Katalog Magdalena Witczak, 2017-06-13 Koźmin Wlkp Matematyka, Konspekty konspekt lekcji z matematykiKONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI KL. Vc Prowadząca: Magdalena Witczak 1) Temat lekcji: Rozpoznajemy i nazywamy figury przestrzenne 2) Podstawa programowa: TREŚCI NAUCZANIA - WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE: 10. Bryły. Uczeń: 1) Rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule w sytuacjach praktycznych i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył; 2) Wskazuje wśród graniastosłupów prostopadłościany i sześciany i uzasadnia swój wybór. 3) Cele ogólne: • Przypomnienie i uporządkowanie wiadomości ogólnych o figurach przestrzennych, ich rodzajach, cechach, elementach, klasyfikacji. 4) Cele szczegółowe: Uczeń: • wskazuje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule wśród modeli brył • nazywa graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule • wskazuje wierzchołki, krawędzie i ściany brył • podaje liczbę wierzchołków, krawędzi i ścian graniastosłupów oraz ostrosłupów • rozpoznaje w otoczeniu przedmioty w kształcie graniastosłupów prostych, ostrosłupów, walców, stożków, kul 5) Cele wychowawcze: • rozwijanie aktywnej postawy ucznia • pobudzanie wyobraźni i spostrzegawczości 6) Metody: • pogadanka • praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń • ćwiczenia praktyczne 7) Formy pracy: • praca zbiorowa • praca w grupach • praca indywidualna 8) Środki dydaktyczne: • podręcznik, zeszyt ćwiczeń: „Matematyka z kluczem 5”; • modele brył • okulary 3D i anaglify brył • kartoniki z wyciętymi bryłami z wkładki w zeszycie ćwiczeń 9) Przebieg lekcji: I. Faza wprowadzająca: • Sprawy organizacyjne, sprawdzenie zadania domowego • Podanie tematu lekcji • Powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji: Podział klasy na trzy grupy. Każda grupa dostaje modele różnych brył (I - graniastosłupy, II - ostrosłupy, III - bryły obrotowe). Zadaniem grupy jest podać: kształt ścian, ilość podstaw, gdzie w otoczeniu możemy takie bryły spotkać. • Omówienie jak tworzymy nazwy graniastosłupów i ostrosłupów. II. Faza realizacyjna: • Ćwiczenie 1. Nauczyciel rozdaje uczniom okulary 3D oraz karty z anaglifami brył. Uczniowie oglądają bryły i nazywają je • Ćwiczenie 2. Posługując się modelami i bryłami narysowanymi w anaglifach wykonanie ćw. 5/82 • Ćwiczenie 3. zad. 1/161 zapisanie w zeszycie nazw brył, które widzą w przedmiotach spotykanych w otoczeniu - w razie trudności pokazanie podobnych modeli lub przedmiotów III. Faza podsumowująca • uporządkowanie informacji o figurach przestrzennych Uczniowie rozkładają przed sobą wycięte kartoniki z bryłami. Nauczyciel prosi o wskazanie wymienionej przez siebie bryły • ocena pracy uczniów na lekcji • zadanie pracy domowej: ćw. 3,4 str. 81 wklejenie i podpisanie w zeszycie wyciętych kartoników z bryłami * ćw. 6,7 str. 81-82 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |