Katalog

Agata Gaczorek, 2017-05-23
Wielkie Drogi

Język niemiecki, Konspekty

"Perfekt-Wiederholung ". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II liceum.

- n +

"Perfekt- Wiederholung ". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II liceum.


Perfekt- Wiederholung
KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY II Liceum

Cele zajęć:
- uczeń potrafi tworzyć czas przeszły Perfekt od czasowników regularnych
-uczeń zna formy czasowników nieregularnych w czasie przeszłym perfekt
- uczeń umie zastosować odpowiednie słowo posiłkowe „haben” lub „sein”
-uczeń potrafi formułować zdania w czasie przeszłym złożonym
Metody pracy:
- programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego
- praca pod kierunkiem nauczyciela
Zagadnienia gramatyczne: czasy przeszły Perfekt
Formy:
- frontalna
- praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach

Środki dydaktyczne:
- tablica i kreda
- podręcznik i zeszyt ćwiczeń „Alles klar neu 1”

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Faza organizacyjna:
Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu.

2. Faza wprowadzająca:
Rozgrzewka językowa- uczniowie kolejno siadają na krześle, mając zawiązane przepaską oczy, wybierają z kosza po jednym owocu lub warzywie i wymieniają głośno jego nazwę.

3. Faza główna
- uczniowie przy pomocy pytań naprowadzających przypominają sobie informacje na temat tworzenia i użycia czasu przeszłego złożonego Perfekt.
- uczniowie z pomocą nauczyciela przekształcają podane na tablicy zdania w czasie teraźniejszym na zdania w czasie przeszłym.

III. Faza ćwiczeniowo-utrwalająca:
- Uczniowie mają za zadanie ułożyć samodzielnie i zapisać w zeszycie po trzy zdania w czasie przeszłym, w których użyją słowa posiłkowego „haben” i trzy zdania ze słowem posiłkowym „sein”.
- nauczyciel podaje czasownik w bezokoliczniku, a uczniowie mają za zadanie podać jego znaczenie i formę czasu przeszłego, zgłasza się ta osoba, która zna poprawną odpowiedź. Uczeń, który udzielił największej ilości poprawnych odpowiedzi uzyskuje ocenę bardzo dobrą za pracę na lekcji.

IV. Faza podsumowująca:
Uczniowie na koniec lekcji podsumowują na forum klasy czego nauczyli się o czasie przeszłym Perfekt, jego użyciu, formach i wyjątkach, które trzeba zapamiętać.

V. Praca domowa:
uczniowie w ramach zadania domowego mają opisać swój wczorajszy dzień w czasie Perfekt i przygotować się do kartkówki z form czasu przeszłego.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.