Katalog

Agnieszka Kuźmiuk, 2017-05-17
lublin

WOS, Konspekty

Konspekt lekcji wos-u metodą debaty oxfordzkiej

- n +

Temat: Czy w Polsce powinien zostać wprowadzony system większościowy i jednomandatowe okręgi wyborcze? – debata oxfordzka.

Główny cel lekcji:
- Uczeń kształtuje umiejętność prowadzenia debaty publicznej

Cele lekcji w ujęciu operacyjnym – uczeń:
- wyjaśnia różnicę między większościową i proporcjonalną ordynacją wyborczą
- wymienia przykłady krajów o większościowej ordynacji wyborczej
- przedstawia swoje stanowisko wobec problemu zmiany polskiej ordynacji wyborczej
- skutecznie argumentuje
- prowadzi debatę w sposób merytoryczny i zgodny z zasadami
Metoda: debata oksfordzka
Formy pracy: praca grupowa,


Przebieg lekcji:

1. Wprowadzenie:
Nauczyciel
• przedstawia ogólne cele lekcji;
• wprowadza w tematykę
• przypomina zasady prowadzenia debaty oxfordzkiej

2. Rozwiniecie:
a) Uczniowie zostają podzieleni na 3 grupy. Dwie pierwsze, siedząc naprzeciwko siebie są zwolennikami, bądź przeciwnikami zadanego problemu. Trzecia (najliczniejsza) stanowi audytorium - z tej grupy nauczyciel wyłania 3-osobowe jury, które ma za zadanie ocenić debatę.
b) Uczniowie dwóch grup prezentują naprzemiennie swoje argumenty i kontrargumenty.
Następnie zadają sobie nawzajem pytania dotyczące problemu i podsumowują swoje stanowisko.
c) Na zakończenie dyskusji publiczność opowiada się po stronie jednej z grup.
d) Jury ocenia przebieg debaty, jakość merytoryczną przytaczanych argumentów, przygotowanie uczestników, sposób prowadzenia debaty.


3. Podsumowanie
Nauczyciel podsumowuje debatę oraz ocenia zaangażowanie i przygotowanie merytoryczne uczestników.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.