Katalog Maria Klebanowska, 2017-06-13 warszawa Język angielski, Program nauczania Program koła języka angielskiego dla uczniów klas IV - VPROGRAM KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLAUCZNIÓW KLAS IV - V Program przeznaczony jest dla uczniów klas IV-V. Potrzeba racjonalnego zagospodarowania uczniom czasu wolnego od zajęć szkolnych oraz szansa na rozwijanie ich uzdolnień językowych uzasadniają prowadzenie tego typu zajęć. Program koła języka angielskiego należy traktować jako uzupełnienie i poszerzenie wiedzy z zakresu języka angielskiego, a także rozwijanie zainteresowań tak nauką języka, jak i kulturą krajów anglojęzycznych oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu 25 godzin lekcyjnych. Cel główny: Opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej Cele szczegółowe : praktyczne utrwalanie i rozwijanie umiejętności zdobytych na lekcjach języka angielskiego; rozbudzenie zainteresowań nauką języka angielskiego i kulturą krajów anglojęzycznych, rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur; stopniowe przygotowywanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego, m.in. poprzez kształtowanie nawyków sięgania do wartościowych źródeł oraz materiałów wspomagających naukę języka obcego; rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem; rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia z kontekstu; wzbogacanie biernego i czynnego zasobu słownictwa oraz stosowanie przez uczniów efektywnych technik jego utrwalania; doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce różnorodnych struktur językowych; rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, m.in. przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą ich indywidualnych umiejętności językowych; uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie osiągania sukcesu; TEMATYKA ZAJĘĆ Zakres leksykalno - komunikacyjny człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, zainteresowania) rodzina i znajomi (członkowie rodziny, przyjaciele, formy spędzania wolnego czasu w domu i na świeżym powietrzu) szkoła (przedmioty szkolne, pomieszczenia w szkole, przybory) zdrowie (dolegliwości , zdrowy tryb życia, słowa i wyrażenia przydatne u lekarza) jedzenie (artykuły spożywcze, zasady zdrowego żywienia) zakupy ( towary sprzedawane - ubrania, buty, biżuteria, pamiątki, słowa i wyrażenia przydatne w sklepie) przyroda (pogoda, katastrofy naturalne, zwierzęta, ochrona środowiska) państwa anglojęzyczne (stolice, symbole, położenie , życie codzienne w różnych kulturach: zwyczaje, kuchnia). święta i tradycje w krajach anglojęzycznych (Christmas, St. Patric’s Day, Valentine’s Day, Easter, Mother’s Day, Remembrance Day). Zakres materiału gramatycznego liczba pojedyncza i mnoga, dopełniacz saksoński, zaimki osobowe, przymiotniki dzierżawcze, reguły użycia i budowa zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasach: - Present Simple. - Present Continuous - Past Simple. - Future Simple czasownik: to be, have got, can konstrukcja there is/ there are, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, zaimki wskazujące: this, that, these, those Metody i techniki pracy samodzielne dochodzenie do reguł i ich praktyczne zastosowanie. ograniczenie języka ojczystego. praktyczne ze szczególny uwzględnieniem metody komunikacyjnej, m.in: - odnajdywanie różnic. - budowanie dialogów sytuacyjnych. - odgrywanie ról. - prezentacja, pokaz. - wykonywanie ćwiczeń techniką wielokrotnego wyboru, uporządkowywania kolejności, dopasowywania, przyporządkowywania. burza mózgów, zabawy i gry edukacyjne, mini projekty, stworzenie wszystkim dzieciom równych szans przez indywidualizację tempa pracy i stopnia trudności stawianych zadań. Oczekiwane osiągnięcia 1. Sprawność rozumienia ze słuchu: 1) ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy, 2) instrukcji nauczyciela, 3) ogólnego sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych w nieskomplikowanych wypowiedziach i dialogach. 2. Sprawność mówienia: 1) zadawanie prostych pytań oraz udzielanie odpowiedzi, 2) zdobywanie i udzielanie informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego, 3) formułowanie krótkiej wypowiedzi o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu, 4) inicjowanie i podtrzymywanie prostej rozmowy dotyczącej typowych sytuacji dnia codziennego, 5) opanowanie poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału językowego. 3. Sprawność czytania: 1) rozumienie powszechnie spotykanych dokumentów, takich jak: menu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje, 2) wyszukiwanie konkretnych informacji w prostych tekstach, 3) rozumienie ogólnego sensu prostych, adaptowanych tekstów. 4. Sprawność pisania: 1) dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu oraz umiejętność poprawnego zapisu większości słów znanych ze słuchu, 2) napisanie krótkiego listu o sobie i swoich zainteresowaniach, przekazanie prostej informacji. 5. Inne umiejętności - korzystanie ze szkolnego słownika dwujęzycznego. Opracowała Maria Klebanowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |