Katalog

Wioletta Zięba, 2017-06-13
Lipsko

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO






mgr Wioletta Zięba

nauczyciel języka angielskiego

w Publicznej Szkole Podstawowej

im. Kornela Makuszyńskiego

w Długowoli





DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2014
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2017


Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu.


ZADANIA ORGANIZACYJNE

Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego.

Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.
- wrzesień 2014 r.,
- cały okres stażu (na bieżąco),
- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu,
- opracowanie i przedłożenie dyrekcji planu rozwoju zawodowego,
- znajomość procedury awansu zawodowego,

Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: statutu, planu rozwoju szkoły, planu wychowawczego, wewnątrz szkolnego systemu oceniania, szkolnego zestawu programów, programu profilaktycznego, regulaminy rady pedagogicznej.
Kontynuacja aktywnego uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty.
Prowadzenie dokumentacji wynikające z obowiązków nauczyciela (wychowawcy klasy i przedmiotu).
-cały okres stażu,
- plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły,

Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju.Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny pracy.Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu.
-cały okres stażu,
-cały okres stażu,
-zaświadczenia,
-dokumenty,
- scenariusze,
- zgromadzone materiały,


ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MENiS
§ 8. ust. 1. pkt 1.
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie
metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Bieżąca analiza dokumentów obowiązujących w szkole. Analiza.
- cały okres stażu,
- potwierdzenie dyrektora szkoły,
Podnoszenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w:
- szkoleniowych Radach Pedagogicznych,
- szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli,
- warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa.
- cały okres stażu,
- zaświadczenia uczestnictwa,
- świadectwa ukończenia,
- materiały szkoleniowe,

Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego.
- cały okres stażu,
- przykłady opracowanych materiałów m.in. plan rozwoju zawodowego,
Doskonalenie umiejętności wychowawczych. Objęcie wychowawstwa w klasie IV.
Udział w wybranych szkoleniach.
Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami.
- cały okres stażu,
- zaświadczenia,


§ 8. ust. 1. pkt 2.
Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.

Przygotowanie uczniów do konkursów.
Praca indywidualna z uczniem zdolnym.
Prowadzenie zajęć kółka z języka angielskiego dla uczniów zdolnych.
- cały okres stażu,
- notatki, zaświadczenia,
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami.
Opracowanie i udostępnianie materiałów dydaktycznych.
Prowadzenie lekcji otwartych.
Prowadzenie szkoleń Rady Pedagogicznej.
Opracowanie kryteriów wymagań na poszczególne oceny z języka angielskiego w klasach IV-VI zgodnych z nową podstawą programową.
- cały okres stażu,
- potwierdzenia, scenariusze lekcji,


§ 8. ust.1. pkt 3.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
-cały okres stażu,
- zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego,

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności.
Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów.
Współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw Nowa Era i Pearson Longman.
-cały okres stażu,
- spis literatury, notatki,
Nabywanie nowych umiejętności i kompetencji. Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych.
-cały okres stażu,
- zaświadczenia,
- dokumentacja z posiedzeń RP,
Udział w pracach komisji egzaminacyjnej. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej.
-cały okres stażu,
- informacje o powołaniu do pracy w komisji,
Dodatkowe funkcje sprawowane w szkole. Praca w różnego rodzaju zespołach powołanych w szkole. -cały okres stażu,
-poświadczenia dyrektora,


WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO:

§ 8 .ust.2. pkt 1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne.
-cały okres stażu,
-potwierdzenie dyrektora, materiały, notatki ze szkoleń, zaświadczenia, certyfikaty,
Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego.
Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów. Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania.
Zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi.
Przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników.
-cały okres stażu,
-notatki,
-wyniki testów,
-analiza,
Obserwacje zaplanowanych lekcji w ramach nauczanego przedmiotu. Prowadzenie zajęć otwartych.
-cały okres stażu,
-scenariusze zajęć,
-arkusze hospitacyjne,
Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów.
Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz rodzicami.
Prowadzenie zajęć kółka języka angielskiego.
-cały okres stażu,
-notatki,
-dziennik spotkań,
-zaświadczenia,


§ 8.ust.2.pkt 2.
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Przygotowanie materiałów dydaktycznych. Przygotowanie sprawdzianów, testów, ankiet, rozkładów materiałów, planów wynikowych, scenariuszy, wymagań edukacyjnych, dyplomów, materiałów do gazetek tematycznych, itp.
-cały okres stażu,
- dokumentacja,
- przykładowe sprawdziany, testy, rozkłady,
Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera w kl. I – VI (np. multibooka). Przeprowadzenie lekcji.
-cały okres stażu,-wpisy w dziennikach lekcyjnych,
Korzystanie z różnych stron internetowych, platform wydawnictw Macmillan i Nowa Era, encyklopedii multimedialnych oraz Multimedialnej Teczki Anglisty w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji. Korzystanie z różnorodnych stron internetowych, takich jak:
-www.macmillan.pl
-www.world-of-ngl.nowaera.pl
-www.england.pl
-www.men.gov.pl
-www.profesor.pl
-cały okres stażu,
- przykłady opracowanych materiałów,
Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Wykonanie prezentacji multimedialnej na zajęciach
-cały okres stażu,
-płyta CD z prezentacją,


§ 8.ust.2.pkt 3.
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrz szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień doskonalenia zawodowego. Prowadzenie zajęć otwartych.
-cały okres stażu,
-scenariusze lekcji,
-notatki,
-arkusze hospitacyjne,
Własna publikacja w Internecie. Znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim m.in. planu rozwoju zawodowego.
-2017r.
-wydruk publikacji ze strony internetowej,
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli.
Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.
-cały okres stażu,
-notatki,
Opracowanie planów nauczania oraz planu wychowawczego klasy zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Przygotowanie planów nauczania.
Przygotowanie planu wychowawczego.
-cały okres stażu,
-przykładowe kserokopie,
Dokonywanie analizy wyników sprawdzianu szóstoklasisty zarówno próbnych jak i końcowych. Analiza sprawdzianów próbnych i końcowych klasy VI.
-cały okres stażu,
-sprawozdania,


§ 8.ust.2.pkt 4a.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem sprawach nieletnich.

Opracowanie i realizacja programów i innych przedsięwzięć edukacyjnych. Opracowanie:

-planu wychowawczego klasy,
-wymagań edukacyjnych.
-cały okres stażu,
-notatki,
-dokumentacja,
Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych. Przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych.
-cały okres stażu,
-sprawozdania,

Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych kółka języka angielskiego.
Przeprowadzanie cyklicznych zajęć.
-cały okres stażu,
-opracowany i zatwierdzony program,


§ 8.ust.2.pkt 4c.
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych. Organizowanie wycieczek do kina, na przedstawienia itp.
-cały okres stażu,
-dokumentacja wycieczek,
-wpisy w dziennikach,
Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych wykorzystywanych na lekcjach języka angielskiego. Pozyskiwanie pomocy we wszelki możliwy sposób.
-cały okres stażu,
-spis pomocy,
Współorganizowanie uroczystości szkolnych i akademii. Wyszukiwanie scenariuszy, przygotowanie uczniów do udziału w akademiach.
-cały okres stażu,
-scenariusze imprez,


§ 8.ust.2.pkt 4e.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Współpraca z pedagogiem szkolnym. Zorganizowanie spotkania integracyjnego, konsultacje, wspólne poszukiwanie alternatyw dla danego problemy.
-cały okres stażu,
-zaświadczenie pedagoga
Współpraca z PPP w Lipsku. Kierowanie wymagających tego uczniów na badania, stosowanie się do zaleceń poradni, wypełnianie dokumentacji.
-cały okres stażu,
-notatki


§ 8.ust.2.pkt 4f.
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

Opracowanie publikacji. Opracowanie i publikowanie materiałów związanych z wykonywaną pracą:
-scenariuszy lekcji,
-sprawdzianów itp.
Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego.
-cały okres stażu,
-potwierdzenie publikacji,
-opracowane materiały,


§ 8.ust.2.pkt 5.
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Rozpoznanie, opis i analiza przypadku edukacyjnego lub wychowawczego.
Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go.
-cały okres stażu,
-opis i analiza dwóch przypadków,
Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży. Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki.
-cały okres stażu.
-zaświadczenie.

miejscowość i data ........................ podpis i pieczęć dyrektora ................
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.