Katalog

Renata Kudławiec, 2017-06-13
Ropica Polska

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego



Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Renata Kudławiec
Przedmiot nauczania: język angielski

Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Ropicy Polskiej
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014
Data zakończenia stażu: 31.05.2017








WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

NA PODSTAWIE

ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ


z dnia 1 marca 2013 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela
(Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.)



ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Poznanie procedury awansu zawodowego
Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli)

Śledzenie zmian w prawie oświatowym

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu

Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

IX 2014



Okres stażu

IX 2014

IX 2014

V 2017
Zgromadzone materiały



Notatki własne

Wniosek o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy
Aktywne uczestnictwo w Radach Pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych)

Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Przedmiotowego
Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, Powiatowe Centrum Edukacji, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwa działające na rynku
Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Lektura czasopism anglojęzycznych

Okres stażu
Protokoły z posiedzenia RP, listy obecności
Protokół, notatki

Certyfikaty, zaświadczenia, materiały szkoleniowe, itp.



Notatki własne



3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania
i organizacji szkoły
Analiza dokumentacji szkolnej:
• Statut Szkoły,
• Program Wychowawczy,
• Program Profilaktyczny Szkoły,
• PSO i inne

Okres stażu
Notatki, zgromadzone materiały


§8, ust. 2, pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Wykorzystanie w pracy Internetu
Pozyskiwanie ze stron internetowych informacji dotyczących
prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego

Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu
wykorzystania jej w pracy zawodowej

Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów
oraz informacji związanych z nauką języka obcego

Okres stażu
Notatki, zgromadzone materiały



2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej


Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, pomocy dydaktycznych, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej


Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników multimedialnych

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych: Internetu, tablicy interaktywnej, prezentacji multimedialnych

Okres stażu
Przykłady opracowanych materiałów, konspekty lekcji


Zapisy w dziennikach lekcyjnych, prezentacje multimedialne



§ 8 ust.2, pkt.3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;


ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy
i doświadczenia innym nauczycielom
Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczyciela praktykanta oraz
innych nauczycieli

Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych
nauczycieli

Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z terenu Gminy
i Powiatu Gorlice. Udział w konkursach międzyszkolnych.

Konsultacje w ramach działań Zespołu ds. Ewaluacji Wewnętrznej

Aktywna praca w ramach Zespołu Humanistycznego: wymiana
doświadczeń, konsultacje, wspólne rozwiązywanie problemów
dydaktyczno-wychowawczych, organizacja imprez i konkursów

Okres stażu


Okres stażu
Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły

Scenariusze, karty pracy


Regulaminy konkursów, zaświadczenia

Ankiety, raporty

Protokoły z posiedzeń

2. Upowszechnianie
i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy

Opublikowanie na portalu internetowym planu rozwoju zawodowego
Okres stażu
Potwierdzenie publikacji


§ 8 ust.2, pkt.4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych

Opracowanie własnego programu koła zainteresowań z j. angielskiego

Okres stażu
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych


§ 8 ust.2, pkt.4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1.Organizacja konkursu ogólnoszkolnego
Przygotowanie i przeprowadzenie Konkursu Piosenki
Obcojęzycznej oraz Konkursu Wiedzy o Wielkiej Brytanii
dla uczniów kl. 4-6 SP i 1-3 Gim

Okres stażu
Regulamin konkursów, protokół z konkursów

2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły
Pomoc w organizacji zabawy Halloween/Andrzejek

Pomoc w organizacji Tygodnia Języków Obcych
Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły

Publikacje na stronie internetowej szkoły



§ 8 ust.2, pkt.4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Szkolnym Klubem Caritas
Współpraca z pedagogiem szkolnym w pracy dydaktyczno-
wychowawczej, konsultacje w sprawach opinii z PPP


Współpraca ze Szkolnym Klubem Caritas pod kątem pomocy
w ramach Szlachetnej Paczki, zbiórek nakrętek, zabawek, itp.

Okres stażu
Sprawozdanie z działalności

2. Współpraca z rodzicami uczniów
Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce
i zachowania. Współpraca w ramach organizacji Pikniku Rodzinnego w Zespole Szkół w Ropicy Polskiej

Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły

3. Współpraca
z wydawnictwami
Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy
z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego

Okres stażu
Zaświadczenia


§ 8 ust.2, pkt.5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub
wychowawczych

Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków

Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go w praktyce.

Okres stażu
Opis przypadków




Opracował: Zatwierdził:
Renata Kudławiec


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.