AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Maria Klebanowska, 2017-06-13
warszawa

Język angielski, Program nauczania

Program koła języka angielskiego dla uczniów klas IV - V

- n +

PROGRAM KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLAUCZNIÓW KLAS IV - V
Program przeznaczony jest dla uczniów klas IV-V. Potrzeba racjonalnego zagospodarowania uczniom czasu wolnego od zajęć szkolnych oraz szansa na rozwijanie ich uzdolnień językowych uzasadniają prowadzenie tego typu zajęć. Program koła języka angielskiego należy traktować jako uzupełnienie i poszerzenie wiedzy z zakresu języka angielskiego, a także rozwijanie zainteresowań tak nauką języka, jak i kulturą krajów anglojęzycznych oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu 25 godzin lekcyjnych.
Cel główny:
Opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej

Cele szczegółowe :
 praktyczne utrwalanie i rozwijanie umiejętności zdobytych na lekcjach języka angielskiego;
 rozbudzenie zainteresowań nauką języka angielskiego i kulturą krajów anglojęzycznych, rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur;
 stopniowe przygotowywanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego, m.in. poprzez kształtowanie nawyków sięgania do wartościowych źródeł oraz materiałów wspomagających naukę języka obcego;
 rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem;
 rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia z kontekstu;
 wzbogacanie biernego i czynnego zasobu słownictwa oraz stosowanie przez uczniów efektywnych technik jego utrwalania;
 doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce różnorodnych struktur językowych;
 rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, m.in. przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą ich indywidualnych umiejętności językowych;
 uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie osiągania sukcesu;

TEMATYKA ZAJĘĆ

Zakres leksykalno - komunikacyjny
 człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, zainteresowania)
 rodzina i znajomi (członkowie rodziny, przyjaciele, formy spędzania wolnego czasu w domu i na świeżym powietrzu)
 szkoła (przedmioty szkolne, pomieszczenia w szkole, przybory)
 zdrowie (dolegliwości , zdrowy tryb życia, słowa i wyrażenia przydatne u lekarza)
 jedzenie (artykuły spożywcze, zasady zdrowego żywienia)
 zakupy ( towary sprzedawane - ubrania, buty, biżuteria, pamiątki, słowa i wyrażenia przydatne w sklepie)
 przyroda (pogoda, katastrofy naturalne, zwierzęta, ochrona środowiska)
 państwa anglojęzyczne (stolice, symbole, położenie , życie codzienne w różnych kulturach: zwyczaje, kuchnia).
 święta i tradycje w krajach anglojęzycznych (Christmas, St. Patric’s Day, Valentine’s Day, Easter, Mother’s Day, Remembrance Day).

Zakres materiału gramatycznego
 liczba pojedyncza i mnoga,
 dopełniacz saksoński,
 zaimki osobowe,
 przymiotniki dzierżawcze,
 reguły użycia i budowa zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasach:
- Present Simple.
- Present Continuous
- Past Simple.
- Future Simple
 czasownik: to be, have got, can
 konstrukcja there is/ there are,
 rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
 zaimki wskazujące: this, that, these, those

Metody i techniki pracy
 samodzielne dochodzenie do reguł i ich praktyczne zastosowanie.
 ograniczenie języka ojczystego.
 praktyczne ze szczególny uwzględnieniem metody komunikacyjnej, m.in:
- odnajdywanie różnic.
- budowanie dialogów sytuacyjnych.
- odgrywanie ról.
- prezentacja, pokaz.
- wykonywanie ćwiczeń techniką wielokrotnego wyboru, uporządkowywania kolejności, dopasowywania, przyporządkowywania.
 burza mózgów,
 zabawy i gry edukacyjne,
 mini projekty,
 stworzenie wszystkim dzieciom równych szans przez indywidualizację tempa pracy i stopnia trudności stawianych zadań.
Oczekiwane osiągnięcia
1. Sprawność rozumienia ze słuchu:
1) ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy,
2) instrukcji nauczyciela,
3) ogólnego sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych w nieskomplikowanych wypowiedziach i dialogach.
2. Sprawność mówienia:
1) zadawanie prostych pytań oraz udzielanie odpowiedzi,
2) zdobywanie i udzielanie informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego,
3) formułowanie krótkiej wypowiedzi o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu,
4) inicjowanie i podtrzymywanie prostej rozmowy dotyczącej typowych sytuacji dnia codziennego,
5) opanowanie poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału językowego.
3. Sprawność czytania:
1) rozumienie powszechnie spotykanych dokumentów, takich jak: menu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje,
2) wyszukiwanie konkretnych informacji w prostych tekstach,
3) rozumienie ogólnego sensu prostych, adaptowanych tekstów.
4. Sprawność pisania:
1) dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu oraz umiejętność poprawnego zapisu większości słów znanych ze słuchu,
2) napisanie krótkiego listu o sobie i swoich zainteresowaniach, przekazanie prostej informacji.
5. Inne umiejętności - korzystanie ze szkolnego słownika dwujęzycznego.

Opracowała Maria Klebanowska




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.