Katalog Małgorzata Gniewek, 2017-05-09 Widełka Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz do prowadzenia zajęć metodą logarytmiki w grupie 3-4-latkówScenariusz do prowadzenia zajęć metodą logarytmiki w grupie 3-4-latków TEMAT: Zabawy muzyczne z piosenką ,,Była sobie żabka mała” Opracowanie: Małgorzata Gniewek CEL OGÓLNY: - rozwijanie sprawności artykulacyjnych - rozwijanie słuchu muzycznego CEL SZCZEGÓŁOWY: - wzmacnianie narządów mowy - reagowanie na sygnały - różnicowanie dźwięków - utrwalenie nazwy koloru zielonego - rozwijanie umiejętności słuchania - wyrażanie ruchem nastroju muzyki i jej ilustracja - wdrażanie do właściwych zachowań z zachowaniem bezpieczeństwa Metody: - pokazu i obserwacji - zadań stawianych dziecku - kierowania działalnością dziecka - samodzielnych doświadczeń dziecka Formy: z całą grupą , indywidualnie Środki dydaktyczne: opaska na głowę z żabką, instrumenty perkusyjne , obrazki z żabką do kolorowania, ilustracja z żabką i bocianem, maskotka żabki, nagranie odgłosów zwierzą z łąki PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Ćw. hamująco – pobudzające – dzieci ,, żabki” skaczą po sali , na hasło ,,bocian” wszyscy stoją nieruchomo 2.Zapoznanie dzieci z fragmentem piosenki ,,Była sobie żabka mała” Rozmowa do treści piosenki: O czym była piosenka? Jaka była żabka? Co może być małe? Jak nazywa się przeciwieństwo słowa mały? Co może być duże? Kogo żabka nie słuchała? Dlaczego trzeba słuchać swojej mamy? Jeśli dzieci nie słuchają rodziców co może się stać? 3.Ćw rytmiczne – sylabizowanie tekstu piosenki uderzanie o kolana, wyklaskiwanie 4. Zabawa z żabką maskotką – dzieci podają ją w kole mówią rytmicznie początek tekstu. Kto otrzymuję żabkę wchodzi do koła. Dziecko rytmicznie uderza w bębenek i wymawia druga część tekstu. 5. Ćw. percepcyjno – ruchowe Marsz w różnych kierunkach zgodnie z akompaniamentem, na przerwę w muzyce dzieci patrzą czy to obrazek do naśladowania żabki czy to bocian, pokazują w miejscu wymawiają przy tym re, re, kle kle 6. Ćw. słuchowe - ruchowe Zagadki- odgadywanie odgłosów zwierząt, mieszkańców łąki – naśladowanie ich dźwięków głosem i ruchem 7. Instrumentacja piosenki za pomocą instrumentów perkusyjnych Orkiestra - dwie osoby grają na wybranych instrumentach Jedno dziecko jest ,,żabką” ma opaskę żabki na głowie i skacze w środku koła Pozostałe dzieci tworzą koło i śpiewają piosenkę 8. Kolorowanie obrazków z żabkami na zielono, utrwalenie nazwy koloru - umieszczenie ich na plakacie z łąką Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |