Katalog Wioletta Zięba, 2017-06-13 Lipsko Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Wioletta Zięba nauczyciel języka angielskiego w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Długowoli DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2014 DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2017 Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu. ZADANIA ORGANIZACYJNE Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego. - wrzesień 2014 r., - cały okres stażu (na bieżąco), - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, - opracowanie i przedłożenie dyrekcji planu rozwoju zawodowego, - znajomość procedury awansu zawodowego, Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: statutu, planu rozwoju szkoły, planu wychowawczego, wewnątrz szkolnego systemu oceniania, szkolnego zestawu programów, programu profilaktycznego, regulaminy rady pedagogicznej. Kontynuacja aktywnego uczestnictwa w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty. Prowadzenie dokumentacji wynikające z obowiązków nauczyciela (wychowawcy klasy i przedmiotu). -cały okres stażu, - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją szkoły, Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju.Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny pracy.Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu. -cały okres stażu, -cały okres stażu, -zaświadczenia, -dokumenty, - scenariusze, - zgromadzone materiały, ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MENiS § 8. ust. 1. pkt 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Bieżąca analiza dokumentów obowiązujących w szkole. Analiza. - cały okres stażu, - potwierdzenie dyrektora szkoły, Podnoszenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w: - szkoleniowych Radach Pedagogicznych, - szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, - warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa. - cały okres stażu, - zaświadczenia uczestnictwa, - świadectwa ukończenia, - materiały szkoleniowe, Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego. - cały okres stażu, - przykłady opracowanych materiałów m.in. plan rozwoju zawodowego, Doskonalenie umiejętności wychowawczych. Objęcie wychowawstwa w klasie IV. Udział w wybranych szkoleniach. Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami. - cały okres stażu, - zaświadczenia, § 8. ust. 1. pkt 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. Przygotowanie uczniów do konkursów. Praca indywidualna z uczniem zdolnym. Prowadzenie zajęć kółka z języka angielskiego dla uczniów zdolnych. - cały okres stażu, - notatki, zaświadczenia, Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami. Opracowanie i udostępnianie materiałów dydaktycznych. Prowadzenie lekcji otwartych. Prowadzenie szkoleń Rady Pedagogicznej. Opracowanie kryteriów wymagań na poszczególne oceny z języka angielskiego w klasach IV-VI zgodnych z nową podstawą programową. - cały okres stażu, - potwierdzenia, scenariusze lekcji, § 8. ust.1. pkt 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli. Wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. -cały okres stażu, - zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego, Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów. Współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw Nowa Era i Pearson Longman. -cały okres stażu, - spis literatury, notatki, Nabywanie nowych umiejętności i kompetencji. Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. -cały okres stażu, - zaświadczenia, - dokumentacja z posiedzeń RP, Udział w pracach komisji egzaminacyjnej. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej. -cały okres stażu, - informacje o powołaniu do pracy w komisji, Dodatkowe funkcje sprawowane w szkole. Praca w różnego rodzaju zespołach powołanych w szkole. -cały okres stażu, -poświadczenia dyrektora, WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO: § 8 .ust.2. pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne. -cały okres stażu, -potwierdzenie dyrektora, materiały, notatki ze szkoleń, zaświadczenia, certyfikaty, Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego. Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów. Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania. Zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi. Przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników. -cały okres stażu, -notatki, -wyniki testów, -analiza, Obserwacje zaplanowanych lekcji w ramach nauczanego przedmiotu. Prowadzenie zajęć otwartych. -cały okres stażu, -scenariusze zajęć, -arkusze hospitacyjne, Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz rodzicami. Prowadzenie zajęć kółka języka angielskiego. -cały okres stażu, -notatki, -dziennik spotkań, -zaświadczenia, § 8.ust.2.pkt 2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Przygotowanie materiałów dydaktycznych. Przygotowanie sprawdzianów, testów, ankiet, rozkładów materiałów, planów wynikowych, scenariuszy, wymagań edukacyjnych, dyplomów, materiałów do gazetek tematycznych, itp. -cały okres stażu, - dokumentacja, - przykładowe sprawdziany, testy, rozkłady, Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera w kl. I – VI (np. multibooka). Przeprowadzenie lekcji. -cały okres stażu,-wpisy w dziennikach lekcyjnych, Korzystanie z różnych stron internetowych, platform wydawnictw Macmillan i Nowa Era, encyklopedii multimedialnych oraz Multimedialnej Teczki Anglisty w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji. Korzystanie z różnorodnych stron internetowych, takich jak: -www.macmillan.pl -www.world-of-ngl.nowaera.pl -www.england.pl -www.men.gov.pl -www.profesor.pl -cały okres stażu, - przykłady opracowanych materiałów, Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Wykonanie prezentacji multimedialnej na zajęciach -cały okres stażu, -płyta CD z prezentacją, § 8.ust.2.pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrz szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień doskonalenia zawodowego. Prowadzenie zajęć otwartych. -cały okres stażu, -scenariusze lekcji, -notatki, -arkusze hospitacyjne, Własna publikacja w Internecie. Znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim m.in. planu rozwoju zawodowego. -2017r. -wydruk publikacji ze strony internetowej, Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli. Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. -cały okres stażu, -notatki, Opracowanie planów nauczania oraz planu wychowawczego klasy zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. Przygotowanie planów nauczania. Przygotowanie planu wychowawczego. -cały okres stażu, -przykładowe kserokopie, Dokonywanie analizy wyników sprawdzianu szóstoklasisty zarówno próbnych jak i końcowych. Analiza sprawdzianów próbnych i końcowych klasy VI. -cały okres stażu, -sprawozdania, § 8.ust.2.pkt 4a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem sprawach nieletnich. Opracowanie i realizacja programów i innych przedsięwzięć edukacyjnych. Opracowanie: -planu wychowawczego klasy, -wymagań edukacyjnych. -cały okres stażu, -notatki, -dokumentacja, Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych. Przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych. -cały okres stażu, -sprawozdania, Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych kółka języka angielskiego. Przeprowadzanie cyklicznych zajęć. -cały okres stażu, -opracowany i zatwierdzony program, § 8.ust.2.pkt 4c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych. Organizowanie wycieczek do kina, na przedstawienia itp. -cały okres stażu, -dokumentacja wycieczek, -wpisy w dziennikach, Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych wykorzystywanych na lekcjach języka angielskiego. Pozyskiwanie pomocy we wszelki możliwy sposób. -cały okres stażu, -spis pomocy, Współorganizowanie uroczystości szkolnych i akademii. Wyszukiwanie scenariuszy, przygotowanie uczniów do udziału w akademiach. -cały okres stażu, -scenariusze imprez, § 8.ust.2.pkt 4e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Zorganizowanie spotkania integracyjnego, konsultacje, wspólne poszukiwanie alternatyw dla danego problemy. -cały okres stażu, -zaświadczenie pedagoga Współpraca z PPP w Lipsku. Kierowanie wymagających tego uczniów na badania, stosowanie się do zaleceń poradni, wypełnianie dokumentacji. -cały okres stażu, -notatki § 8.ust.2.pkt 4f. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Opracowanie publikacji. Opracowanie i publikowanie materiałów związanych z wykonywaną pracą: -scenariuszy lekcji, -sprawdzianów itp. Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego. -cały okres stażu, -potwierdzenie publikacji, -opracowane materiały, § 8.ust.2.pkt 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Rozpoznanie, opis i analiza przypadku edukacyjnego lub wychowawczego. Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go. -cały okres stażu, -opis i analiza dwóch przypadków, Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży. Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki. -cały okres stażu. -zaświadczenie. miejscowość i data ........................ podpis i pieczęć dyrektora ................ Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |