Katalog Agnieszka Majewska, 2017-06-13 Warszawa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Boże Narodzenie już blisko" - poznajemy bożonarodzeniowe zwyczajeSCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat kompleksowy: Boże Narodzenie już blisko Temat: Świąteczne zwyczaje Cele: • ćwiczenia słownikowe, • utrwalanie kierunków • ćwiczenia oddechowe • doskonalenie małej motoryki • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania • doskonalenie czytania techniką ślizgania • uwrażliwianie na polskie tradycje bożonarodzeniowe Pomoce: karton, marker, różne zabawki i przedmioty z sali, choinka, małe bombki styropianowe, obrazki z symbolami bożonarodzeniowymi, podpisy do obrazków, szablon choinki, ozdobne koraliki, cekiny, sznureczki, klej, kredki, flamastry Przebieg zajęć: 1. „Z czym kojarzą się święta” – ćwiczenia słownikowe, burza mózgów. Dzieci z pomocą nauczyciela tworzą mapę myśli, zapisujemy wszystkie pomysły. Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy. 2. „Świąteczne porządki” – zabawa ogólnorozwojowa, utrwalanie kierunków. Nauczyciel gromadzi na dywanie różne zabawki i przedmioty z sali. Jedno z dzieci wybiera jakiś przedmiot, a pozostałe dzieci naprowadzają je na właściwe miejsce, gdzie go odłożyć. Używają sformułowań typu: dwa kroki w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, nad pod, obok, za. 3. „Ubieramy choinkę” – ćwiczenia oddechowe, doskonalenie małej motoryki. Dzieci przed ubraniem choinki dmuchają na małe bombki ze styropianu – mocno, lekko, z boku. Zwrócenie uwagi na prawidłowy tor oddechu – wdech nosem, wydech ustami. 4. „Świąteczne symbole” – doskonalenie czytania techniką ślizgania. Na dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające symbole bożonarodzeniowe oraz podpisy do nich. Wybrane dzieci losują wyraz, czytają go i przyporządkowują do odpowiedniego obrazka. 5. „Ekspedient” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność dodawania i odejmowania. Grupę dzielimy na dwa zespoły – dzieci z jednej grupy są klientami, a pozostałe ekspedientami. Dzieci – klienci wybierają się na zakupy, płacą fasolkami. Ekspedienci przygotowują swój towar, oznaczają ceny za konkretne przedmioty. Dzieci chcąc kupić kilka rzeczy sumują wydatki, a sprzedawcy liczą ile zarobili. 6. „Choineczka” – praca plastyczna wieloetapowa. Dzieci wycinają choinkę z szablonu, ozdabiają ją wg własnego pomysłu. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |