AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Michalina Pokrywka, 2017-05-23
Stalowa Wola

Język polski, Konspekty

Czas wracać do domu.

- n +

Klasa: V
Czas trwania: 45 minut

Temat: Czas wracać do domu.

Cel ogólny: Uczeń dostrzega pozytywne aspekty podróżowania.

Cele szczegółowe:
- uczeń wymienia elementy motywacji do podróżowania oraz cechy podróżnika
- uczeń wymienia przedmioty przywożone z podróży
- uczeń uzasadnia swoje zdanie na temat: czy warto podróżować?
- uczeń opisuje środki, dzięki którym Staś i Nel wrócili do domu
- uczeń ocenia charaktery bohaterów przed podróżą i po jej zakończeniu

Metody i techniki pracy:
- dyskusja
- metoda aktywizująca – tworzenie mapy lektury
- opis sytuacji z życia
- metoda problemowa – ocena charakterów bohaterów
- praca plastyczna
- praca jednostkowa
- praca grupowa

Materiały dydaktyczne:
Lektura „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, mapa lektury (jest to ostatnia z cyklu lekcji na temat lektury. Podczas poprzednich czterech lekcji na ścianie klasy powstała „mapa”składająca się z: elementów świata przedstawionego, krzyżówki, folderów podróży po Afryce robionych przez uczniów, wypowiedzi o tematyce lektury),, latawce, kartka na wypisanie cech podróżnika.

Przebieg zajęć:
1. Czynności wstępne: przywitanie uczniów, wypakowanie podręczników, sprawdzenie obecności, przypomnienie poprzednich lekcji oraz podkreślenie, że jest to ostatnia lekcja dotycząca lektury.
2. Pytanie: jakie środki pomogły dzieciom wrócić do domu?
3. Rozdanie dzieciom szablonów latawców. Uczniowie piszą na nich informację o zagubieniu i prośbę o pomoc. Ozdabiają latawce.
4. Uczniowie prezentują swoje latawce i przyklejają je na „mapie lektury”.
5. Pytanie: jakie zmiany zaszły w dzieciach? Wspólne wypisanie cech na dużych kartkach.
6. Pytanie: co przywozimy z podróży? Odpowiedź ustna.
7. Pytanie: jakimi cechami odznacza się podróżnik? Wspólne wypisanie cech na dużej kartce.
8. Rozdanie uczniom małych kartek. Pytanie: czy warto podróżować i dlaczego? Uczniowie samodzielnie zapisują odpowiedzi, odczytują je głośno i przyklejają do „mapy”.
9. Ocena pracy uczniów na wszystkich lekcjach związanych z lekturą.
10. Czynności końcowe: spakowanie podręczników, pożegnanie uczniów.

Zadanie domowe: Napisz streszczenie wybranej przygody z „W pustyni i w puszczy” Henryka
Sienkiewicza.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.