Katalog Agata Gaczorek, 2017-05-23 Wielkie Drogi Język niemiecki, Konspekty "Perfekt-Wiederholung ". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II liceum."Perfekt- Wiederholung ". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II liceum. Perfekt- Wiederholung KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY II Liceum Cele zajęć: - uczeń potrafi tworzyć czas przeszły Perfekt od czasowników regularnych -uczeń zna formy czasowników nieregularnych w czasie przeszłym perfekt - uczeń umie zastosować odpowiednie słowo posiłkowe „haben” lub „sein” -uczeń potrafi formułować zdania w czasie przeszłym złożonym Metody pracy: - programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego - praca pod kierunkiem nauczyciela Zagadnienia gramatyczne: czasy przeszły Perfekt Formy: - frontalna - praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach Środki dydaktyczne: - tablica i kreda - podręcznik i zeszyt ćwiczeń „Alles klar neu 1” PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Rozgrzewka językowa- uczniowie kolejno siadają na krześle, mając zawiązane przepaską oczy, wybierają z kosza po jednym owocu lub warzywie i wymieniają głośno jego nazwę. 3. Faza główna - uczniowie przy pomocy pytań naprowadzających przypominają sobie informacje na temat tworzenia i użycia czasu przeszłego złożonego Perfekt. - uczniowie z pomocą nauczyciela przekształcają podane na tablicy zdania w czasie teraźniejszym na zdania w czasie przeszłym. III. Faza ćwiczeniowo-utrwalająca: - Uczniowie mają za zadanie ułożyć samodzielnie i zapisać w zeszycie po trzy zdania w czasie przeszłym, w których użyją słowa posiłkowego „haben” i trzy zdania ze słowem posiłkowym „sein”. - nauczyciel podaje czasownik w bezokoliczniku, a uczniowie mają za zadanie podać jego znaczenie i formę czasu przeszłego, zgłasza się ta osoba, która zna poprawną odpowiedź. Uczeń, który udzielił największej ilości poprawnych odpowiedzi uzyskuje ocenę bardzo dobrą za pracę na lekcji. IV. Faza podsumowująca: Uczniowie na koniec lekcji podsumowują na forum klasy czego nauczyli się o czasie przeszłym Perfekt, jego użyciu, formach i wyjątkach, które trzeba zapamiętać. V. Praca domowa: uczniowie w ramach zadania domowego mają opisać swój wczorajszy dzień w czasie Perfekt i przygotować się do kartkówki z form czasu przeszłego. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |