Katalog

Małgorzata Mazur, 2017-06-13
Łęki Szlacheckie

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć przeprowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w grupie 6 latków.

- n +

Temat zajęcia: „Ćwiczymy razem”. Organizowanie ćwiczeń gimnastycznych metodą Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne.

Prowadząca : mgr Małgorzata Mazur
Data: 08.05.2017r.
Miejsce prowadzenia zajęć: hol przedszkola
Czas trwania zajęć: 20 minut

Realizacja Podstawy Programowej:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi,
zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Ad.1 p.2,6
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. Ad.5 p.3,4
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Ad.6 p.5

Cele ogólne:
- doświadczanie własnego ciała,
- kształtowanie świadomości przestrzeni,
- kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji samego siebie,
- kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z innym dzieckiem,
- integracja z grupą i partnerem,

Cele operacyjne: dziecko –
- kontroluje własne zachowania,
- bezpiecznie zachowuje się podczas ćwiczeń,
- ma dobrą orientację w przestrzeni,
- akceptuje siebie i innych,
- współpracuje z partnerem,
- odczuwa radość ze wspólnej zabawy

Forma – zajęcie z całą grupą

Metoda – metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne


Przebieg:

I. Powitanie:
Dzieci witają się różnymi częściami ciała: brzuszkami, łokciami, kolanami, stopami, dłońmi itd.

II. Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni:
o powitanie własnego ciała poprzez masarz, oklepywanie, pocieranie nóg, tułowia i rąk,
o swobodny taniec – ruchy całego ciała,
o marsz i bieg na „sztywnych” i „gumowych” nogach,
o „bączek” – w pozycji siedzącej kręcenie w kółko na pośladkach,
o ślizganie się na brzuchu po podłodze w różnych kierunkach,
o leżenie na plecach – turlanie się (mięśnie naprężone i rozluźnione).

III. Nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą.
Ćwiczenia „z” w parach (partner „Aktywny” i partner „bierny”)
o „mostek” – jedno dziecko z pary robi mostek, a drugie dziecko przechodzi wokół, nad, pod (zmiana ról)
Ćwiczenia „przeciw” w parach
o „paczka” – jedno dziecko zwija się w kłębek, mocno splata dłonie, a współćwiczący próbuje „rozwiązać paczkę”
o „skała” – ćwiczący staje stabilnie w rozkroku podpartym o podłoże, współćwiczący próbuje przesunąć „skałę” pchając lub ciągnąc w różnych kierunkach (zmiana ról)
Ćwiczenia „razem” w parach (obydwaj partnerzy „aktywni”)
o „lustro” – w pozycji wysokiej – jedno dziecko naśladuje ruchy współćwiczącego (zmiana ról)
o dzieci siedzą złączone plecami, po czym wstają, nie odrywając się od siebie, napierając na siebie plecami tak, aby obydwoje powstali.
Ćwiczenia w grupie
o „zwijamy dywan” – dzieci kładą się ciasno na podłodze jedno obok drugiego; pierwsze dziecko kładzie się na dywanik i turla się po nim, aż do końca dywanu i kładzie się na podłodze, następnie kolejne dziecko itd.

IV. Wyciszenie:
o „Masażyki” – jedno dziecko lży na brzuchu, drugie rysuje z niewielkim naciskiem wzdłuż kręgosłupa linię falistą poczynając od dołu pleców ku górze, obydwiema dłońmi jednocześnie masuje plecy ruchami okrężnymi, wykonuje drobne uderzenia czubkami palców na wysokości dolnej partii kręgosłupa, uszczypnięcia karku i szyi czubkami palców.

V. Pożegnanie w kręgu.
o „Iskierka” – dzieci siedząc na podłodze w siadzie rozkrocznym i trzymając się za ręce, po kolei przekazują sobie iskierkę przez mocniejszy uścisk dłoni.

VI. Omówienie zajęć.




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.