Katalog Sylwia Dreja-Mróz, 2017-06-13 Będzin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego Sylwia Dreja-Mróz nauczyciel języka angielskiego i chemii Czas rozpoczęcia stażu 1 września 2014 Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 8 grudnia 2004) 8, ust.2, pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania: 1. Podnoszenie jakości nauczania poprzez doskonalenie własnego warsztatu pracy 2. Poszerzanie i doskonalenie wiedzy z zakresu języka angielskiego i chemii 3. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, zespołach Przedmiotowych 4. Podejmowanie działań mających na celu indywidualizację procesu nauczania Formy realizacji: 1. Opracowanie i gromadzenie nowych pomocy dydaktycznych 2. Poszerzanie wiedzy na temat aktywizujących metod nauczania i ich praktyczne wykorzystanie 3. Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych i chemii w celu wzbogacenia warsztatu pracy 4. Lektura czasopism anglojęzycznych i chemicznych 5. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez różne ośrodki kształcenia nauczycieli oraz wydawnictwa działające na rynku 6. Uczestnictwo w zespołach zadaniowych powoływanych do opracowania różnych dokumentów szkolnych 7. Uczestnictwo w Zespole ds. Projektów 8. Opracowanie narzędzi diagnostycznych 9. Diagnozowanie osiągnięć uczniów 10. Praca z uczniem mającym problemy w nauce, o specjalnych wymaganiach oraz uczniem zdolnym Terminy: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Zestawy ćwiczeń i testów 2. Scenariusze zajęć 3. Skatalogowana baza literatury, czasopism i stron internetowych 4. Certyfikaty, notatki, zaświadczenia 5. Potwierdzenia dyrektora szkoły 6. Dokumentacja szkolna 7. Testy kompetencji, ankiety 8, ust.2, pkt 2 Zadania: 1. Wykorzystanie w pracy internetu 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy dydaktycznej Formy realizacji: 1. Pozyskiwanie z internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego 2. Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami 3. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego i chemii 4. Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej 5. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników 6. Prowadzenie dziennika elektronicznego Librus 7. Wykorzystanie sprzętu komputerowego do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów 8. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych Terminy: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Notatki, zgromadzone pomoce dydaktyczne 2. Zgromadzone materiały (prezentacje multimedialne, zestawy ćwiczeń, testy), wpisy w dzienniku, scenariusze lekcji 8, ust.2, pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania: 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń metod i form pracy Formy realizacji: 1. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych 2. Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli 3. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, uroczystości szkolnych 4. Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół 5. Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych 6. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego Termin: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Konspekty, potwierdzenia dyrektora szkoły, poświadczenia konkretnych osób 2. Scenariusze, karty pracy 3. Protokoły z posiedzeń 4. Potwierdzenie publikacji 8, ust.2, pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania: 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych Formy realizacji: 1. Opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego Termin: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 8, ust.2, pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych Zadania: 1. Uzyskanie tytułu egzaminatora maturalnego z języka angielskiego Formy realizacji: 1. Uczestniczenie w szkoleniach w OKE w Jaworznie Terminy: 1. Wg harmonogramu OKE Dokumentacja: 1. Zaświadczenie 8, ust.2, pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania: 1. Uczestnictwo w organizacji konkursów wewnątrzszkolnych 2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły 3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Formy realizacji: 1. Organizowanie konkursów szkolnych z języka angielskiego i chemii 2. Organizacja Dnia Języków Obcych 3. Pomoc w organizowaniu Powiatowego Konkursu Poezji i Prozy Obcojęzycznej 4. Współorganizowanie uroczystości i akademii szkolnych 5. Prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego Terminy: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Dokumentacja szkolna 2. Potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Publikacje na stronie internetowej szkoły 4. Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 8, ust.2, pkt 4c Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania: 1. Udział w akcjach charytatywnych 2. Współpraca z rodzicami uczniów 3. Współpraca z wydawnictwami 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym Formy realizacji: 1. Organizacja charytatywnych akcji szkolnych 2. Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie zachowania i postępów w nauce 3. Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprze pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych i chemii 4. Rozmowy z pedagogiem szkolnym w sprawach wychowawczych Terminy: 1. Okres stażu Dokumentacja: 1. Zaświadczenia 2. Sprawozdania na stronie internetowej szkoły 3. Potwierdzenia dyrektora szkoły 4. Dokumentacja szkolna 8, ust.2, pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania: 1. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych Formy realizacji: 1. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych 2. Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków 3. Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go Termin: 1. Okres stażu Dokumentacja 1. Analiza przypadków Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |