Katalog

Bożena Jędrychowska, 2017-06-13
Mielec

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Nauczyciela - "W Krasnoludkowie"

- n +

Scenariusz Uroczystości z okazji Dnia Nauczyciela
opracowany przez nauczycielkę mgr Bożenę Jędrychowską
Temat: W Krasnoludkowie
Cele: budzenie szacunku do nauczycieli; znaczenie wręczania upominków jako symbolu uczucia, szacunku, przywiązania
Pomoce: czapki krasnoludków, brody (w ilości odpowiadającej liczbie nauczycielek), 2 ubrania dla prowadzących - krasnali, laurki dla pań, płyta CD, karteczki z imionami, sztalugi, nożyczki, kartki, papier kolorowy, klej, puzzle "Krasnale, prześcieradło rozwieszone na scenie jako zasłonka.
Miejsce Sala zabaw
Czas trwania :ok. 45 minut
Przebieg:
Dwie Nauczycielki prowadzące (PP), przebrane za krasnale wchodzą do sali, w której zgromadziły się dzieci. Śpiewają głośno „Ze stacyjki siedmiu smutków”. Zwracają się w stronę widowni: „Cooo! Nikt z nami nie śpiewa?! Co się dzieje?” Jeszcze raz!
Śpiewają jeszcze raz i w trakcie śpiewu wyciągają na scenę nauczycielki (np. mówiąc: o, ta śpiewa, i ta itp.). Wchodzą na scenę.
Powitanie (chórem):
"Wszystkich serdecznie witamy
i na uroczystość Dnia Krasnoludka
serdecznie zapraszamy.
Zabawa będzie udana,
bo mamy dobry humor od rana".
PP: -Czy wiecie kim jesteśmy? Tak, krasnale i dziś jest nasze święto. Ale trochę nas mało. Trzeba dorobić trochę krasnali, żeby było weselej. Mamy specjalną maszynę do robienia krasnali. W nagrodę za pomoc w śpiewaniu te panie zamienimy w krasnoludki”. Nauczycielki kolejno wchodzą za parawan z rozwieszonego prześcieradła, zakładają czapki i brody. Prowadzące i widownia mówią głośno rymowankę (z pokazywaniem) i kolejno „zamieniają” nauczycielki w krasnale: „Góra – dół, tra-la-la, krasnoludka już się ma!” - Gesty: na palce, przysiad, 3 klaśnięcia, wolny obrót) – powtarzamy tyle razy, ile nauczycielek zostaje zamienionych w krasnoludka.
ŚPIEW: Prowadzące krasnale (PP): „Krasnale pięknie śpiewają. Sprawdzimy, jak pójdzie tym nowym. Nowe śpiewają „My jesteśmy krasnoludki” z płytą CD. Dzieci klaszczą rytmicznie.
PP (Krasnal 1): -Ale jestem gapa! Zapomniałem się przedstawić! Słuchajcie. Ja jestem Mądrala, a on Tra-la-la! PP(K2): Nie! To ty jesteś Tra-la-la, a ja Mądrala! K1: Nie prawda, bo ty! K2: Nie, bo ty! K1: No dobra, dobra. Lepiej nazwijmy te nowe krasnale, bo jak się zgubią w lesie to jak je zawołamy? Muszą mieć imiona.
WIERSZ/PANTOMIMA
PP: Wyjaśniają dzieciom, co to znaczy pantomima czyli teatr bez słów. Mówią do krasnali: „Mamy dla was zadanie. Najpierw my będziemy wierszyk czytali, a wy, co usłyszycie, będziecie pokazywali”. Mówią do dzieci: „A wy dzieci, uważnie patrzcie na Krasnali, żebyście to samo dobrze pokazali”.
Tekst: (źródło: http://wiersze.kobieta.pl/wiersze/krasnoludki-146735) -„Nazywają mnie Dzióbek szepnął cicho Krasnoludek. Robię z ust malutki ryjek, gdy całuję, no i tyle. -Ja nazywam się Łasuszek, bo mam często pełny brzuszek czekoladek i słodyczy. Nikt ich w środku nie policzy. -Na mnie wołają Wielki Leń, bo nic nie robię cały dzień. Lecz to nieprawda jest wręcz okropna, przecież pilnuję swojego okna. -Ja się nie przyznam, bo ja nie lubię jak mówią na mnie, żem Strach na wróble. Włosy mi sterczą we wszystkie strony, jakbym gdzieś biegał wciąż jak szalony. -A ja cichutko w kąciku siedzę. Jak mnie wołają, tego ja nie wiem. Bo ja mam pamięć dobrą lecz krótką. Zapominalski szepczą mi w uszko. -I ja też jestem w wiosce tej, codziennie rano krzyczę Hej! Hej! Muszę obudzić śpiochy te wszystkie. Nazywają mnie Budzik – to oczywiste. Chyba ze stu nas jest krasnoludków, takich malutkich brodatych ludków. Czerwone mamy kubraczki swe. Wierzą w nas dzieci, dorośli nie.
IMIONA dla nowych Krasnali: Nauczycielki losują karteczki z imionami. Kolejno przedstawiają swe imię za pomocą pantomimy. Dzieci próbują odgadnąć imię. Przykładowo: Powolniak, Szybkościowiec, Pracuś, Czyścioch, Gaduła, Śmieszek, Wesołek, Mędrek, Maruda itp..
ZABAWA „Drzewo – Grzyb” - PP pytają: „Gdzie mają domki Krasnoludki? - Pod grzybkami! - A gdzie rosną grzybki? - Pod drzewami!” Na hasło „Drzewo”, stoimy wyprostowani jak drzewo, na hasło „Grzyb!”, kucamy. (Na podstawie zabawy „Lampa - nos”).
UKŁADANIE PUZZLI NA CZAS PP uczą krótkiej rymowanki: „Czapka, nochal, broda krótka i już mamy Krasnoludka.” Nauczycielki dobierają się parami. Każda para dostaje kopertę z pociętym obrazkiem, przedstawiającym krasnala. Dzieci kilkakrotnie powtarzają rymowankę. W tym czasie nauczycielki układają puzzle.
KRASNALA PORTRET WŁASNY PP: „Sztalugi, kolorowy papier, klej, nożyce… Po co to wszystko? Jak myślicie? Niestety, niestety, robimy portrety. Dzieci śpiewają piosenkę, krasnale pracują. Czasu mało więc do dzieła!” Nauczycielki robią wycinanki w czasie śpiewu piosenki „My jesteśmy Krasnoludki”. Po zakończeniu śpiewania obracamy sztalugi do widowni. Oglądamy portrety Krasnali.
PP (K1): „Ale nam się Krasnali narobiło!” K2: „Ja wolę te papierowe: nie hałasują, nie bałaganią. To co, zamieniamy tamte w wielkoludy? K1: Żeby zamienić krasnoludka w wielkoluda potrzebujemy użyć naszej maszyny. PP uczą rymowanki: „Czary mary, tik-tak-tik. Krasnoludek znikł”. Nauczycielki wchodzą kolejno za parawan z prześcieradła. Za parawanem zdejmują czapki i brody, wychodzą po drugiej stronie.
PP: „Tak naprawdę to dziś jest Dzień Nauczyciela, a nie żadnego Krasnoludka. Złożymy zaraz wszystkim Nauczycielkom życzenia, żeby nie było, że się nie znamy! Dzieci z poszczególnych grup prezentują wierszowane lub śpiewane życzenia dla nauczycieli. PP: A teraz… Od przedszkolnej gromadki rozdajemy kwiatki! (Nauczycielki otrzymują kwiaty i laurki z uśmiechniętą buźką Krasnala). PP odczytują tekst z laurki: „Z okazji Dnia Nauczyciela niech mina Krasnoludka będzie wciąż na twych ustach i pomoże w smutkach”
Pożegnanie: „A teraz już wszystkim pięknie dziękujemy i na pewno niedługo znów bawić się będziemy!










Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.