Katalog Ewa Łasocha, 2017-06-13 Bolesławiec Język niemiecki, Konspekty Temat: Gemeinsam gegen Drogen. / Wspólnie przeciwko narkotykom. - scenariusz lekcji.Temat: Gemeinsam gegen Drogen. / Wspólnie przeciwko narkotykom. Cele: Uczniowie potrafią rozpoznać nałóg po usłyszeniu krótkich scenek, podać nazwy tych nałogów, opisać je, podać przyczyny sięgania po używki. Praca z podręcznikiem "Aha Neu 3A. Rozdział 2." 1. Czynności wstępne: - powitanie, sprawdzenie listy obecności, zapis tematu w dzienniku, - nauczyciel podaje temat lekcji: „Gemeinsam gegen Drogen”, oraz cele, 2. Powtórzenie: - uczniowie słuchają krótkich scenek i określają, o jakich nałogach jest mowa /jako pomoc może im posłużyć podręcznik zad.2 str.30 – praca z obrazkiem/ 3. Wprowadzenie : - uczniowie rozwiązują zadanie przygotowane przez nauczyciela /należy przyporządkować objawy do nazw nałogów/, czytają wyniki swych prac, starają się przetłumaczyć, zrozumieć z kontekstu nowe słownictwo 4. Utrwalenie / Doskonalenie: - wspólnie, zapisując na tablicy i w zeszycie, opracowujemy pojęcia, czym jest narkomania, pracoholizm, alkoholizm, uzależnienie od nikotyny, od telewizji/telefonów/, itp., jest to również częściowo sprawdzenie pracy domowej – uczniowie mieli się zastanowić, czym są nałogi, w miarę możliwości spróbować to wytłumaczyć w j. niemieckim, - uczniowie starają się wymyślić przyczyny, dlaczego młodzież sięga po używki /burza mózgów/, - nauczyciel prezentuje kilka obrazków, staramy się nazwać te przyczyny, nowe słowa zapisujemy do zeszytu, 5. Podsumowanie: - uczniowie odgrywają w grupach scenki jako podsumowanie lekcji i utrwalenie słownictwa /każda grupa otrzymuje karteczkę z nazwą nałogu, musi go przedstawić tak, by pozostali odgadli, o jaki nałóg chodzi i jego przyczynę/ lub w zależności od pozostałego czasu /jeśli uczniom sprawią trudność pojęcia nałogów/ luźne pytania typu: jakie znasz nałogi, co one oznaczają, jakie są ich przyczyny, ew. jakie mogą być ich skutki? 6. Praca domowa/Pożegnanie: - ocena pracy uczniów na lekcji, - uczniowie muszą zastanowić się nad skutkami przyjmowania narkotyków i innych używek i w miarę możliwości przedstawić je w j. niemieckim. INFORMACJA NAUCZYCIELA O PLANOWANEJ LEKCJI Temat: Gemeinsam gegen Drogen. / Wspólnie przeciwko narkotykom. Co będę wprowadzać, ćwiczyć, doskonalić, utrwalać Będę utrwalać słownictwo poznane na poprzedniej lekcji – nazwy nałogów. Wprowadzę i będę ćwiczyć nowe słownictwo dotyczące określenia pojęcia nałogu, przyczyn sięgania po używki, będę ćwiczyć rozumienie tekstu słuchanego. Jak będę to robić Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji – odsłuchanie krótkich scenek, praca z podręcznikiem. Wprowadzenie nowego materiału - wspólne opracowanie pojęć: różnego rodzaju nałogów, przyczyn sięgania po używki – burza mózgów, praca z obrazkiem, praca z materiałem dodatkowym przygotowanym przez nauczyciela, scenki odgrywane przez uczniów (formy pracy: praca indywidualna, w parach oraz w grupach). Czego będę oczekiwać po zrealizowanej lekcji Oczekuję, że uczniowie będą znać nazwy nałogów, będą potrafili opisać poszczególne nałogi oraz podać kilka przyczyn sięgania po narkotyki i inne używki. Jak to sprawdzę Sprawdzę znajomość słownictwa i tematu na kolejnej lekcji poprzez odpytywanie, poprzez przypomnienie i utrwalenie słownictwa z poprzedniej lekcji, które jest niezbędne do kontynuacji tematu, m.in. o skutkach nałogów i sposobów radzenia sobie z nimi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |