Katalog Rafał Zarębski, 2017-06-13 Lublin Inne języki obce, Scenariusze Vacaciones en España - la lecturaScenariusz lekcji języka hiszpańskiego w klasie If Temat: Vacaciones en España – la lectura Cel ogólny: powtórzenie i wzbogacenie leksyki związanej z geografią i podróżowaniem; wprowadzenie elementów wiedzy o kulturze Hiszpanii Treści: Rozwijanie sprawności rozumienia tekstu czytanego i rozumienia ze słuchu Rozwijanie integracji sprawności językowych Cele szczegółowe: Uczeń •określa główną myśl tekstu czytanego i słuchanego •określa główną myśl poszczególnych części tekstu czytanego i słuchanego •znajduje w tekście czytanym i słuchanym określone informacje •identyfikuje i lokalizuje wybrane miasta i regiony Hiszpanii •posługuje się leksyką określająca elementy krajobrazu •rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu Cele wychowawcze: Uczeń •potrafi pracować w małych zespołach zadaniowych (w parach) •rozwija ciekawość poznawczą i aktywność intelektualną •przygotowuje się do życia w społeczeństwie Metody i formy pracy •pogadanka •praca całą klasą •praca w parach •praca z tekstem •praca z fotografiami •praca z filmem •praca z mapą Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik „Español en marcha. Nivel básico” część. 1, ekran i komputer, film „Comunidades Autónomas” z zasobów www.videoele.com, karty pracy Przebieg lekcji: I Etap wstępny 1.Sprawdzenie obecności, wpisanie tematu do dziennika 2.Rozgrzewka językowa: sprawdzenie umiejętności i wiedzy z lekcji poprzednich (lokalizowanie miejsc na mapie wg stron świata, s. 12) 3.Określenie celu lekcji oraz zapisanie tematu na tablicy II Etap główny (rozwinięcie) A) Praca z fotografiami: krótkie powtórzenie i wprowadzenie leksyki związanej z architekturą (wiatrak, zamek, twierdza, katedra, kościół, meczet) B) Praca z tekstem i mapką 1. Objaśnienie nowego słownictwa 2. Głośna lektura tekstu „Vacaciones en España”, s. 77 3. Ćwiczenie na ogólne rozumienie tekstu oraz pojawiających sie w nim struktur gramatycznych (ćwiczenie 3/ str. 77: ćwiczenie typu prawda/fałsz) 4. Ćwiczenie na szczegółowe rozumienie tekstu (ćwiczenie 4/ str. 77: praca z tekstem i mapką Hiszpanii) 5. Ćwiczenie a (karta pracy): opracowanie tabelki obejmującej nazwy geograficzne i nazwy własne pojawiające się w tekście z podziałem na miasta, regiony, elementy krajobrazu. Zlokalizowanie na mapce miast i regionów. III Faza końcowa (podsumowanie) c) Praca z filmem 1. Odtworzenie filmu „Comunidades Autónomas”. https://www.videoele.com/A1_Comunidades_autonomas.html Jednocześnie uczniowie wykonuję ćwiczenie b (karta pracy): tekst z lukami 2. Nauczyciel wystawia oceny z aktywność 3. Nauczyciel zadaje pracę domową: przygotowanie notatki w formie tabelki na temat wybranego miasta w Hiszpanii na podstawie informacji z hiszpańskiej Wikipedii ćwiczenie c (karta pracy): miasto, miejsce na mapie Hiszpanii, wspólnota autonomiczna, 2 ważne zabytki, lokalne święto VACACIONES EN ESPAÑA KARTA PRACY I)Wstaw brakujące dane na podstawie tekstu i mapy: En la costa cantábrica hay ____________________ y ________________________. El monumento más importante de Santiago de Compostela es __________________. Barcelona tiene ____________________que mira al Mar Mediterráneo. En Andalucía podemos visitar ________________________________. _____________________es la capital de España. II) Po obejrzeniu filmu i mapy zaznacz właściwe odpowiedzi: 1.En España hay 16 /17 /18 comunidades autónomas. 2.Al oeste de España está Portugal / Francia / Andorra. 3.Andorra es un país árabe / africano / pequeño. 4.El País Vasco está en el centro / al Oeste / al norte. 5.Las Islas Canarias están en el Mar Cantábrico / cerca de África / en el Mar Mediterráneo. 6.Palma de Mallorca es la capital de las Islas Baleares / la Mancha / Galicia. 7.Santiago de Compostela está en el centro / al noroeste / al sur. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |