AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Nazarko, 2017-06-13
lubartów

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Wieczorek walentynkowy

- n +

Scenariusz wieczorku „Walentynki z klasą” w Gimnazjum im. Króla Kazimierza Wielkiego w Horyńcu-Zdroju
Data i czas trwania: 14.02.2017 r., czas: 1700- 2100.

Organizator: Samorząd Uczniowski i Koło biblioteczne.

Cele:
– kultywowanie tradycji walentynkowej
– wytworzenie radosnego nastroju w grupie
– nawiązanie kontaktów interpersonalnych podczas wspólnych zabaw
– okazywanie pozytywnych uczuć innym osobom
– dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach
– rozwiązywanie zagadek słownych
– doskonalenie sprawności ruchowej

Metody: słowna, zabawowo – zadaniowa;

Formy: indywidualna, grupowa, zespołowa, pary.

Środki dydaktyczne: płyta CD z muzyką dyskotekową, karteczki z imionami uczestników, pachołki, puzzle z bajkowymi parami, duże tekturowe serca, kredki, serca samoprzylepne (żółte, niebieskie, czerwone i zielone).

Strój: obowiązuje elegancki strój (chłopcy –koszule, dziewczyny – sukienki /spódniczki).

PRZEBIEG:

1. Dyskoteka w holu szkoły.

2. Słodki poczęstunek w pięknie udekorowanej kawiarence -Sali A1(ciasto i herbata).

3. W czasie dyskoteki:

A. Recytowanie/czytanie wierszy związanych tematycznie z wydarzeniem.

B. Konkurencje :
1) “Papierowy deszcz”
Wszyscy otrzymują kartki ze swoimi imionami. Zgniatają kartkę tworząc kulkę. Podczas muzyki poruszają się w jej rytmie i podrzucają kulki do góry. Gdy muzyka ucichnie, każdy podnosi najbliżej leżącą kulkę, odczytuje imię i podchodzi do wylosowanej osoby aby powiedzieć jej 3 komplementy. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2) “Dwa kółeczka”
Uczestnicy tworzą dwa koła ( w każdym ta sama ilość osób) – w środku i na zewnątrz. Podczas muzyki poruszają się tanecznym krokiem po obwodzie koła (każde kółko w inną stronę), na przerwę w muzyce zatrzymują się. Osoby z wewnętrznego koła odwracają się twarzą do uczestników z zewnętrznego koła.
Tworzą parę z najbliżej stojącą osobą i razem wykonują polecenia prowadzącego:
(Po każdorazowym wykonaniu polecenia wszyscy wracają do swojego koła i zabawa zaczyna się od początku).
– jak najszybciej ułożyć puzzle z bajkowymi parami,
– jak najszybciej przejść wyznaczoną trasę – do pachołka, okrążyć go i wrócić na start (dzieci przebywają trasę “sklejone” plecami trzymając się pod ramiona).
– narysować na dużym papierowym sercu jak najwięcej serduszek.
3) “Wesoły węzeł”
Uczestnicy stoją w gromadce, zamykają oczy i łapią się za wyciągnięte dłonie (starają się chwycić dwie różne dłonie). Gdy otworzą oczy ich zadaniem będzie odplątanie węzła.
4) “Raz, dwa , trzy – przesiadamy się my”
Uczestnicy siedzą na krzesełkach w kręgu. W kręgu znajdują się trzy dodatkowe krzesła. Prowadzący przykleja wszystkim w widocznym miejscu serca z samoprzylepnego papieru w czterech różnych kolorach
( niebieski, żółty, czerwony i zielony). W tle słychać muzykę. Prowadzący pokazuje serce w określonym kolorze, np. niebieskim – osoby, z niebieskim serduszkiem przesiadają się o jedno miejsce w prawo. Jeśli miejsce po prawej stronie jest zajęte – siadają koledze na kolana. Prowadzący zmienia kolory, zwracając uwagę na bezpieczeństwo (nie może siedzieć na sobie więcej niż trzy osoby). Jeżeli dziecko musi się przesiąść, a trzyma już kogoś na kolanach, przesiada się razem z nim. Kolor BIAŁY – oznacza, że wszyscy zajmują swoje wcześniejsze miejsca.

4. Zakończenie dyskoteki życzeniami walentynkowymi.

OPIEKUNOWIE:………………………………………………..
…………………………………………………
………………………………………………….
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.