Katalog

Agnieszka Majewska, 2017-06-13
Warszawa

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Boże Narodzenie już blisko" - poznajemy bożonarodzeniowe zwyczaje

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat kompleksowy: Boże Narodzenie już blisko
Temat: Świąteczne zwyczaje

Cele:
• ćwiczenia słownikowe,
• utrwalanie kierunków
• ćwiczenia oddechowe
• doskonalenie małej motoryki
• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania
• doskonalenie czytania techniką ślizgania
• uwrażliwianie na polskie tradycje bożonarodzeniowe
Pomoce: karton, marker, różne zabawki i przedmioty z sali, choinka, małe bombki styropianowe, obrazki z symbolami bożonarodzeniowymi, podpisy do obrazków, szablon choinki, ozdobne koraliki, cekiny, sznureczki, klej, kredki, flamastry

Przebieg zajęć:
1. „Z czym kojarzą się święta” – ćwiczenia słownikowe, burza mózgów.
Dzieci z pomocą nauczyciela tworzą mapę myśli, zapisujemy wszystkie pomysły. Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy.
2. „Świąteczne porządki” – zabawa ogólnorozwojowa, utrwalanie kierunków.
Nauczyciel gromadzi na dywanie różne zabawki i przedmioty z sali. Jedno z dzieci wybiera jakiś przedmiot, a pozostałe dzieci naprowadzają je na właściwe miejsce, gdzie go odłożyć. Używają sformułowań typu: dwa kroki w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, nad pod, obok, za.
3. „Ubieramy choinkę” – ćwiczenia oddechowe, doskonalenie małej motoryki.
Dzieci przed ubraniem choinki dmuchają na małe bombki ze styropianu – mocno, lekko, z boku. Zwrócenie uwagi na prawidłowy tor oddechu – wdech nosem, wydech ustami.
4. „Świąteczne symbole” – doskonalenie czytania techniką ślizgania.
Na dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające symbole bożonarodzeniowe oraz podpisy do nich. Wybrane dzieci losują wyraz, czytają go i przyporządkowują do odpowiedniego obrazka.
5. „Ekspedient” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność dodawania i odejmowania.
Grupę dzielimy na dwa zespoły – dzieci z jednej grupy są klientami, a pozostałe ekspedientami. Dzieci – klienci wybierają się na zakupy, płacą fasolkami. Ekspedienci przygotowują swój towar, oznaczają ceny za konkretne przedmioty. Dzieci chcąc kupić kilka rzeczy sumują wydatki, a sprzedawcy liczą ile zarobili.
6. „Choineczka” – praca plastyczna wieloetapowa.
Dzieci wycinają choinkę z szablonu, ozdabiają ją wg własnego pomysłu.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.