Katalog

Ewa Jaszczyszyn, 2017-05-17
Katowice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć "Jesienny deszcz"

- n +

Scenariusz zajęć "Jesienny deszcz"
zakres treści programowych: Poznawanie i rozumienie świata przyrody
grupa integracyjna : Słoneczka
nauczyciel prowadzący: Ewa Jaszczyszyn
nauczyciel wspomagający :
data:
Cel ogólny:
wyodrębnianie i nazywanie różnej intensywności opadów jesiennych,
doświadczalne poznawanie i uświadamianie praw powodujących opady.

Cele szczegółowe:
dziecko wymienia znane mu nazwy określające opady (deszcz, mżawka, kapuśniaczek, ulewa, burza)
improwizuje do muzyki taniec deszczowych kropli, śpiewa piosenkę;
odnajdzie rozmieszczone w różnych miejscach sali kropelki i dopasuje je do ich konturów na planszach ;
wysłucha informacji o tym czym jest deszcz i nabędzie wiedzę jak powstaje;
zaobserwuje i wyciągnie wnioski z eksperymentu ( zetknięcie pary wodnej z zimną powierzchnią)
utrwali w zabawie nazwy opadów ;

Metody: aktywizujące, problemowe, praktycznego działania;
Formy: indywidualna, grupowa;
Pomoce dydaktyczne : róznej wielkości krople wycięte z kartonu, plansze z konturami kropli, płyta cd , kolorowe rolki papieru, el.eksperymentu: garnek z gotujacą się wodą i zimna pokrywka.

Przebieg zajęć:

1.Przedstawienie tematu zajęć : "Jesienny deszcz"
2.Zabawa usprawniajaca małą motorykę do piosenki "Burzę, deszcz i wodę narysować mogę"
Dzieci trzymaja w dłoniach kasztany i siedząc w kole rysują przed soba na dywanie wymyslone gesty do w/w piosenki, następnie odwracaja się tak by mieć przed sobą plecy kolegi i wykonują te gesty w ramach masażyku na jego plecach.
3.Wysłuchanie krótkich opisów przyrody i próba odgadnięcia o czym w nich mowa.
4.Zabawa ruchowa "Obserwuję niebo"
Dzieci do melodi biegaja na umówiony sygnał zatrzymuja sie i obserwuja niebo w sposób wskazany przez nauczyciela (lornetka/lunetą).
5. Wręczenie zabawkowych lunet (kolorowe rolki papieru) - obserwowanie i próba dopasowania wcześniej wymienionego nazewnictwa do kolejnych wskazywanych plansz.
6.Tworzenie makiet poprzez dopasowanie do konturu odnajdywanych przez dzieci w różnych miejscach sali symboli kropli.
7.Utrwalenie nazewnictwa opadów poprzez omowienie i podpisanie kartonów.
8..Wysłuchanie przez dzieci informacji o tym skąd sie bierze deszcz
9.Wykonanie eksperymentu pomagającego uświadomić dzieciom powody ,w wyniku których pada deszcz.
Umieszczenie zimnej pokrywki nad parujacą wodą. Doprowadzenie do skroplenia sie wody.
9.Zabawa ruchowa do piosenki " Chmurka nad podwórkiem"
10.Podsumowanie i zakończenie zajęć .
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.