AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Łucja Wieczorek, 2017-06-13
Sobków

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt lekcji w-f

- n +

KONSPEKT LEKCJI W-F KL IV

Temat lekcji: Współzawodnictwo podczas zabaw bieżnych.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Zadania szczegółowe lekcji: :
1. Ćwiczenia motoryczności
Uczeń:
- rozwinie koordynację ruchową
- wzmocni mięśnie nóg i rąk
- rozwinie orientacje przestrzenną
2. Opanowanie umiejętności
Uczeń potrafi:
- wykonać ćwiczenie poprawnie w odpowiednim tempie
- wykonywać nowe ćwiczenia i zadania pod presją czasu
- dostosować i skoordynować ruchy w czasie.
3. Przyswojone wiadomości
Uczeń wie:
- jak przygotować organizm do wysiłku
- dlaczego potrzebne są zasady i konkretna punktacja
- zna zasady kulturalnego uczestnictwa w grach i zabawach
4. Zadania wychowawcze lekcji:
- kształtowanie więzi grupowej,
- integracja w zespole pomiędzy ćwiczącymi,
- stosowanie zasady „fairplay” podczas zabaw,
- przedkładanie radości z rywalizacji nad jej rezultatem
Przybory: plastikowe butelki, gazety, kocyki, ławeczki gimnastyczne
Metody: obserwacja, instrukcja, pokaz
Formy: frontalne i współzawodnictwo drużynowe
Czas trwania lekcji: 45 min
Ilość ćwiczących: 12

Część wstępna (5 min)
1. Czynności organizacyjno - porządkowe
Zbiórka, powitanie, zapoznanie z tematem lekcji, sprawdzenie przygotowania do zajęć. Pogadanka na temat wpływu ćwiczeń kształtujących siłę na układ mięśniowy człowieka.

Część główna (35 min)
2. Ożywienie emocjonalne i przygotowanie organizmu do wysiłku.
Berek kulawy- dotknięta osoba staje się berkiem i jednocześnie trzyma się za dotknięte miejsce.
3. Rozgrzewka
Zabawa ruchowa „Naśladuj”. Dzieci naśladują ćwiczenia wykonywane przez wybrane dzieci z grup (podskoki, przysiady, skoki, pajacyk, marsz).
4.Zabawy bieżne
Podział na 2 zespoły, poinformowanie o zasadach i punktacji
- uczniowie w rzędach zanoszą do pachołka i przynoszą do grupy plastikową butelkę.
- wyścigi- jeden z pary ciągnie na kocyku kolegę, przy pachołku zmiana
- bieg w parach twarzami do siebie z piłką trzymaną między sobą
- tunel- dzieci podają z rąk do rąk woreczek, ostatnia osoba biegnie z nim na początek rzędu
- bieg po prostej z rozłożoną gazetą trzymaną na klatce piersiowej
- siad skrzyżny, na start bieg po prostej, obiegnięcie słupka, powrót, obiegnięcie swojego zespołu.
- rzuty do celu - każde dziecko z drużyny wykonuje rzut woreczkiem do koła utworzonego z szarfy.(Liczy się trafność rzutów.) Wygrywa drużyna, która  najwięcej wrzuci woreczków.
- skaczący łańcuch– każda osoba z zespołu, stając na prawej nodze, podaje lewą partnerowi z tyłu, który chwyta ją za kostkę. Wszyscy (oprócz pierwszego) opierają prawą rękę na barku poprzednika. Na sygnał prowadzącego cały rząd skacze do pachołka, omija go prawą stroną i wraca na linię startu. Wygrywa rząd, którego pierwszy zawodnik przekroczy linię.

Część końcowa (5 min)
5. Zabawa wyciszająca.

- Dzieci  przechodzą określoną trasę z woreczkiem na głowie
6.Zbiórka, podsumowanie zajęć. Ocena lekcji, pochwały.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.