańska;
XI miejsce – Mistrzostwa Województwa Łódzkiego w biegach przełajowych/ 2015 r.- Joanna Sadowska.
III miejsce - Mistrzostwa Powiatu w sztafetowych biegach przełajowych/wrzesień 2015 r.
I miejsce - X Jubileuszowy Bieg Olimpijczyków /kwiecień 2015 r. Łódź - Joanna Sadowska, Sylwia Basior;
II miejsce – Mistrzostwa Powiatu w tenisie stołowym dziewcząt – listopad 2016 r. - Roksana Mirzoyan, Katarzyna Krysztofiak.

Efekty podjętych działań:
- rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów;
- osiąganie sukcesów w sportowej rywalizacji szkół ponadgimnazjalnych;
- promocja szkoły poprzez sukcesy sportowe.

2. Podejmowane działania na rzecz szkoły i uczniów oraz ich sukcesy, a także promocja szkoły w środowisku lokalnym na przestrzeni lat zostały docenione m.in. nagrodami Dyrektora szkoły. W okresie stażu Otrzymałam:
Nagrodę Dyrektora Szkoły - 15 grudnia 2014 r.
Nagrodę Dyrektora - Dodatek motywacyjny - 23 grudnia 2014 r.
Nagrodę Dyrektora - Dodatek motywacyjny - 01 grudnia 2015 r.
Nagrodę Dyrektora - Dodatek motywacyjny - 15 grudnia 2015 r.
Nagrodę Dyrektora Szkoły - 25 października 2016 r.
Co roku otrzymuję Podziękowanie od Dyrekcji Centrum Profilaktyczno - Wychowawczego „ Centrum” w Łodzi za pomoc w organizacji integracyjnego turnieju piłkarskiego.

Efekty podjętych działań:
- otrzymane nagrody stanowią źródło satysfakcji i wewnętrznej motywacji do dalszych działań.





§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. W okresie stażu podejmowałam szereg działań rozpoznając, analizując i rozwiązując problemy wychowawcze moich uczniów. Szczegółowo opisałam i przeanalizowałam dwa charakterystyczne dla mojej placówki problemy, z którymi spotykam się najczęściej w swojej pracy zawodowej:
niechęć do aktywnego udziału w lekcjach wychowania fizycznego na tle braku akceptacji w gronie rówieśników klasowych;
praca z uczniem wagarującym.

Efekty podjętych działań:
- rozpoznawanie, analizowanie i rozwiązywanie istniejących wśród uczniów problemów wychowawczych;
- pomoc w ukończeniu szkoły tym, którzy często wątpią i rezygnują z kontynuowania nauki ze względu na pojawiające się problemy.
- objęcie opieką psychologiczno-pedagogiczną uczniów trudnych.

Podsumowanie.
Przedstawione sprawozdanie obejmuje niespełna trzyletni okres z mojej prawie trzydziestoletniej pracy zawodowej. W latach poprzedzających staż równie sumienie i z zaangażowaniem starałam się wypełniać powierzone mi obowiązki nauczyciela wychowania fizycznego oraz wychowawcy klasy, a także te, wynikające z potrzeb szkoły. Pomimo tak wielu lat w zawodzie ciągle uczę się czegoś nowego, wdrażam ciekawsze moim zdaniem metody i pomysły, które umożliwiają angażowanie uczniów w proces dydaktyczno-wychowawczy. Dokonując analizy mojej pracy w okresie stażu mogę stwierdzić, że zadania wynikające z planu rozwoju zawodowego zostały przeze mnie zrealizowane. Myślę, że udało mi się owocnie przepracować ten czas i mam nadzieję, że moje działania w celu podniesienia jakości pracy własnej, jak i szkoły przyniosły i nadal przynosić będą pożądane efekty. Zakończenie stażu wcale nie oznacza końca moich starań. Wiele z nich zamierzam kontynuować w latach następnych. W przyszłości nadal podnosić będę swoje kwalifikacje zawodowe i korzystać z różnych form doskonalenia zawodowego tak, aby udoskonalić swój warsztat pracy. Praca w szkole niesie ze sobą nowe wyzwania i konieczność ciągłych zmian. Zbliżająca się reforma szkolnictwa spowoduje konieczność przystosowania się do zmian po to, by realizować zadania szkoły w świetle nowych przepisów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.